Auteur Topic: Papegaai erbij  (gelezen 9592 keer)

Mork

• Gast
Re: Papegaai erbij
« Reactie #75 Gepost op: maart 15, 2008, 10:18:40 am »
Dat gaat ook niet gebeuren hij blijft eerst 6-8 weken ALLEEN in zijn EIGEN kooi in het quarantainehok met veel andere vogels met allemaal aparte kooien.
Jammer dat jullie zo negatief zijn over NOP.
Nee hij gaat niet naar mensen want meestal overlijden de mensen en moet die weer naar en ander en misschien daarna weer dit gaan we hem dus niet aandoen.

Offline Michel

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
  • N.O.P. verslaafde
    • vrolijke_gozerd
« Reactie #76 Gepost op: maart 15, 2008, 10:37:49 am »
Ik geloof niet dat de mensen negatief zijn over het N.O.P. maar dat er misschien voor Mork wel ergens een leuk opvang adresje was geweest  ;)
Waar hij gewoon lekker zijn gang kan gaan en lekker uit zijn kooi kan komen.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #77 Gepost op: maart 15, 2008, 10:54:33 am »
Ik vind het juist heel goed dat papegaaien bij het NOP terecht kunnen
maar ik vind dat meer iets voor gaaien die bijna niet te houden zijn in huis
en niet voor gaaien die al van kleins af aan in huis wonen en waarmee het
in een huiselijke situatie best goed gaat. Het ligt vaker aan de eigenaren
zelf als het niet goed gaat dan aan de gaai ;)

Nee hij gaat niet naar mensen want meestal overlijden de mensen en moet die weer naar en ander en misschien daarna weer dit gaan we hem dus niet aandoen.

Hij zal echt geen drie mensenlevens meegaan denk ik hoor ;)
Ik heb nog maar weinig gaaien meegemaakt die ouder zijn geworden dan een jaar of 40/50.

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #78 Gepost op: maart 15, 2008, 12:44:22 pm »
aller eerst wil ik je bedanken voor het plaatsen van je verhaal, want je was inderdaad ineens weg ;)
dus thanks! :-*

ik begrijp uit jouw verhaal wel waarom je denkt dat het NOP het beste is, alleen zijn er dus andere mensen die hierover een andere mening hebben.
Je hoeft het NOP niet te verdedigen, wij zijn al een aantal jaar als forum sponsor daar, en komen er regelmatig met meetings.
zoals je misschien over het gehele forum kan lezen zijn we ook nu weer bezig met inzamelen voor de kooien van volgend jaar!

dus dit statement:
Jammer dat jullie zo negatief zijn over NOP.

klopt niet helemaal, ik denk dat het niet negatief tegen het NOP is,
maar negatief tov de keuze die jullie gemaakt hebben om Mork naar het NOP te doen.
Ik weet zeker dat Mork het daar goed gaat krijgen, en ik weet ook zeker dat iedereen het daarmee eens is,
alleen gezien de ernst van de situatie van Mork en de mogelijke oplossingen die wij zien voor hem,
zijn wij er dus niet positief over.

maar goed... het blijft jullie beslissing en het is absoluut geen verkeerde plek het NOP!

veel sterkte met afscheid nemen, en ik hoop dat jullie ook je steentje zullen bijdragen aan het NOP!

groetjes nic :-*

Offline Michel

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
  • N.O.P. verslaafde
    • vrolijke_gozerd
« Reactie #79 Gepost op: maart 15, 2008, 20:55:17 pm »
Vind het ook zekers geen verkeerde beslissing, maar denk dat Mork misschien in een gezin met meer tijd meer tot zijn recht was gekomen.  ;)

Mork

• Gast
« Reactie #80 Gepost op: maart 15, 2008, 23:19:34 pm »
Nee jullie zijn niet negatief over NOP maar het kwam wel zo over.
Maar wat Africangrey zei de papegaai hoort daar niet dat kwam toch echt wel negatief over dus daarom mijn reactie daarop.
Bij mensen weet je het nooit die kunnen na een paar jaar weer voor een of andere reden zeggen dat die weg moet of in ene een ziekte krijgen dat ze weer naar een ander moeten dat risico wilden we niet nemen Mork is namelijk al 3-4 keer verhuisd en het NOP geeft voor ons de meeste zekerheid dat ook dit echt de laatste keer is gelukkig.
Plus dat je het nooit zeker weet of iemand echt altijd elke dag in staat zal zijn om de vogel zoveel aandacht te geven veel papegaaien die worden gehouden zitten en blijven in een kooi en af en toe zeggen ze er wat tegen en verder wordt er niet naar om gekeken.
Nee NOP is de beste oplossing/beslissing geweest.
Ik voel mij niet schuldig, sommigen zeggen dat het betekent dat je je vogel dumpt maar zo voel ik het niet ik gun hem gewoon een heel goed leven en dat krijgt Mork nu.
En ik verdedig NOP niet ik ben gewoon blij en enthousiast dat zoiets bestaat en mijn menig is dat dit het beste is voor papegaaien.
Want eigenlijk hoort geen 1 papegaai in een huiskamer maar in de vrije natuur maar dat is mijn mening ik veroordeel niemand en ik bedoel dit ook niet als kritiek maar dat vind ik gewoon.
Als ik iets over Mork hoor dan hou ik jullie zeker op de hoogte.
En ja wij doneren nu ook aan het NOP.
Bedankt voor jullie steun en reacties tot nu toe!  :-*
« Laatst bewerkt op: maart 16, 2008, 11:31:10 am door Mork »

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #81 Gepost op: maart 16, 2008, 11:41:06 am »
Al met al krijgt Mork het prima, en dat is toch het belangrijkste he!  :thumsup:

Rianne83

• Gast
« Reactie #82 Gepost op: maart 17, 2008, 10:13:10 am »
Al met al krijgt Mork het prima, en dat is toch het belangrijkste he!  :thumsup:

Zo is dat!  :thumsup: