Auteur Topic: tijd verdelen onder huisdieren  (gelezen 1214 keer)

truus

• Gast
tijd verdelen onder huisdieren
« Gepost op: december 28, 2007, 21:07:38 pm »
hoi
hoe doen jullie de tijd verdelen onder de verschillende huisdieren ik had eerst 2 honden,toen moest ik jammer genoeg een laten inslapen. we hebben nog een kat en roodstaart ,nu hebben we een nieuwe pup waar mijn man mee op training wil gaan,
wat voor een huisdieren hebben jullie, en hoe verdelen jullie de tijd
de hond wordt paar keer per dag uitgelaten en tussen de bedrijven door geknuffelt.
de pup heeft nu heel veel aandacht nodig. 
en de kat die trekt zijn eigen plan en komt na ons toe als hij aandacht en eten wil ,en de papegaai krijgt s'morgens eten en zijn was beurt mag een tijdje uit de kooi en door de dag wordt er tegen hem gepraat en zo, en savonds is hij ook uit de kooi.
groetjes truus

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
Re: tijd verdelen onder huisdieren
« Reactie #1 Gepost op: december 28, 2007, 21:37:12 pm »
ik heb een aquarium van 2meter en vraagt wekelijks onderhoud
ik heb in terrarium van 1 meter met koppel salamanders van 20cm lag en vraagt om de drie dagen onderhoud
ik heb drie bakjes met jonge salamanders en die vragen elke dag zorg omdat bakje klein is
twee honden, een poes,
een valkparkiet en een grijze roodstaart timneh, dus de kleinere broer
vragen dagelijks hun onderhoud, aandacht en dergelijke meer

als ik van het werk kom
wordt ik begroet door twee honden,
nadien door de poes,
nadien door de twee vogels,
en ik sluit de rij met de vissen en salamanders,
en dan heeft ik een aankomst kus aan mijn vrouw en kinderen
waarvan er ook meerder van rondlopen...kinderen dan he,
heb echt maar één vrouw hoor  ::)

dus na het werk begint het werk pas  :)

ede

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: december 28, 2007, 22:02:32 pm »
Poe  :CENS  als ik thuis kom begroet ik ze en haal ik ze uit de kooi. Dan even tegen ze praten en knuffel en dan ga ik mijn eigen ding doen en krijgen ze aandacht tussen door. Soms mogen ze mee achter de computer of op de bank als ik tv ga kijken. Het is niet zo dat ik er standaard even echt voor ze ben. Dat gaat allemaal tussen door!

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Lorre en Diesel
« Reactie #3 Gepost op: december 29, 2007, 00:31:16 am »

Hier zorg in in mn uppie voor mezelf  :) mn 2 kids , een hond , een kat , 2 papegaaien en 5 parkieten .
En dan werk ik ook nog 25 uur p.w op onregelmatige tijden . (verdeeld over 5 dagen)

Zodra ik thuis ben is alles blij .. met het hondje loop ik ( of mn moeder die om de hoek woont) ong 2 uur per dag mee in totaal , kat komt zelf een kroel halen wanneer ze wilt en slaapt snachts bij me op bed , de vogels gaan bijna altijd gelijk los als ik thuiskom , Diesel de grijze krijgt zn aandacht door hem vaak mee te nemen als ik in mn huis aan het rommelen ben , zit op de aanrecht als ik de vaatwasser inruim enz ..  Lorre de amazone ben ik mee bezig met zn vertrouwen te krijgen , ong een half uur per dag .. even 1 op 1 lekker kroelen en verder is hij al gelukkig op het deurtje van de kooi te kunnen zitten .
De parkietjes vinden het al fijn als ze gewoon los op de kooi kunnen zitten op een mooie wilgentak , en elke dag neem ik er wel 1 of 2 ff bij me .
Alles gaat hier op verschillende tijdstippen (wat de dieren aangaat) door dus die onregelmatige werktijden .
Verder kletsen we tussendoor veel tegen allemaal , ook de kids , en de diertjes hier vinden het al leuk als er leven in huis is ...
Als de temperatuur buiten weer beter is kunnen de papegaaien hun lol op , mogen ze mee de hond uitlaten , kind van school halen of boodschappen doen .. sla ik een paar vliegen in 1 klap  ;D

Oja .. t gebeurt dus wel eens dat t stofzuigen een dagje word overgeslagen  ;D zitten helaas maar 24 uur in een dag ...mn kinderen en dieren gaan voor alles ...
« Laatst bewerkt op: december 29, 2007, 00:33:01 am door Diesel »

giggles

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 29, 2007, 00:53:49 am »
Wij hebben 3 gaaien.

Onze edel wil alleen maar bij ons zitten om ons vervolgens als opstapje te gebruiken naar de klimboom.
Onze grijze geeft zijn aandacht 9 van de 10 x liever aan onze edel (en krijgt ook weer wat terug) maar wil ook wel graag bij mij zitten. (meer ook niet)

Onze ara. Dass een heel ander verhaal. Als die het voor het zeggen had, dan zat ie de hele dag bij ons te klooien en klieren. We zijn hier paal en perk mee aan het stellen en momenteel speelt ze steeds meer zelfstandig  :thumsup:

De hoeveelheid aandacht varieert bij ons wel, maar ze zijn elke dag uit de kooi en in de speelboom voor minimaal 5 uur per dag.

TWEETY

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: februari 19, 2008, 07:49:48 am »
tweety krijgt hier het meeste aandacht  ::)
de valkparkietjes hebben elkaar en de hond wil alleen eten en rust , ze is dan ook al een oud vrouwtje
we hebben een grote tuin en 1x per week op mijn vrije dag gaan we een grote wandeling maken.
maar met tweety heb ik hele gesprekken en ze kan goed luisteren naar mijn geklaag  :) een echte vriendin dus  :hart:

Offline Marijke

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #6 Gepost op: februari 19, 2008, 08:05:16 am »
Wij hebben alleen vogels, Dus hoeven niet de deur uit om de honden uit te laten.
Het begint s morgens: dan haal ik Quiney en straks Qwiebus een halfuurtje uit de kooi, voordat ik weg ga.

S avonds haalt arno haar eruit.  En gaat alle andere vogels eten geven.  daarna gaat  hij  alles controleren de eitjes van pino en muk en de jongen van de Pyrrhura's, vndaag gaan we ze er weer uithalen voor  :pics: zijn weer gegroeit als kool!

bijna elke avond/middag bij de vogel zitten en een walnootje geven vooral nu bij de Meyers om ze te laten wennen, de phyrrhura's hangen dan ook al tegen het gaas en willen niet overgeslagen worden!

s avonds om 20.30 gaat Quiney weer naar zijn kooi kan ze nog wat eten en om 22.15 gaan ze allemaal slapen!

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #7 Gepost op: februari 19, 2008, 11:08:23 am »
zoals het komt word het verdeeld , niet speciaal een vaste tijd

alleen s'avonds de avondkroel is bewust ,die krijgen ze alle 4 ongeveer op dezelfde tijd en dan moeten d epoezen echt wachten (soms op een rijtje) om op schoot te mogen  :)

door de dag , geen vaste tijd, kben er trouwens steeds tegen bezig  ;D