Auteur Topic: Papegaai erbij  (gelezen 9607 keer)

Mork

• Gast
Re: Papegaai erbij
« Reactie #15 Gepost op: januari 27, 2008, 00:37:44 am »
Mork is een grijze roodstaart.
Ja maar die ontwetendheid kan gevolgen hebben voor de papegaai en sja iemand van oude stempel zal misschien denk ik nog meer interesse tonen dan mijn moeder doet.
Info geven doe ik al weken ze schuift dit allemaal weg en wordt kwaad het heeft geen enkele zin dus ik denk dat zowel de papegaai als mijn moeder naar de arts moet  :P
Ik bedoelde met die lamp een UV lamp misschien dat die ook zonlicht te kort krijgt.
De papegaaienopvang is helemaal niet zo slecht hoor ze verkopen de vogels niet en wordt niet gebruikt voor medische doeleinden of iets dergelijks ze blijven hun hele leven daar en kunnen hun zelf zijn met soortgenoten en ik denk dat dit het beste is voor Mork aangezien hij helemaal alleen is zonder soortgenoten.
Ik sta machteloos en ik kan niks anders doen dan toekijken en het voorlopig totdat mijn moeder een dag ergens gaat logeren bij een vriendin, van mij af te zetten tot die tijd zal ik Mork zoveel mogelijk aandacht geven en Mork mee naar buiten nemen.
Ik wilde Mork vandaag ook mee naar buiten nemen het was hier zo lekker weer maar Mork wilde niet :CENS
Zodra mijn moeder ergens heen gaat stap ik meteen naar de vogelarts.
Mijn moeder gebruikt overigens antidepressiva en ik weet uit ervaring dat je dan tegen 1 muur praat en niks je meer boeit of interesseert dus dat gevoelloze, harde en kortzichtige kan door de antidepressiva komen toen ik aan de antidepressiva zat was ik er ook totaal niet mee bezig als je met die zooi stopt zie je in ene weer alles om je heen en ook je gevoelens komen terug dus helaas ook de negatieve en het (extreme) zorgzame wat ik altijd had.
Dit betekent niet dat dit een excuus is hoor.
Maar goed dat is van een hele andere orde.
Overigens Mork is aan het nieuwe voer en daar was die het helemaal niet mee eens  :P hij werd boos en agressief en hij wilde pertinent het oude voer dit niet gegeven natuurlijk en ja hoor hij zat er vanavond al aan te knabbelen niet echt met vreugde dat zeker niet  :P kwestie van wennen denk ik.
Ik heb wel eens gehoord dat papegaaien ook aan de antidepressiva gingen die lijkt mij dus echt niet de bedoeling maar blijkbaak is het vaak nodig lijkt mij niet echt de bedoeling?

En alle moeders van dit forum met papegaaien jullie zijn top en het was zeker niet tegen jullie gericht hoor  :-*

Ik hou jullie op de hoogte!

Lantas :-*

« Laatst bewerkt op: januari 27, 2008, 00:47:11 am door Mork »

jip

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: januari 27, 2008, 00:44:43 am »
uv lamp is top.....en wat is zijn nieuwe voer dan...goed dat je niet heb toegegeven hoor :)

ik denk dat de meeste hier de opvang wel kennen.....er zit daar ook een goeie vogelarts ;)

veel lezen hier zal je nog beter voor mork kunnen zorgen echt top dat je dit voor mork over hebt succes ermee
« Laatst bewerkt op: januari 27, 2008, 00:49:01 am door jip »

Mork

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: januari 27, 2008, 00:56:27 am »
Hai Jip dankjewel zal mijn best doen!

Sja die opvang ik blijf erbij dat dat het beste is voor eenzame alleenstaande papegaaien/vogels.
Er komt zeker een dag dat die daarheen gaat want ik moch de vogel meenemen zodra ik een baan heb en op mezelf woon en dat heeft ze niet tegen dovemansoren gezegd dan kan die lekker zichzelf zijn en kan communiceren en spelen op hun manier met eigen soortgenootjes zoals het hoort.

