Auteur Topic: Huiskamer vogel, welke raad je aan?  (gelezen 27391 keer)

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
Re: Huiskamer vogel, welke raad je aan?
« Reactie #90 Gepost op: januari 24, 2008, 22:26:37 pm »
je hoef niet te slikken wat wij zeggen,
de meeste mensen hier hebben lange en serieuse ervaringen,
geen bedoeling je af te breken of te kleineren.
alleen je te behoeden van de zoveelste persoon die een fout maakt, ten koste van het dier.
en daarmee zeg ik niet dat je een fout maakt, dat moet je voor je zelf uitmaken als je dit alles leest.

maar als ik het van uit mezelf mag zeggen
het is aartsmoelijk  het goed te doen voor je dier.
sommigen zoals je knaagdieren zijn makkelijkere dieren.
een intelligent dier zal snel stressen en problemen opleveren.

in jou situatie lijkt het voor zo een dier niet gepast.kan je beter wachten tot je er meer tijd voor hebt
of in een beter situatie zit. het houd je niet tegen het toch te doen, maar dan moet je niet verschieten als het niet lukt
zoals je hoopte dat het zou lopen.

we respecteren jou en jij ons en elkaars mening. je moet alleen wel de kritiek verdragen, wat geen inbreuk doet op uw persoon.
je leest tenslotte enkel tekst, en niet de persoon erachter die je wilt helpen.

succes met je zoektocht

jip

• Gast
« Reactie #91 Gepost op: januari 24, 2008, 22:28:52 pm »
leon verwoord het weer eens super :thumsup:

mar77

• Gast
« Reactie #92 Gepost op: januari 24, 2008, 22:35:22 pm »
Zien er wel leuk uit!!!, zie het inderdaad lijken het mini-chins.

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #93 Gepost op: januari 24, 2008, 22:36:50 pm »
Soms heb ik even het gevoel dat ik de enige ben hier die "negatieve"ervaringen kent met vogels.

lees het forum maar eens door, het staat er hier vol van,
inclusief mezelf met Pepi.
Maar van iets negatief kan je positief maken, naargelang je ingesteldheid en de energie dat je kan en wil erin steken.

en nu houd ik ook op. lees wat her en der, informeer jezelf goed. en weet waar je aan begint.
 ;)

jip

• Gast
« Reactie #94 Gepost op: januari 24, 2008, 22:38:34 pm »
  dit zijn ze dus voor degene hier die ze niet kennen

mar77

• Gast
« Reactie #95 Gepost op: januari 24, 2008, 22:52:40 pm »
Wel grappig om ff te lezen, ze lijken echt een mengeling van diverse knaagdieren qua karakter etc.
Alleen alles wat ik erbij lees, zit op een site met voor/nadelen: op degoe.tripod.com te kijken. (Met in achterhoofd mijn konijn die ik wegmoest doen, omdat ik letterlijk blauw aanliep van benauwdheid en er geen medicijnen tegen waren0.

Denk dat ik het toch maar bij Hamsters & muizen hou.
Enne....... wat ik dan wel overweeg?? de Dikstaartgerbil. Is een rustig/sloom diertje die in zijn uppie gehouden kan worden.
Kan lekker bij je zitten, maar is geen knuffelbeestje. Lijkt qua formaat op hamster en kan ruim 5jaar oud worden.
Kan gevestigd worden als een hamster..

kokosnoot

• Gast
« Reactie #96 Gepost op: januari 24, 2008, 23:03:16 pm »
jammer dat je nu genegeerd wordt Leon  :cry:
doe maar geen moeite meer, ik denk dat ze het niet wil begrijpen.

jip

• Gast
« Reactie #97 Gepost op: januari 24, 2008, 23:06:08 pm »
leon genegeerd?????// denk dat mar inmiddels van het idee vogel afgestapt is ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #98 Gepost op: januari 24, 2008, 23:06:44 pm »
Goed besluit  :a036:  :thumsup:  :sorry:

mar77

• Gast
« Reactie #99 Gepost op: januari 24, 2008, 23:12:20 pm »
leon genegeerd?????// denk dat mar inmiddels van het idee vogel afgestapt is ;)

Goedzo!!!
Goed besluit  :a036:  :thumsup:  :sorry:

Bedankt!!!!, duidelijker kon ik niet zijn.

daniel

• Gast
« Reactie #100 Gepost op: januari 24, 2008, 23:28:16 pm »
Wel weer goed van je dat je eerst goed informeert, en niet meteen een vogel gekocht hebt  :thumsup:

