Auteur Topic: Tweede papegaai erbij  (gelezen 6660 keer)

Dorian

• Gast
Re: Tweede papegaai erbij
« Reactie #15 Gepost op: december 23, 2007, 09:48:59 am »
Grijsjes zijn de beste imitators. Dat wil niet zeggen dat ieder grijsje dat ook gaat doen.
Edels kunnen ook heel goed praten, maar hebben een soort cartoonstemmetje.
Amazones kunnen ook praten, maar dat is geloof ik afhankelijk van de soort.

Kaketoes kunnen praten, maar zijn daar geen helden in.
Daarnaast zijn kaketoes absoluut geen makkelijke vogels.

Behalve het praten zijn ook de karakters van alle vogels zeer verschillend.

Is het niet een idee voor jullie om te proberen bij mensen thuis te kijken, die verschillende soorten hebben?
Vaak krijg je dan echt een veel beter idee van wat je echt aanspreekt.

Zo kwam ik er pas achter dat ik amazones heel leuk vind, nadat ik er een aantal heb gezien.
We hebben al 4 vogels, daar komt en past dus geen Amazone meer bij.
Wie weet welke keuze we zouden hebben gemaakt als we die eerder hadden gekend.

Hier ben je in ieder geval van harte welkom, maar wij hebben 2 rose kaketoes, een blauwgele ara en nu nog 1 grijsje (als het goed is komt er een popje bij).
Kun je wel goed zien hoe ze leven met zijn allen. Maar of de soorten je verder aanspreken  ???

giggles

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: december 23, 2007, 10:04:41 am »
Net wat Dorian zegt;

Grijsjes kunnen hele goede imitators zijn, afhankelijk van het karakter.
Onze grijze (Balou) is nu 1 jaar en 9mnd en begint nu eigenlijk pas wat te babbelen. (losse woordjes, hallo, haai, dikke kus, dikke poeppie, kiekeboe, toedeloe)
Fluiten deed ze al heel snel en heel gevarieerd. Wij hadden er ons al bij neergelegd dat wij een lkeuke fluiter hadden, en geen prater.
Je weet het dus nooit...

Daarintegen, de edel schijnt de een na beste prater te zijn. Tigo is nu net zo oud als Balou.
Het zijn hele dikke maatjes, en we merken dat hij woordjes van Balou overneemt...
Eigenschap van edels is wel weer, dat ze pas op latere leeftijd zouden gaan praten. (zo rond een jaar of 3)

En onze ara... Als Lola enthousiast is (vb met schoonmaken) brabbelt ze wel wat losse woordjes. (haai, hallo en Lola)
Verder eigenlijk nog niet. Ook wat dat betreft... Ara is geen super prater, maar tis wel leuk als ze wat woordjes kunnnen  :thumsup:

En ook voor ons geldt; als je een keer de soorten wil komen bekijken, geen probleem!
Het is denk ik belangrijk dat je van te voren kennis maakt met de verschillende soorten, zodat je voor jezelf een goede beslissing kan maken.

Veel succes met jullie keuze  :-*

derona

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: december 23, 2007, 10:16:56 am »
Nou super lief,dat we bij jullie mogen kijken,
jaa Ara's vind mijn man de moosite papegaaien,maar ook zo groot en duur jammer genoeg,
ben er wel toch iets of wat bang voor haha erg he,

Gisteren waren we ook hier bij ons in de buiurt in wijhe,

en zei zeiden dat ze ook dwerg ara's hebbem

zoals de Ara Maracana,sprak mij ook erg aan kwa uiterlijk
en de Ara Servera
Het was jammer dat ze alleen 2 kaketoe's hadden in de winke;,niet jammer ze zijn heel moei om te zien,
maar ze hadden geen andere soorten die we zo konde zien
jaaa super lieve kleine grijze roodstaarten,

Ik vind het wel leuk om allerlei soorten gaaien te kunnen zien
want in het echt is het toch altijd weer anders dan op een plaatje en erover lezen
« Laatst bewerkt op: december 23, 2007, 10:19:34 am door derona »

giggles

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: december 23, 2007, 10:22:38 am »
Gisteren waren we ook hier bij ons in de buiurt in wijhe,

Gister waren wij daar ook ...  :)
Hoe laat waren jullie daar dan?
Wij waren er van 12uur tot ongeveer half 2....

