Auteur Topic: Vogelloos  (gelezen 2176 keer)

Rianne83

• Gast
Re: Vogelloos
« Reactie #15 Gepost op: december 14, 2007, 10:31:08 am »
Wat erg zeg... Ongelooflijk... Veel sterkte met dit verlies. :cry:

CT

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: december 14, 2007, 11:00:17 am »
vreselijk
veel sterkte
Dinnie

TWEETY

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: december 14, 2007, 11:14:43 am »
heel veel sterkte  :-*

jaantje

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: december 14, 2007, 12:04:18 pm »
Wat naar :cry:
Sterkte :-*

Asura

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: december 14, 2007, 15:30:46 pm »
Dankjewel voor alle lieve reacties! :-*

Ik had bij de dierenarts gevraagd waar het door zou kunnen komen, maar die kon me niet veel vertellen. 'Het kan overal wel van komen, voedsel/bodembedekking, je weet het niet' had ze gezegd. Ik heb dus echt geen idee ??? Heb allemaal wel zitten denken over wat het geweest zou kunnen zijn, maar ik zou het echt niet weten. Ze woonden nu 5 weken in mijn nieuwe kamer, maar ik heb extreem goed opgelet dat ze nergens aan gingen bijten, dus volgens mij kunnen ze echt niet veel raars binnen hebben gekregen. Ik ben zelf ook niet in contact geweest met andere vogels (bij de dierenwinkel ofzo), dus ik heb echt geen idee waardoor dit is gebeurd. :(

Het is ook niet 100% zeker dat het inderdaad salmonella is natuurlijk. De dierenarts vond het wel heel raar dat Renji al binnen een half uur na de eerste verschijnselen dood was gegaan (en hetzelfde is dus gebeurd bij Abarai, maar dat wisten we toen nog niet). Dus blijkbaar was het wel een hele agressieve bacterie. We hebben gisteren ook alles heel goed schoongemaakt, want mijn vriend was bang dat we er zelf misschien ook ziek door kunnen worden.

We hoorden 's nachts gefladder in de kooi en vonden toen Renji plat op zijn buik liggend op de bodem. Ik dacht toen dat ie al dood was, maar hij vloog toch nog op en probeerde op de stok te komen. Dat lukte niet doordat 1 pootje verlamd leek te zijn (hoewel hij het heel af en toe toch een beetje kon bewegen). Dus we dachten dat hij gevallen was ofzo en zijn pootje had bezeerd. Toen hij dood ging, dacht ik dat het door stress was gekomen omdat we hem probeerden te helpen op de stok te zetten. Hij stierf in de hand van mijn vriend en meteen daarna liet Abarai een vragend "Piep?" horen. Zo zielig! Volgens mij had ie echt door dat zijn broertje er vanaf dat moment niet meer was... :cry:

's Ochtends leek er met Abarai echt niks aan de hand. Hij kwam gewoon meteen de kooi uit toen ik het deurtje open deed en kwam een zaadje uit mijn hand pakken. Maakte geluidjes (wel niet zoveel, maar hij kreeg ook geen antwoord van Renji natuurlijk) en ging meteen eten nadat ik zijn bakje had bijgevuld (wel niet zoveel). Hij maakte gewoon echt geen zieke indruk. Totdat ik merkte dat hij ook een beetje raar met 1 pootje ging doen (het een beetje omhoog houden boven de stok en er aan bijten) dus ik schoot meteen al in de stress. Iedere keer als hij dat pootje bewoog, zag ik zijn borst door de ademhaling heel duidelijk snel op en neer gaan, dus volgens mij had ie pijn. Toen heb ik meteen een dierenarts opgebeld, maar die wilde eigenlijk dat ik 's middags met hem langs zou komen tijdens het spreekuur. Ik had al door dat het hetzelfde was als bij Renji natuurlijk, dus ik wilde niet zo lang wachten. Toen mocht ik antibiotica op komen halen, maar toen ik thuis kwam lag Abaraitje al dood op de bodem. :cry:

