Auteur Topic: Huiskamer vogel, welke raad je aan?  (gelezen 27347 keer)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: Huiskamer vogel, welke raad je aan?
« Reactie #75 Gepost op: januari 24, 2008, 20:47:06 pm »
Een vis is toch ook een dier ? Heeft alleen niet zoveel aandacht nodig en maakt geen herrie en rommel  :thumsup:

Een ieder z'n dier dat bij hem of haar past hoor, dat heeft niet te maken met dat je slecht voor je dier bent.

Bedenk gewoon dat als je een papegaai of parkiet soort wilt, dat je een heel intelligent diertje in huis neemt
dat net als een klein kind aandacht en verzorging nodig heeft en veel ook.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #76 Gepost op: januari 24, 2008, 20:48:37 pm »

dit was mijn eesrte gedachte toen ik je eerste berichtje las, heb het toen even aan gekeken, maar kom er toch weer op terug.
dit zijn ideale en leuke dingen, maken ook geen rommel, alleen een beetje groot maar je heb ze ook in het klein. :)

Die rokende zou ik niet aanraden ..........

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #77 Gepost op: januari 24, 2008, 20:50:15 pm »
wijsneus ;D ;D ;D

Sillebil

• Gast
« Reactie #78 Gepost op: januari 24, 2008, 20:50:33 pm »
lollllllllll  speggel .....dat idee had ik nou ook... lag op ut puntje van me tong    sorry mensen :P

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #79 Gepost op: januari 24, 2008, 20:52:19 pm »
ik voeg toe aan de reaktie van sonic180 :

als het zo simpel was een vogel tam te maken, wat ben ik dan een sukkel met Pepi
steek ik gewoon mijn kop in zijn kooi (wat ik trouwens ook wel doe om andere redenen)
en  kijk ik wat tv ondertussen, wat is daar nu moeilijk aan

:-[

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #80 Gepost op: januari 24, 2008, 20:54:16 pm »
lollllllllll  speggel .....dat idee had ik nou ook... lag op ut puntje van me tong    sorry mensen :P

ik heb er 4!!!

kan ze van harte aan bevelen :) :)

Sillebil

• Gast
« Reactie #81 Gepost op: januari 24, 2008, 20:55:40 pm »
zijn wel stofnesten hé  :))

jip

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: januari 24, 2008, 21:30:23 pm »
Een vis is toch ook een dier ? Heeft alleen niet zoveel aandacht nodig en maakt geen herrie en rommel  :thumsup:

Een ieder z'n dier dat bij hem of haar past hoor, dat heeft niet te maken met dat je slecht voor je dier bent.

:D :D dan heb je mijn koikarpers nog nooit gezien superintelligent en rotzooimakers en ook handtam,alleen praten doen ze nog net niet

cosch

• Gast
« Reactie #83 Gepost op: januari 24, 2008, 21:34:23 pm »
Ik denk dat jullie boodschap duidelijk is. Laten we elkaar in waarde laten.
Mar77 denkt er zo over, wij hebben gezegd hoe we er over denken en dan mag ze daar mee doen wat ze wil!

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #84 Gepost op: januari 24, 2008, 21:34:43 pm »
 ;D ja sorry ik weet niks over vissen maar had zo'n idee, goed maar dat ik niet van plan was zomaar vissen te nemen  ::)

Dus ..... ook maar geen vissen dan  bye2 blijft niet veek over zo  :) misschien dan toch maar gewoon je leuke knaagdiertjes houden  ;)

Rianne83

• Gast
« Reactie #85 Gepost op: januari 24, 2008, 21:43:21 pm »
Er word advies gevraagd over het houden van 1 vogel.
Op dit forum zitten honderden mensen met ervaring met de meest uiteenlopende soorten. Hun mening krijg je hier ook. Dan kan het gebeuren dat mensen ook op elkaar in gaan ipv zich alleen op jouw vraag te richten. Dat is een forum.