Dwergara is ook heel erg leuk.
Jarno zijn ouders hebben een severa. Schat van een beestje. Een echte ara, met echt ara gedrag, maar dan in het klein  :)
Wie weet is er wat te regelen mat Jarno zijn ouders, dat jullie een severa in het echt kunnen zien...

Groeten,
Ilona

derona

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: december 23, 2007, 10:52:14 am »
Gister waren wij daar ook ...  :)
Hoe laat waren jullie daar dan?
Wij waren er van 12uur tot ongeveer half 2....

Jarno zijn ouders hebben een severa. Schat van een beestje. Een echte ara, met echt ara gedrag, maar dan in het klein  :)
Wie weet is er wat te regelen mat Jarno zijn ouders, dat jullie een severa in het echt kunnen zien...

Groeten,
Ilona

ook rond die rijd ahahah,heb wel wat mensen gezien 2 stellen 1 stond er bij de balie,en de andere sprak met een meneer hihihi

derona

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: december 23, 2007, 10:53:20 am »

Groeten,
Ilona

ja dat zou super zijn  ;)

giggles

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: december 23, 2007, 11:24:00 am »
ook rond die rijd ahahah,heb wel wat mensen gezien 2 stellen 1 stond er bij de balie,en de andere sprak met een meneer hihihi

Die meneer is Bert Smedinga (de eigenaar van Lorre en co) en dat stel waarmee hij sprak zijn wij  ;D
« Laatst bewerkt op: december 23, 2007, 11:52:33 am door giggles »

ede

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: december 23, 2007, 11:28:35 am »
Ach wat is de wereld weer klein!  :)

derona

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: december 23, 2007, 11:34:07 am »
Die meneer was Bert Smedinga (de eigenaar van Lorre en co) en dat stel waarmee hij sprak zijn wij  ;D

OOh ok grappig zeg hih dan heb je ons vast ook wel gezien  ;)

giggles

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: december 23, 2007, 11:55:21 am »
Ik denk het wel ja. Het was niet zo heel druk in de winkel op dat moment, dus grote kans van wel ja  :P

Wel grappig. Want dat andere stel wat in de winkel stond is ook actief op een ander forum. Daar hebben wij ook nog even een tijdje mee staan praten.
Dus zo zie je maar idd dat de wereld op dat moment toch erg klein is  ;D

En als jullie langs willen komen....
Mag altijd zoals Ilona al zei. (heel ver rijden zal het dan niet zijn voor jullie  ;) )

derona

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: december 23, 2007, 12:04:54 pm »
Ik denk het wel ja. Het was niet zo heel druk in de winkel op dat moment, dus grote kans van wel ja  :P

Wel grappig. Want dat andere stel wat in de winkel stond is ook actief op een ander forum. Daar hebben wij ook nog even een tijdje mee staan praten.
Dus zo zie je maar idd dat de wereld op dat moment toch erg klein is  ;D

En als jullie langs willen komen....
Mag altijd zoals Ilona al zei. (heel ver rijden zal het dan niet zijn voor jullie  ;) )

nee hihih waar wonen jullie?
ik had mijn zoontje in de armen hihihi.

derona

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: december 23, 2007, 12:10:22 pm »
meteen even eeb andere vraag,kortwieken 1 of 2 kanten doen jullie?
of wat is beter

ede

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: december 23, 2007, 12:46:14 pm »
Met de zoekfunctie kun je heel veel info vinden. Het forum bestaat al 3 jaar dus er staat ook heel veel op.
Je mag uiteraard altijd vragen maar uitgebreidere info zul je via de zoekfunctie vinden.

Wat betreft kortwieken: https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=25360.0

derona

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: december 23, 2007, 12:57:53 pm »
Met de zoekfunctie kun je heel veel info vinden. Het forum bestaat al 3 jaar dus er staat ook heel veel op.
Je mag uiteraard altijd vragen maar uitgebreidere info zul je via de zoekfunctie vinden.

Wat betreft kortwieken: https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=25360.0

ja dat had ik al gevonden ;)

Dorian

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: december 23, 2007, 14:35:30 pm »
Dan neem ik aan dat je het antwoord op je vraag ook al weet  ;D

NOOIT aan 1 kant wieken :(