Van de ene kant is het wel beter voor Abarai, want ik denk dat hij heel eenzaam geweest zou zijn zonder zijn broertje. Ze deden echt alles samen en Abarai volgde altijd Renji's voorbeeld. Maar ik baal wel enorm dat ik hem niet heb kunnen redden, want ik mis ze allebei ontzettend!

kyra/destiny

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: december 14, 2007, 15:43:00 pm »
*slik*

console

banjer

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: december 14, 2007, 15:46:51 pm »
 :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
de tranen springen me in de ogen  :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

kokosnoot

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: december 14, 2007, 18:28:12 pm »
heb er geen woorden voor, wat moet dat pijn doen  :cry: ik moet er niet aan denken  :cry:
heel veel sterkte  :-*

arnootje

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: december 14, 2007, 18:58:31 pm »
Jeetje wat naar, ben ook wel benieuwd naar hoe en waarom. Laat je de vogels nog onderzoeken, of laat je het hierbij.

Abarai volgde altijd Renji's voorbeeld.

Vond dit wel heel dubbel.

veel sterkte van deze kant bye2

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #24 Gepost op: december 14, 2007, 19:14:50 pm »
Ach ach Vonneke, wat ontzettend triest.. Ik leef met je mee, meissie!! console

Bozzee

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: december 14, 2007, 20:10:05 pm »
Wat sneu zeg Yvonne, sterkte van deze kant.  :sorry:

Gr. Edwin

Asura

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: december 14, 2007, 20:34:12 pm »
Laat je de vogels nog onderzoeken, of laat je het hierbij.

Nee, ik laat ze niet meer onderzoeken. We weten in ieder geval dat het een bacterie of virus is geweest, maar het maakt op zich weinig uit welke het nou precies geweest is (dan weet ik nog niet zeker waar het vandaan komt). Ben vandaag nog bij de dierenarts geweest en hij zei dat het hoogstwaarschijnlijk wel een besmetting van mens op dier is geweest. Hij noemde wat namen van bacteriën die het geweest konden zijn (heb ik uiteraard niet kunnen onthouden), o.a. een variant van de E. coli bacterie. Hij had het over een bacterie die sommigen mensen gewoon standaard bij zich dragen maar waar wij niet ziek van worden, maar vogels wel. Als zo iemand mij toevallig een hand heeft gegeven (of ik heb dezelfde trapleuning vast gepakt ofzo) en daarna heb ik de vogels een zaadje uit de hand gevoerd, dan kunnen ze besmet zijn geraakt.. Waarschijnlijk heb ik die bacterie niet standaard bij me, want ik heb jaren vogels gehad en op deze manier is er nog nooit een dood gegaan. Dus als ik de kooi + speelgoedjes heel goed ontsmet en het aangebroken voer en bodembedekking weg gooi, dan zou de bacterie wel dood moeten zijn.
Ik waste al wel vaak mijn handen, maar blijkbaar nog niet vaak genoeg. En ik ga ook geen zaadjes meer met mijn handen uit het voerblik zoeken, maar alleen met een lepeltje er in...

Echt heel eng vind ik dit wel. Ik durf voorlopig ook geen nieuwe vogels te nemen.. :(

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
« Reactie #27 Gepost op: december 14, 2007, 20:45:37 pm »
Sterkte Yvon,

Hele erg dat je je 2 lieverds zo snel achter elkaar en op deze manier moet missen. Toch zou ik zelf denk ik toch wel heel graag zeker willen weten wat het geweest is... Mocht jij in de toekomst wel weer vogels nemen, dan word je bij elke handeling die je doet heel onzeker en datr lijkt mij ook geen fijn gevoel..

Asura

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: december 14, 2007, 21:29:47 pm »
Da's waar. Ik ben ook constant aan het nadenken over wat het geweest zou kunnen zijn.. wat er de laatste dagen anders is geweest dan daarvoor...
Maar als ik de naam van de bacterie weet, dan weet ik nog niet hoe ik er aan gekomen ben. Dus daarom heeft onderzoek volgens mij weinig zin :(

miekje

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: december 14, 2007, 21:43:40 pm »
Wat sneu zeg  :cry:
Heel veel sterkte Yvonne console