Auteur Topic: Halsbandparkiet goeie keuze?  (gelezen 11038 keer)

daniel

• Gast
Halsbandparkiet goeie keuze?
« Gepost op: januari 22, 2008, 23:22:35 pm »
Ik heb nu 1 tamme valkparkiet. Ik ben erover na aan het denken om nog een vogel erbij te halen. Het liefst een wat grotere en intiiligentere. Nou ben ik aan het denken aan een halsbandparkiet, of heeft iemand anders nog ideeen? Zouden deze goed samen kunnen in 1 kooi? De kooi is ongeveer 75x60x135cm dus ik denk groot genoeg. Al vast bedankt voor het advies

kokosnoot

• Gast
Re: Halsbandparkiet goeie keuze?
« Reactie #1 Gepost op: januari 22, 2008, 23:24:51 pm »
advies zal je genoeg kunnen krijgen hier, welkom op PLF  :-*

jip

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: januari 22, 2008, 23:29:01 pm »
nou halsbanden zijn wel lawaaierig en met valkparkiet in 1 kooi zou ik niet doen heb zon halsje keer aan mijn vinger gehad hangen ....als dat een valkje was geweest vrees ik t ergste

daniel

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: januari 23, 2008, 00:11:10 am »
Bedankt voor de snelle reacties.
Inderdaad een heel leuk forum met veel informatie!

Het liefste zou ik een pepegaai willen, maar aangezien de meeste best wel duur zijn was dat voor mij geen optie.
Nu lees ik net over bonte boertjes en meyer papegaaien, die schijnen niet zo duur te zijn.

Ik heb eventueel nog een andere kooi van 60 cm hoog en 50 bij 40 ofzo (weet het ff niet meer uit mijn hoofd)  Hier zou ik dan de valk even in terug kunnen zetten tot de vogels aan elkaar gewend zijn.  De andere kooi is een binnenvoliere van 75x60 en 135 hoog maar heeft van de dunne tralies(dus geen echte papegaaien kooi),  weet niet of een papegaai die niet over kan bijten.

De valkparkiet is er elke dag minstens 4 uur uit de kooi, dus kans om te vliegen krijgen de vogels genoeg bij mij.

zou dit kunnen, een kleinere papegaai erbij?

daniel

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 23, 2008, 00:23:43 am »
Ohja de voliere is poedergebakken. Dus met poedercoating volgens mij (grijs met zwarte puntjes) Weet niet of dit van belang is, maar zeg het er voor de zekerheid ff bij

arnootje

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 23, 2008, 06:16:03 am »
Hoi daniel, welkom op het forum. Ik heb eens een jonge pyrrhura aan iemand verkocht die een valkje had, pyrrhura's zijn super inteligent. De 2 zaten ook samen bij elkaar in de kooi en dat ging uitstekend, je zou nog eens na kunnen vragen bij sillebil. succes met je zoek tocht :thumsup:

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #6 Gepost op: januari 23, 2008, 06:27:10 am »
Welkom op het forum
veel leer, lees en type genot
 :-*

een valkje is zeer sociaal en best wel slimme vogels hoor
onderschat dat niet.
die binnenvoliere (mits je eens een foto plaats) zal qua traleiswerk inderdaad wat aan de lichte kant zijn voor een bijtgrage gaai. een grasje of valkje doen dat niet zo erg, maar de andere kunnen er aardig weg mee.

succes met het zoeken  :thumsup:

cosch

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: januari 23, 2008, 06:48:01 am »
Welkom op Parkieten-land!  :thumsup:

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • TUVIX en KATO
« Reactie #8 Gepost op: januari 23, 2008, 07:32:17 am »
welkom   :thumsup:

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #9 Gepost op: januari 23, 2008, 08:13:16 am »
Hoi daniel, welkom op het forum. Ik heb eens een jonge pyrrhura aan iemand verkocht die een valkje had, pyrrhura's zijn super inteligent. De 2 zaten ook samen bij elkaar in de kooi en dat ging uitstekend, je zou nog eens na kunnen vragen bij sillebil. succes met je zoek tocht :thumsup:
Dit lijkt mij een betere keus. Heel vaak kom je halsbandjes tegen welke een paar tenen/nagels missen. Die zijn dan afgebeten door soortgenoten.
Een valkje is kleiner dus dat zou nog makkelijker gaan. Een pyrrhura is qua grootte ongeveer gelijk aan een valkje en heeft ook een schitterende kleur/tekening.

Sillebil

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: januari 23, 2008, 08:27:04 am »
Hallo Daniel ,

Ik heb ook een valkje en heb 2 pyrrhura's samen in een kooi zitten,het gaat super met ze drieen, en het valkje vermaak ze eigen prima , ook kroelen ze mekaar , spelen ook met elkaar .
Pyrrhura's zijn ook geinige vogels en lekker speels en veel drukker dan een valkje dat wel . lijk me een goede keus !

p.s  Pyrrhura's  zijn zeer inteligente vogels en heel makkelijk tam temaken , hebben alles snel door , als je meer wilt weten over deze soort vogel , kan je denk ik wel bij Arnootje terecht dat is een kweker van Pyrrhura's . ;)

Suc6   Groetjes Silvia
« Laatst bewerkt op: januari 23, 2008, 08:50:57 am door Sillebil »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #11 Gepost op: januari 23, 2008, 08:32:18 am »
En... Arno heeft jonge pyrrhura's!!! :)

daniel

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: januari 23, 2008, 09:25:36 am »
Ik heb wat info gezocht over pyrrhura's. Zijn wel leuke vogeltjes, alleen wat aan de kleine kant. Wilde eigenlijk liever een grotere deze keer. Ik heb een keer een filmpje gezien over een grote alexander parkiet die samen met 2 valkjes in de kooi zat en dat leek goed te gaan: http://www.youtube.com/watch?v=37Bdus7tPgA

Hier is een foto van de kooi:

En hier 1 van mijn valkje   :-[

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
    • George Steinz
« Reactie #13 Gepost op: januari 23, 2008, 09:42:22 am »
Op de video staat geen halsbandparkiet maar een Grote Alexanderparkiet (zeg maar nog grotere uitvoering van de halsband).
Reken er op dat deze een hoop kabaal (kunnen) maken

cosch

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: januari 23, 2008, 09:44:52 am »
Nou inderdaad zeg!  :o

En een valkje is ook geen partij voor zo'n vogel!