Je geeft aan dat je 1 vogel wilt houden die geen herrie maakt, geen rommel maakt en makkelijk tam te maken is. Voor dat laatste heb je eigenlijk geen tijd omdat je veel van huis bent.
Wat voor plezier zouden jullie dan aan elkaar kunnen hebben? De tijd die je thuis bent heb je ook nodig voor de huishouding, boodschappen, afspraken, etc. Hoeveel blijft er over voor de vogel? En is dat genoeg om een vogel alleen te kunnen houden? En stel dat ie niet tam wordt, wat voor leven is er dan voor hem weggelegd?

Het houden van huisdieren is in theorie al egoistisch, daarmee wil ik zeggen, men neemt een dier voor hun eigen plezier. Maar als je er niet voor kan zorgen dat het dier er ook plezier aan beleeft, begin er dan niet aan.

mar77

• Gast
« Reactie #86 Gepost op: januari 24, 2008, 21:59:40 pm »
Dan kan het gebeuren dat mensen ook op elkaar in gaan ipv zich alleen op jouw vraag te richten. Dat is een forum.
Forums waar ik op kom, is het de bedoeling te reageren op het onderwerp en niet op elkaar. Dat mag niet eens! want da's offtopic.

Maarre het is jammer dat ik geen slotje op dit topic kan zetten. Want wat mij betreft is dit topic gesloten als je net de laatste reacties las is dat overduidelijk. Je zorgt dat dit topic weer gaat leven, en daar heb ik geen behoefte meer aan.  Maar ik zal je veel plezier wensen met alle reacties op je.

Ik denk dat jullie boodschap duidelijk is. Laten we elkaar in waarde laten.
Mar77 denkt er zo over, wij hebben gezegd hoe we er over denken en dan mag ze daar mee doen wat ze wil!
misschien dan toch maar gewoon je leuke knaagdiertjes houden  ;)
Zullen we daar dit topic op een leuke manier mee afsluiten??? :-* :proost:

VOORDEEL KNAGERTJES VOOR MIJ  :P
- staan in huiskamer (wordt er snachts niet wakker van)
- zijn nachtdieren worden wakker bij schemer (in wintertijd ben ik met schemerthuis)
- tam maken?? (geen probleem bij hamsters/muizen).
- een keertje savonds weg? (geef je ze de volgende dag extra veel de aandacht en dan is het goed voor eigen gemoedsrust)
- worden slechts paar jaar oud (mijn leventje veranderd nog weleens, en dan is paar jaar uitstekend te overbruggen. Maar geen 15jaar)
- lekker stil (lees topic sonic over haar dwerghamsters, en dat is het verschil)! ik wordt rusteloos als ik ze niet hoor snachts.
- makkelijk met aanschaf(leeftijd minder belangrijk qua tam maken)

Nu ik dit getypt heb denk ik serieus...... wat heb ik het dan getroffen met mijn 6mannen :hart: :hart:.
 bye2 dat ik dat wegwilde doen, enkel omdat vogel een keer muizengeluid overnam (muis had last van luchtwegen, niet ernstig gebeurt vaak bij hun. Maar dan hoor je ze wel tekeer gaan qua ademhaling. Ik wist opgeven moment niet meer wie ik hoorde de muis of de vogel. Want soms kwam het links-muizenkooi en soms in het midden-vogelkooi).
Shame on me :(. Maar toen muis dood was (een van de 3), bleef vogel dat geluid doen.Daardoor kon ik die muis niet vergeten en dat was erg moeilijk. :hot:
Nou hopelijk snappen jullie dat wel. :CENS
« Laatst bewerkt op: januari 24, 2008, 22:09:22 pm door mar77 »

jip

• Gast
« Reactie #87 Gepost op: januari 24, 2008, 22:13:36 pm »
btw degoes zijn ook hele leuke knaagdiertjes.......heb hier ook 2 hele lieve zitten..knabbel en babbel :)

mar77

• Gast
« Reactie #88 Gepost op: januari 24, 2008, 22:24:45 pm »
hmmm die ken ik alleen van naam!

jip

• Gast
« Reactie #89 Gepost op: januari 24, 2008, 22:26:30 pm »
soort minichinchillas ..google maar es  ;)