Hallo allemaal,
Sorry dat ik niks meer van me heb laten horen maar ik ben redelijk druk met van alles en nog wat en natuurlijk ook druk geweest met Mork.
Maar ik heb heel goed nieuws Mork gaat naar het NOP in Veldhoven.
Ik had Mork voer gegeven roudybush rijst dieet en hij werd daar zo ongelovelijk actief op dat hij uit zijn kooi wilde klimmen en op de bank wilde lopen maar we hebben hier een engelse bulldog Eddy en Eddy vond de papegaai wel heel interessant en voordat we het wisten had Eddy Mork in zijn bek maar niet gewond ofzo gelukkig was mijn moeder op tijd om Mork te bevrijden maar voor hetzelfde geld was ze in de tuin en was het te laat.....
Maar goed Mork is hier natuurlijk NIET

van geschokken en bleef maar uit zijn kooi klimmen en wilde overal op en aan zitten en over op klimmen dit kon niet en zit hij nu al een paar weken in zijn kooi wel heb ik Mork 3 keer per dag 15-30 minuten op mijn schouder gehad.
Hoe dan ook dit is geen doen zo hij wil bewegen en dat kan die nu niet dus zei ik paar weken geleden nog een keer dat Mork hier echt niet kon blijven en naar het NOP moet en daar was ze het helemaal mee eens..............schiet mij maar lek

.
Maar goed ik begrijp mijn moeder natuurlijk ook wel we hebben al de afgelopen jaren van zoveel dieren afscheid moeten nemen, in moesten laten slapen dus dan begrijp dat je dan even niet vanuit het dier redeneert maar vanuit jezelf en dan kost het veel strijd en ruzie om door te dringen dat het niet om haar ging maar om het dier dat beseft ze gelukkig nu.
Ze heeft paar weken geleden meteen na die incident een afspraak gemaakt en Mork wordt morgen opgehaald tussen 11:00-14:00.
Foto's kan ik jullie helaas niet aan helpen en morgen lukt niet staat mijn hoofd ook niet naar wordt voor mij een moeilijke dag kan ik wel zeggen niet alleen voor mij ook voor mijn moeder maar ook zeker voor Mork want hij zal ons eerst vreselijk missen denk ik en van slag raken omdat het natuurlijk in ene een hele andere opgeving is en in ene heel veel vogels om je heen en je vertrouwde veilig plek en 'baasjes' kwijt bent zal wel heel moeilijk voor Mork zijn het in begin komt hij helemaal overheen zodra het vergeten is kan die lekker papegaai zijn met veel soortgenoten en veel vriendjes en veel aandacht en veel speelgoed en natuurlijk heel veel klimmen :p
Maar goed als jullie Mork willen zien vraag bij het NOP naar Mork hahahaha

Hij moet eerst 6-8 weken in quarantaine met veel andere vogel zodat ze kunnen wennen aan elkaar als ze dat uberhaupt kunnen en om ze te onderzoeken op eventuele ziekters.
Daarna gaat Mork naar een speciale grijzeroodstaart voliere die is in zoverre speciaal dat het zo is ingericht en gemaakt dat ze nooit naar de winteropvang hoeven ze hebben een verwarmd nachthok en dus hoeven ze nooit bij hun toekomstige maatjes weg hoeven een paar andere soorten hebben ook z'n speciale voliere maar de andere soorten moet wel als het eenmaal koud begint te worden naar de wintervoliere dus een pluspuntje voor de grijzeroodstaarten.
Mork moet morgen een lange reis maken in de auto want Mork wordt als 2de opgehaald en hij moest er 5 ophalen dacht ik ook 1 in zeeland en 1 in het drenthe dus voor mork een lange tocht maar hij krijgt er niks van.
Diegene die ze ophaalt hoort trouwens bij het NOP dus het is allemaal vertrouwd en veilig je moet namelijk eerst het NOP op bellen en hun nemen dan contact op met de vervoerder hij heeft ook een site en daar staat wanneer hij rijd voor het NOP volgens mij 1 keer per maand.
Fantastisch gewoon wat het NOP doet en dat er iemand voor heel weinig geld de vogel zelfs komt ophalen die heel Nederland doorcrost voor de vogels echt heel goed.
Echt fantastisch dat mensen dat allemaal vrijwillig willen doen en dat er toch nog mensen bestaan met een hart van goud die het goed met de dieren voor hebben en het er allemaal voor over hebben want het is veel werk en heel veel geld wat erin gaat zitten gewoon 1 woord fantastisch.
O ja het plukken is niet opgehouden niet van Roudybush rijst dieet en ook niet van Harrison hoewel ik het idee heb dat hij bij Roudybush actiever was en minder plukte komt ook denk ik omdat Mork niet zo van Harrison houd meeste gooit hij eruit hij hoeft het echt niet gelukkig bij NOP voeren ze het niet en krijgt die Nutribird hopelijk doet die het daar goed op.
Je mocht ook kiezen of je bericht wilde hebben wanneer Mork dood is of doodgaat en dat wilde ik want het blijft toch altijd ergens voor je gevoel je eigen vogel.......
Ik houd jullie op de hoogte.