Offline Sanny

• Super Parrot
  • me
« Reactie #101 Gepost op: januari 25, 2008, 06:31:19 am »
Bedankt!!!!, duidelijker kon ik niet zijn.

t'is soms moeilijk om een helpende vriendelijke hand ook evenzo vriendelijk en beleefd te beantwoorden
met een simpel woord.
Ik maakte je noch belachelijk, noch slecht, integendeel ik behield je waardigheid met respekt,
van jou kant daartegenover.... :-X

Maar ja frustraties zitten soms diep, ik respecteer Mar ervoor en maak er me zeker niet druk om.

spijtig.  :stink: verwacht geen verder antwoorden of hulp van mijnerezijde.

mar77

• Gast
« Reactie #102 Gepost op: januari 25, 2008, 07:56:06 am »
Gossie leon, door deze opmerking besef ik hoe fijn gevoelig jullie zijn.

ik zei toch dat ik het storend vind dat iedereen op elkaar reageert hier. Dat is ook de reden dat ik niet al jouw reacties gelezen heb.
en ik geen moeite nam om fanatiek oprecht te reageren, aangezien iedereen hier verslaafd is aan citaten van elkaar over te nemen.
waardoor het voor mij onoverzichtelijk werd.

ik ben fijngevoelig ja, daarom liet ik het weten. Maar opmerkingen als met respect omgaan etc. en daarna weer op de oude manier verder gaan?
ach dit is duidelijk een forum waar ik niet hoor :cry: Je hoeft elkaar niet persoonlijk te kennen om elkaar toch in de waarde te laten.

dag allemaal!! Wellicht kom ik hier nog eens voor orientatie bij andere vogels.
Misschien zijn die mensen wel anders qua karakter
« Laatst bewerkt op: januari 25, 2008, 08:14:24 am door mar77 »

Rianne83

• Gast
« Reactie #103 Gepost op: januari 25, 2008, 09:54:40 am »
Het is jammer dat je alleen reageert op de berichten die je als negatief ervaart. Ik snap best wat je bedoelt maar dat zijn juist de berichten die je links moet laten liggen. Dan bedoel ik niet de adviezen, maar de grapjes bijvoorbeeld.
Zelf ben je ook niet erg positief over iedereen hier terwijl er toch ook mensen bij zitten die je oprecht willen helpen. Niet alles over 1 kam scheren.
Ik begrijp de onzinnige reacties ook wel, ik stel je een paar serieuze vragen en vervolgens wens je mij veel plezier met de reacties. Nu kan ik op op jouw manier terug reageren maar daar zie ik het nut niet van in.

Kijk eens kritisch naar jezelf en lees je berichten ook zo door. Valt wel op dat je zelf ook behoorlijk fijngevoelig bent. Dat blijkt maar weer, om je uit de situatie te redden besluit je maar om hier niet meer te komen.

Ik wens je nog veel plezier met je knagers, ik heb zelf 3 ratjes en die zijn ook erg leuk.

mar77

• Gast
« Reactie #104 Gepost op: januari 25, 2008, 10:30:03 am »
als slot dan:
Je reageerde net op me, toen ik besloten had mijn allerlaatste reacties te plaatsen met het besluit geen vogel te nemen. Om bij elk positief bericht dank je wel te roepen, is saai. Bij de negatieve berichten reageerde ik intenser om mezelf duidelijker te maken en ik toch probeerde hun te begrijpen.

SORRY! voor alles wat jullie als negative opmerkingen opgevat hebben.

De reden dat ik hier niet meer kom? ik neem definitief geen parkiet dus op dit parkietengedeelte hoef ik niet meer te komen.
Verder kom ik hier niet meer, omdat ik geen vogel neem!!.

Je reactie: "om je uit de situatie te redden besluit je maar om hier niet meer te komen"?? lees ff mijn berichten en je leest dat ik GEEN VOGEL neem. Dit is een vogelforum, waar ik niks hoef te plaatsen als ik geen vogel neem.

Jeetje, zeg ik heb nog nooit zoveel moeite gehad om me in begrijpelijke taal uit te drukken als hier!. En daar laat ik het bij. Anders gaan we alleen maar discussieren over de manier van opvatten / en meningen geven. het allerbelangrijkste is: dankzij dit topic, weet ik dat ik geen vogel moet nemen.

PS: ik heb me ook afgemeld voor reacties op dit onderwerp vanaf nu. Ik zal ze dus niet meer lezen.

groetjes,