Zijn nieuwe voer is Harrison mocht dat niet werken ga ik over op Zupreem en anders op een speciale pellet op basis van rijstproducten van Roudybush dat blijkt ook effectief te zijn tegen plukken alleen moet ik dan wel weer voor extra vitamine zorgen want in rijst zit net niks in natuurlijk.
Mocht dit niet werken is het wat anders maar neem aan dat het moeten lukken veel papegaaien zijn erg opgeknapt van zowel de UV lamp als de Harrison voer.
Vond het wel zielig hoor toen die het nieuwe voer niet wilde hij werd erg boos maar ja ze staan erom bekend he ze kunnen je heel goed inpakken :P
Ik heb trouwens ook een speciale UV lamp gekocht tenminste ik heb het helemaal uitgepluist en besteld en mijn moeder betaald zeg maar, in iedergeval dit was een speciale vogel lamp de Wagner's avilux birdlamp duur maar blijkt effectief te zijn.
We zullen zien.
« Laatst bewerkt op: januari 27, 2008, 01:12:30 am door Mork »

jip

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: januari 27, 2008, 01:16:06 am »
harison is top hoor ..en die birdlamp ook.......echt super ,las hier dat t de beste pellet is voor grijsjes ga zo door :thumsup:
« Laatst bewerkt op: januari 27, 2008, 01:17:52 am door jip »

Mork

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: januari 27, 2008, 01:32:13 am »
Dankje :thumsup: ja ben al helemaal op de hoogte  :pics:
« Laatst bewerkt op: januari 27, 2008, 01:38:23 am door Mork »

kokosnoot

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: januari 27, 2008, 14:01:14 pm »
mijn petje af dat je dit allemaal doet  :thumsup:
geef niet op hoor, beter dan Harrisons kun je niet geven (wat fruit en een nootje erbij is natuurlijk ook goed, maar wacht hier even mee tot hij de pellets helemaal heeft geaccepteerd).
ik hoop dat je op niet al te lange termijn Mork even mee kunt nemen naar de VA.
en ga maar snel op jezelf wonen, dan kan Mork weer "papegaai" zijn  :P

Mork

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: januari 27, 2008, 21:30:16 pm »
Hallo iedereen.
Even een update van Mork.
Mork eet niet hij eet alleen de restjes van het oude voer wat tussen en op het kattengrit ligt.
Dat Harrison voer komt hij niet aan en eet die niet.
Hij heeft net wel wat papatjes gehad en dat had die heel snel op blijkbaar had die honger.
Wat moet ik nu doen nog een paar dagen afwachten?
Tot nu toe heeft die wel gegeten net patatjes en het oude voer wat op het kattengrit nog lag maar dat is bijna op.
Denk dat ik zoiezo nog 1 week of is dat niet verstandig?

jip

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: januari 27, 2008, 21:32:48 pm »
patat is slecht dus niet voeren.... :o w8 ff de reacties af van de echte grijsjes-kenners hier  ;)

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #23 Gepost op: januari 27, 2008, 21:51:36 pm »
dat heeft ik ook niet, hier word er zout toegevoegd bij de bereiding.

gewoon een bakje pellets ter beschikking stellen,
als de honger opkomt eten ze het echt wel.
zin of geen zin. s'avonds kan je nog iets anders geven voor het slapen gaan.

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #24 Gepost op: januari 27, 2008, 21:56:38 pm »
volgens mij is kattengrit ook niet de goede bodembedekker hoor :( ,
volgens mij zitten daar slechte stoffen in..

Offline caradow

• Pas uitgevlogen
    • De ParkietenBende
« Reactie #25 Gepost op: januari 27, 2008, 21:57:30 pm »
Overzetten van een zaadmengsel op pellets gaat niet van de een op de andere dag. Heb je wel verdiept in hoe je zoiets moet aanpakken?

giggles

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: januari 27, 2008, 22:04:09 pm »
Patat is geen voedsel voor een papegaai...
Het is veel te vet en het zout dat erover heen zit is ook absoluut niet goed voor hem.

Vaak staan er tips op de verpakking van de pellets over hoe je hem het beste kan overzetten van zijn oude voer naar pellets.

Persoonlijk zou ik beginnen met 's ochtends pellets aan te bieden en alleen maar pellets. Als hij nu de hele dag niks eet, dan gooi je 's avonds wat van zijn oude voer door de pellets heen. Op deze manier gaat hij wel eten uit het bakje waar de pellets inzitten en heel misschien wel een pelletje mee eten.
Dit ritueel herhaal je en je gaat langzaam de hoeveelheid "oud voer" afbouwen. (Dus elke ochtens alleen maar de pellets aanbieden en zorg er dus voor dat er geen oud voer meer in het bakje zit)
Doe dit niet te snel, want het arme beest zit al 15 jaar aan hetzelfde voer.
Geduld is een schone zaak, dus ga ook niet te snel switchen van merk pellet.

