Auteur Topic: rechtzaak om Ara's  (gelezen 4692 keer)

cosch

• Gast
rechtzaak om Ara's
« Gepost op: januari 10, 2008, 13:30:46 pm »
Zielig!  :cry:

Klik hier

chantal

• Gast
Re: rechtzaak om Ara's
« Reactie #1 Gepost op: januari 10, 2008, 13:37:24 pm »
Zeker zielig  :cry:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #2 Gepost op: januari 10, 2008, 13:52:49 pm »
Ahh  :cry:

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #3 Gepost op: januari 10, 2008, 15:09:52 pm »
dat is haar zijn woord tegen de andere
dat word getouwtrek

Jeffrey

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 10, 2008, 17:36:11 pm »
lastig hoor  :(  ik hoop dat de vogels er niets van merken  bye2

Pascalle

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 10, 2008, 21:15:16 pm »
is zeker zielig, maar.... ze zegt dat het haar "kindjes" zijn. Dan snap ik niet waarom ze niet mee konden met haar toen ze ging samenwonen ???

giggles

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: januari 10, 2008, 22:40:34 pm »
Weinig kans dat ze ze terug krijgt...

Als een rechter moet beslissen zal hij in het voordeel van de ex-schoonmoeder beslissen.
Omdat deze de vogels in het bezit heeft en omdat deze dame nooit kan bewijzen dat de vogels van haar zijn, aangezien zij geen ene vorm van bewijs heeft dat de vogels van haar zijn.

Wel lullige berichten zo, maar ja aan de andere kant. De dame in kwestie had geen ruimte voor de vogels. Heeft ze die nu ineens wel dan?
De ex-schoonmoeder kan zowiezo wel goed voor de vogels zorgen, dus waar zullen de vogels het beste af zijn  ???

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #7 Gepost op: januari 10, 2008, 22:43:27 pm »
Denk het niet, ik denk dat dat meisje ze daar tijdelijk heeft gebracht tot ze weer
beter voor ze kon zorgen wat betreft de ruimte en als ik de kooi net zo zag .....  :CENS
Als ze van ze af wilde had ze denk ik wel een definitief plekje eerder gezocht.

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
« Reactie #8 Gepost op: januari 10, 2008, 22:50:12 pm »
In de reacties onder het artikel reageerd het meisje zelf ook nog. Haar vriend, bij wie ze introk, zou in een beschermd wonen projekt wonen, waar gene huisdieren welkom waren, achteraf bleek het helemaal geen beschermd woonprojekt te zijn (zal maar niet uitwijden over hoe vreemd het is dat zij daarvan niet op de hoogte zou zijn geweest....)

Als je het zo leest, is het ergens wel een raar verhaal. Idd is het de ene stem tegen de ander. Al met al lijkt een en ander niet goed doordacht en de opa, van wie de ara's kwamen is dan wel overleden, maar dan zouden er toch nog wel andere getuigen zijn die op de hoogte zouden zijn geweest van de afspraak? Dit is weer typisch zo'n geval waar je je afvraagt of de gaaien hier niet de dupe gaan worden.

giggles

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: januari 10, 2008, 22:54:43 pm »
Het gaat niet om het ene verhaal tegen het andere. Het gaat erom wie de gaaien nu in het bezit heeft.

De wetgeving in Nederland is nog steeds zo. Als ik jou fiets steel en jij ziet jou fiets 2 weken later staan, mag jij hem niet pakken. Dat is dan diefstal, omdat het in de ogen van de wet MIJN bezit is en niet langer meer de jouwe  :o

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #10 Gepost op: januari 11, 2008, 00:36:56 am »
raar maar waar , ook hier in belgie

eigen ondervinding en ook die van de buurvrouw

cosch

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: januari 11, 2008, 08:06:49 am »

eigen ondervinding en ook die van de buurvrouw

Ging toch niet om DEZELFDE fiets hoop ik??  :P cheesy2

Edit Cosch: quote goedgezet!
« Laatst bewerkt op: januari 11, 2008, 21:27:31 pm door Cosch »

miekje

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: januari 11, 2008, 14:56:33 pm »
Wat een triest verhaal  :cry:  :cry:
Die arme gaaien

Maar zoals ook in sommige reacties onder het bericht staan, chippen is GEEN eigendomsbewijs!
Dus daar kunnen geen rechten aan ontleend worden, ik snap ook niet dat dit gemeld wordt.
En het zou bij de rechter helemaal niks moeten uitmaken...

Het gaat niet om het ene verhaal tegen het andere. Het gaat erom wie de gaaien nu in het bezit heeft.

De wetgeving in Nederland is nog steeds zo. Als ik jou fiets steel en jij ziet jou fiets 2 weken later staan, mag jij hem niet pakken. Dat is dan diefstal, omdat het in de ogen van de wet MIJN bezit is en niet langer meer de jouwe  :o

Dit klopt als een bus, en is zo krom als wat  :(
Net zoals je een inbreker in je huis niet mag slaan o.i.d. want dan wordt jíj voor de rechter gedaagd  shootme

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #13 Gepost op: januari 11, 2008, 18:35:20 pm »
Net zoals je een inbreker in je huis niet mag slaan o.i.d. want dan wordt jíj voor de rechter gedaagd  shootme

de inbreker die ik hier in huis op heterdaad betrapte verklaarde zowel aan mij als aan de politie dat hij zijn vriend aan het zoeken was en bij mij ging het antwoord er niet in, maar bij de politie wel

die vriend zat of in men kleerkast of in men nachtkastjes of onder men matras etc.....  :angry:

Pascalle

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: januari 13, 2008, 20:27:00 pm »

Dat is alleen als de nieuwe eigenaar te goeder trouw aan de fiets is gekomen, niet als je hem zelf gestolen hebt. Dan is die fiets echt niet jouw bezit.