Auteur Topic: Kaya is weer beter!!!!!!!  (gelezen 21619 keer)

giggles

• Gast
Re: Kaya is opgenomen!
« Reactie #225 Gepost op: januari 17, 2008, 22:13:36 pm »
Ik hoop het ook voor je Corien...

kokosnoot

• Gast
« Reactie #226 Gepost op: januari 17, 2008, 22:15:54 pm »
dat het gewicht geen rare uitschieters heeft is toch al een hele geruststelling  ;)

cosch

• Gast
« Reactie #227 Gepost op: januari 17, 2008, 22:22:22 pm »
Ja precies. Als dat erg zou schommelen dan zou ik meteen gaan!  :CENS

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #228 Gepost op: januari 17, 2008, 22:39:09 pm »
Zelfde als normaal. (naar mijn idee) Net zat tie wel te dutten naast me maar dat doet hij anders volgens mij ook wel!  :CENS

Raar is dat he, pas op het moment dat er iets is zien we dingen die er misschien altijd al zijn.

Ik denk ook dat de (wal)noten een erg vol gevoel geven hoor  ;) alleen wel een beetje raar dat ie geen zaadjes wil eten  :CENS

TWEETY

• Gast
« Reactie #229 Gepost op: januari 18, 2008, 10:16:22 am »

misschien heeft kaya al eens zo een periode gehad maar heb je er toen niet zo opgelet.
ik merk nu ook dat tweety veel minder eet dan anders , maar ik denk dat het is omdat ik weer ga werken  ???
maak je maar niet teveel zorgen  console

cosch

• Gast
« Reactie #230 Gepost op: januari 18, 2008, 10:31:32 am »
Ja dat zou best kunnen. Ik woog em 1x in de maand ongeveer en dan schommelde het natuurlijk niet zo erg.

Raar is dat he, pas op het moment dat er iets is zien we dingen die er misschien altijd al zijn.

hahaha. Ja idd. Dat houd ik mezelf ook voor.

Ik denk ook dat de (wal)noten een erg vol gevoel geven hoor  ;) alleen wel een beetje raar dat ie geen zaadjes wil eten  :CENS
Ja het is niet zo dat hji niet eten kan ofzo. Want een mini stukje kaas gaat er vloeiend in!  :) En ik heb gisteren met em geclickerd om em toch wat zaadjes te laten eten. En dat ging heel goed. Hij heeft alleen niet uit zichzelf gegeten.  :CENS
Ik vind het vreemd. Ik probeer me geen zorgen te maken. Maar nu moet het wel snel beter gaan want anders ga ik me wel echt zorgen maken.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #231 Gepost op: januari 18, 2008, 13:50:33 pm »
Ik snap je gevoel helemaal  ;)
Hij moet natuurlijk eten, ik vind het ook een moeilijk geval  ::)
Hij eet niet maar valt eigenlijk ook niet af  :CENS dat laatste is natuurlijk het belangrijkste,
want een echt zieke gaai die niet eet valt af, hoe dan ook. Kijk het weekend even aan
en anders maandag toch maar bellen.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #232 Gepost op: januari 18, 2008, 14:04:01 pm »
Ik zie hier ook, dat als ik Yiska een hele walnoot geef 's morgens, hij de rest van de dag bijna niets eet.. een paar pellets en een koffieschepje zaadjes, meer niet. Geef ik maar een halve, dan eet hij weer  meer pellets! Ze eten natuurlijk naar behoefte. Als hij niet afvalt, lijkt er me weinig aan de hand. ;)

cosch

• Gast
« Reactie #233 Gepost op: januari 18, 2008, 14:22:26 pm »
Behalve die 10 gram van dinsdag op woensdag ineens, was hij gisteravond hetzelfde als woensdag. Ik weeg em vanavond weer en ik ben benieuwd. Ik heb em al zien drinken van de vitamientjes dus wie weet.

Misschien dat ik em morgenvroeg 1 walnoot geef en morgen avond weer een. Misschien dat hij dan in de tussentijd een minder vol gevoel heeft!

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #234 Gepost op: januari 18, 2008, 14:24:01 pm »
Of morgenochtend nog even niet, dan hebben ze het meeste honger,
ik zou dan even tot de middag wachten.

cosch

• Gast
« Reactie #235 Gepost op: januari 18, 2008, 14:27:31 pm »
Ja dat zou ook kunnen inderdaad. Ik kijk ff hoe dat gaat lopen morgen. Mijn broer komt die plaatjes vastmaken aan zijn kooi dus daar zal hij wel heel nieuwsgerig naar zijn enzo.

Ik ken me zelf als ik het allemaal teveel ga spreiden dan vergeet ik het.
Dat was met de harrisons ook altijd een gedoe. Dat moet officieel in 2x gegeven worden. Toen we nog bij mijn ouders woonden deed ik dat ook wel (of mijn ouders  :-[ ) maar sinds ik op mezelf woon krijgen ze gewoon alles 's ochtends want anders bestaat er een kans dat ze de helft van hun eten krijgen. Dat is niet de bedoeling. En ik merk ook dat ze het zelf heel goed kunnen verdelen.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #236 Gepost op: januari 18, 2008, 14:33:33 pm »
 :) ik wist niet dat je pellets eigenlijk moest verdelen.
Ik vul ook 's morgens de bakjes en zie ik dat het zo goed als leeg is vul ik bij,
ze eten idd naar behoefte en verdelen hel wel, tenzij je ze veel nootjes geeft
volgens mij blijven ze daarvan eten  :)

cosch

• Gast
« Reactie #237 Gepost op: januari 18, 2008, 15:42:02 pm »
:) ik wist niet dat je pellets eigenlijk moest verdelen.

Ja in ieder geval de Harrisons. Bij de andere pellets maakt het volgens mij niet zo veel uit!

kokosnoot

• Gast
« Reactie #238 Gepost op: januari 18, 2008, 19:18:58 pm »
ik had ook gehoord dat je de H`s moet verdelen in 2 porties, maar ik geef ook alles in 1 x in de ochtend, en hij eet verdeeld over de dag.
ik merk bij Poekie ook dat als ik tussendoortjes geef, walnoot, bonenmix, fruit enz dat hij veel minder pellets eet, ik geef nu de tussendoortjes veel minder, ook de hoeveelheid minder en nu eet hij beter zijn pellets.
misschien met Kaya ook de andere dingen even niet of wat minder geven?

cosch

• Gast
« Reactie #239 Gepost op: januari 20, 2008, 23:45:00 pm »
Kaya is weer afgevallen. Hij weegt ondertussen weer net zo veel als toen hij bij de kliniek vandaan kwam.
Ik ga morgen weer bellen. Ik begin me weer zorgen te maken.