Ik vind het zeker een dikke pluim waard dat je de zorg van je moeders gaai op je neemt.
De gaai naar veldhoven doen is in mijn ogen wel een laatste redmiddel hoor.
Er zijn genoeg papegaaien(moeders) die wel helemaal gek zijn van papegaaien en met liefde de zorg voor nog zo'n beestje erbij willen nemen.
Als je hier voor kiest, zorg er dan wel voor dat je je advertentie beperkt tot fora, zodat je zeker weet dat deze bij een liefhebber terrecht komt en niet bij een handelaar of kweker. (niks tegen kwekers hoor, maar het is gewoon een huiskamergaai in mijn ogen)

Dan heb ik nog een vraag voor je. Waarom wil je zelf niet voor de gaai zorgen? Je neemt nu de zorg voor het vogeltje toch ook op je?
Je wil je er overduidelijk in verdiepen, dus waarom wil jij niet de sleutel zijn naar het gelukkig maken van de vogel???

Groeten Jarno

jip

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: januari 27, 2008, 22:14:39 pm »
pellets weken met wat banaan erdoor misschien ?

giggles

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: januari 27, 2008, 22:18:00 pm »
Het weken van pellets lees je vaak voor het overzetten van pap naar vast voer.
Ik denk niet dat dat hier dus echt van toepassing is, aangezien deze vogel al aan het vast voer zit.
Maar goed je zou het natuurlijk kunnen proberen... (Je leest ook wel is dat ze de pellets weken in roosvice, om de smaak te verlekkeren.)

Mork

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: januari 28, 2008, 00:51:59 am »
Patat krijgt hij nooit veel af en toe 1 en dat moet kunnen lijkt mij.
Hij is nog steeds erg boos op Harrison :P hij is er totaal niet mee eens.
Ik zorg ook tot nu toe grotendeels voor de papegaai alleen de kosten zijn voor mijn moeder.
Alleen ben ik van mening dat 1 papegaai meerdere papegaaien nodig hebben al geef je hem als mens 24 uur per dag aandacht de papegaai zal je nooit echt kunnen begrijpen.
Straks kan ik niet alleen voor de papegaai zorgen ik werk dan hele dagen en dan zit Mork de hele dag alleen in een kooi dat is geen optie dus zal hij naar Veldhoven moeten vind dat helemaal niet slecht hoor juist hartstikke leuk voor die vogels.
Tot nu toe maak ik helaas niet uit waar de vogel heen gaat of moet gaan ik kan alleen een voorstel doen en daarna ruzie krijgen dus dat schiet niet op dus laat ik het voorlopig zoals het is.
Helaas moet ik straks een keer gaan werken en dan zal Mork mij de hele dag moeten missen maar s'avonds zal ik proberen hem wat aandacht te geven.
En persoonlijk vind ik de vogelopvang in Veldhoven geen laatste redmiddel maar het beste redmiddel daar krijgen ze alle aandacht en alle verzorging die ze nodig hebben en hebben ze elkaar.
Mork hoeft beslist geen groente of fruit dat gooit hij direct weg hij wil er niks van hebben ben het nu weken aan het geven maar elke ochtend ligt het er allemaal nog in dus daar ben ik mee gestopt hij hoeft het niet.
Dat kattengrit is niks mis mee het is van Catsan hygiene plus zijn geen schadelijke stoffen of gevaarlijke vezels aan toegevoegt en bestaat alleen uit natuurlijke kalk en kwartszand plus dat het geen geurtjes verspreid en klopt inderdaad je ruikt niks dus Mork heeft ook dan geen last van die vieze geurtjes.
Ik denk dat ik Mork het oude voer niet meer geef en inderdaad als Mork honger krijgt dan eet hij het heus wel.
Mork eet wel al een beetje van het voer heel af en toe 1 brokje met veel water er achteraan om de smaak weg te spoelen denk ik :P
Wat me wel opviel is dat hij weer op zijn wigwam zat vandaag dat heeft die 2 jaar niet meer gedaan en hij was er altijd dol op zat die lekker te schommelen en te fluiten erbij ik was helemaal enthousiast helemaal blij!
Gaat wel de goeie kant op denk niet echt dat het door het voer komt maar denk omdat hij gestopt is met dat andere voer dat voer heeft Mork niet goed gedaan denk ik.

Lantas  :-*

« Laatst bewerkt op: januari 28, 2008, 00:59:40 am door Mork »