lees het niet verkeerd, ik bedoel het goed

Klopt maar denk dat ik dan toch op mijn eigen intuitie af ga........ de Forpus.
Het lijkt hier bijna of ik een levend schilderij wil hebben.
Maar ik ben gewoon eerlijk, ik wil een dier die je in een kooi kan houden als je weg bent. En er zelfstandig uit kan als je thuis bent.
sorry maar dat is er niet.
een dier dat in een kooi moet als je weg gaat , gaat daar in om een reden.
die reden is dat het niet zelfstandig kan zijn en er dus altijd op gelet moet worden als het er buiten is.
dus elk dier dat je in een kooitje houd zal aandacht nodig hebben als je het er uit laat.
of je het nu over een hamster, cavia, konijn, slang, hagedis of vogel hebt..
als het in een kooitje gehouden moet worden, moet het los in de gaten gehouden worden!
dit geld ook voor kinderen, zolang deze nog in een afgesloten box slapen en spelen moeten deze als ze uit de box zijn ook continu in de gaten gehouden worden.
Muizen?onwijs leuk om te zien maar je kan ze geen seconde uit het oog verliezen als ze uit de kooi zijn. En na een jaar zijn ze je maatjes en gaan ze alweer dood. Tam maken? ik ben er geen type voor omdat: neem een kat als voorbeeld kan mijn hele bank slopen, maar kijkt die met een lief kopje "sorry, wist niet dat het fout was" dan krijgt die van mij een hele dikke knuffel (zo creeer je valse katten, ik weet het). Vandaar dat ik het niks vind als ik een dier "tam moet maken". Daar moet je echt tijd voor maken en dat heb ik niet.
wat ik niet meer snap is dat je het ene moment praat over de toekomstige tijd, dat je dus over 2 jaar iets wil, en het andere moment praat je in het NU, je weet niet of je over 2 jaar geen tijd hebt om ze tam te maken. als je er gewoon geen zin in hebt om ze tam te maken moet je dat gewoon zeggen. dit kan natuurlijk ook, en is mijns inziens helemaal geen schande!
maar verwacht dan niet dat het dier (wat het dan ook is) weet wanneer hij los is hij weer naar binnen moet,
omdat je geen echte band creerd door het niet tam maken.
Soms heb ik even het gevoel dat ik de enige ben hier die "negatieve"ervaringen kent met vogels.
Ik blijf erbij Forpussen zijn hartstikke leuk/lief/klein en mooi stemgeluid.
Ik heb blijkbaar gewoon onwijs gevoele oren. Die niet tegen schelle geluiden kan.
nee hoor, ik heb ook vervelende ervaringen, maar hier moet je van leren en iets mee doen.
het komt op mij over dat als jij 1 ervaring hebt met een bepaald diertje dat je het direct afschrijft,
zoals het geval met vallende planten bakken en schreeuwen door gesprekken heen.
ik neem het nu een beetje op voor de vogeltjes

maar je moet ze niet allen over 1 kam scheren! ik durf te wedden dat er namelijk ook forpusjes zijn die een oorverdovend geluid kunnen produceren..
al met al, ik hoop dat je me begrijpt en dat je het niet te negatief op pakt!
maar ik probeer net als jij gewoon eerlijk te zijn!
groetjes nic