Auteur Topic: Verschillende stemmen na doen?  (gelezen 1758 keer)

cosch

• Gast
Verschillende stemmen na doen?
« Gepost op: januari 19, 2008, 09:46:37 am »
Kan jouw vogel verschillende stemmen nadoen?

Coco zegt alles met dezelfde stem. Of hij het nou van mij of mijn vader geleerd heeft. Hij doet geen stemmen na.
Als ik bijvoorbeeld met een overdreven hoge stem zeg: kommmm Dan doet hij het wel na. Maar verder niet echt!  :CENS

Gijsje heeft een hele hoge stem. En die heeft hier ondertussen ook al wat geleerd en die blijft gewoon bij zijn hoge stemmetje. Terwijl ik geen hoge stem heb.

Dus hier imiteren ze geen stemmen! Bij jullie wel?

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
Re: Verschillende stemmen na doen?
« Reactie #1 Gepost op: januari 19, 2008, 11:08:09 am »
Pepi doet de stemmen na,
zo erg dat de vrouw haar wel eens vergist en denkt dat ik thuis ben
Pepi zegt ook het F*** You woord in haar stem, veel scherper van klank
de poes klinkt als onze poes, de hond  zoals onze echte hond

enue, de vis doet hij ook na  :P

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
« Reactie #2 Gepost op: januari 19, 2008, 11:23:22 am »
Zoals je weet hier wel.

Die doet van haar vorige huisje de klanken van de mensen daar na. De man, de kinderen en de vrouw. Nu doet hij ook mijn stem na.

Ze roept bijvoorbeeld op een hoge toon. OEHOE als je hard op ergens tegenaan klopt, maar ze zegt daarna gerust op een hele lage toon Cocooo.  ;D

Japie doet ook verschillende stemmen na. Zover ik me kan bedenken, heeft hij in de jaren dat hij nu bij mij is niets nieuws erbij geleerd, maar voor hem geldt hetzelfde als bij Cocootje. Hij heeft veel dingen vanuit zijn vorige huisje.

Zo roept hij met een mannenstem de naam van zijn vorige vrouwtje (NEL) of hij vraagt "Nel, ben je boven?" .Ook zegt hij mij bij het weggaan gedag met de stem van Nel.

Orrie kan het ook in verschillende klanken. Hij zegt gedag met een mannen stem, maar hij kan ook de naam van mijn nicht roepen met de klank van de stem van mijn tante.

Hier dus 3 vogels die verschillende stemmen immiteren.

cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: januari 19, 2008, 11:25:31 am »
Ja dat is waar. Bij Cocotje is het wel heel duidelijk

Zover ik me kan bedenken, heeft hij in de jaren dat hij nu bij mij is niets nieuws erbij geleerd,

Hij doet de gekke geluidjes na die jij em geleerd heb!  :)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #4 Gepost op: januari 19, 2008, 13:00:50 pm »
enue, de vis doet hij ook na  :P

dat kan toch??

blup :D

:)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 19, 2008, 15:41:38 pm »
zelfs Poekie met zijn half jaartje doet zowel mijn als mijn zoon zijn stem na, best grappig om te horen  :)
hij doet het tjilpen van Piet ook perfect na, als ik in de keuken sta hoor ik niet wie het nou is  ;D

TWEETY

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: januari 19, 2008, 19:20:00 pm »
tweety doet meestal mijn hoge stem na, maar toen mijn zus eens langs geweest is doet ze jaja na met de lage rokerstem van mijn zus  ::)
de hond doet ze ook perfect , zowel het blaffen als het janken  :)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #7 Gepost op: januari 19, 2008, 20:03:03 pm »
flip zijn stem is hoger dan die van tuur
tuur doet dingen met stem van bruno of van marc
en hoesten doen ze allebei met mijn geluid , zo eng net echt  :o

micheline

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: januari 19, 2008, 21:27:39 pm »
mijn Coco doet ook verschillende stemmen na. Uiteraard mijn stem het meest, maar ook die van mijn dochter en zelfs van een man bij wie hij eens gaan logeren is tijdens een reis. Blaffen doet hij soms maar dat is niet echt goed vind, daarentege kan hij net zoals die van vivke een enorme hoestbui krijgen die niet van de mijne te onderscheiden is, janken als de hond gaat ook goed , en vooral de rits van mijn handtas vindt hij ook heel leuk om te imiteren, maar in zinnen spreekt hij niet, het zijn max 2 of 3 woorden die hij in zijn geheel kan onthouden

Pascalle

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: januari 20, 2008, 22:46:14 pm »
Corina, Gijsje kon hier wel verschillende stemmen. Je kon overduidelijk horen wie hij nadeed, Edwin of mij. Heeft hij nu bij jou maar "1 stem" ??

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: januari 20, 2008, 22:50:17 pm »
Sjakko doet duidelijk mij na. Maar het is niet met mijn "stem". Het is wel precies de manier van praten, de intonatie etc. Ik ben ook de enige die ze na doet, dus ik kan er verder niet over oordelen. Hoewel, trouwens,  toen ze bij me kwam zei ze natuurlijk ook al dingen en allemaal met dezelfde "stem". Ietwat krakerig..  ;)

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #11 Gepost op: januari 20, 2008, 22:57:18 pm »
Joly doet perfect het blaffen en janken van de honden na, het gebeurt regelmatig dat de honden een standje krijgen dat ze zoveel blaffen en blijkt het joly te zijn.

en verder praat joly met mijn stem, in begin vond ik dat wel raar om je eigen stem te horen
Maar ben er nu aardig aan gewend.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: januari 21, 2008, 21:46:33 pm »
het gebeurt regelmatig dat de honden een standje krijgen dat ze zoveel blaffen en blijkt het joly te zijn.
agossie arme honden  :)

Offline fotomaadje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #13 Gepost op: april 14, 2008, 19:02:34 pm »
van onze twee papagaaien doet jacco zowel met lage (mijn stem) als hoge (van mijn vrouw) na al kan je wel altijd horen dat het een gaaien geluid is ook al lijkt het verders wel op onze stemmen.
verder kan hij wel heel levensecht geluiden nadoen blaffen/piepen van de hond en ook de kookwekker  :).

pipo heeft een echte mensenstem ook hij kan zowel mij als mijn vrouw nadoen heel levensecht.
ook geluiden doet hij exsakt na niet van echt te onderscheiden fluiten als mij  melodietjes van diverse telefoons op zijn manier zingen alleen maar met la,la,la,la maar wel net als mij.
kortom pio imiteerd het beste van de twee maakt niet uit welk geluid of stem sommige nieuwe geluiden of woordjes leert hij met een week maar alleen dingen die hij zelf oppikt , dingen die wij hem willen leren (goedemorgen , weltrusten) die doet hij mooi niet  ???