Auteur Topic: Grasparkiet, altijd bang gebleven  (gelezen 5063 keer)

Thomas

• Gast
Re: Grasparkiet, altijd bang gebleven
« Reactie #15 Gepost op: januari 19, 2008, 11:51:57 am »
Goed, even een update ;)

Het gaat echt beter de laatste paar weken! :thumsup: Hij is de laatste tijd veel vaker actief en vrolijk (terwijl ik dit schrijf hangt ie ondersteboven aan zn spiegeltje :) ), en hij komt ook graag op me af, zolang er tenminste een kooi tussenzit.. want z'n kooi uit wil ie nog steeds niet zo goed. Maar voorderest ben ik zeer tevreden, en hij volgens mij ook! ;)
« Laatst bewerkt op: januari 19, 2008, 11:54:10 am door Thomas »

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #16 Gepost op: januari 19, 2008, 12:30:48 pm »
de eerste stap is gewenning in de kooi,
deed ik hier ook,
als ze in de kooi van jou en je handen geen bang hebben,
ben je goed onderweg naar volgende stappen.

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #17 Gepost op: januari 19, 2008, 12:59:00 pm »
netjes hoor!!  :thumsup:
zit ie al in de kooi op je hand??

kokosnoot

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: januari 19, 2008, 15:11:30 pm »
oke dat is heel mooi! met veel geduld kom je ver hoor!  :thumsup:

Thomas

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: maart 08, 2008, 16:09:59 pm »
Update #2 ;)

Boris is vandaag voor het eerst zijn kooi uitgevlogen (nouja, hij heeft het wel eens eerder gedaan, maar de eerste keer sinds ik hem wat tammer probeer te maken). Dat gebeurde zonder eten of iets, ik deed de kooi open en hij zag het gelijk wel zitten :) Dus wat onwennig door de kamer vliegen natuurlijk, tegen een muur aan en hij had moeite met een goede landingsplek vinden, maar nu zit hij al tien minuten op mn nachtkastje tot rust te komen ;) En daar laat ik hem ook maar lekker even zitten. Ik neem aan dat ie zijn kooi zelf weer weet te vinden, mocht ie daar behoefte aan hebben?

Hij is trouwens wel nogsteeds handenschuw, ik kan in de buurt komen maar ik mag hem niet aanraken, en hij zal ook niet op mijn hand gaan zitten

kokosnoot

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: maart 09, 2008, 14:05:17 pm »
het is inmiddels een dag verder maar meestal vinden ze de kooi zelf wel terug hoor, nooit opjagen door proberen te vangen,dan krijg je paniek.
het wil soms ook wel lukken om met de kooi (als je een formaat heb wat je kunt tillen) naar je vogel te gaan met deurtje open.
en als je hem/haar elke dag even eruit laat dan went het sneller en is hij ook minder snel buiten adem  ;)

hoe is het gegaan gisteren?