Auteur Topic: Op de schouder?  (gelezen 2012 keer)

arnootje

• Gast
Op de schouder?
« Gepost op: januari 29, 2008, 17:32:12 pm »
Afgelopen weekend was ik even bij mijn vader, ja die van de amazone. Nu had ik Filou op de arm geen probleem, maar zodra ie op de schouder zit dan heb ik het gevoel alsof dat je alle controlle op de vogel kwijt bent. Ik voel me dan niet prettig met die grote snavel zo dicht in mijn gezicht, niet dat ie zal bijten maar het idee dat je vrij weerloos bent.

Hoe staan jullie hier tegenover, delen jullie deze gevoelens, of ben ik de enige die dit heeft, of is het nog niet bij jullie opgekomen?

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
Re: Op de schouder?
« Reactie #1 Gepost op: januari 29, 2008, 17:48:48 pm »
ik ken het gevoel wel

met men eigen gaaien heb ik het niet , maar een gaai die ik niet ken en die gaat op de schouder, heb ik hem er liefst zo snel mogelijk af ,dat vertrouw ik niet naast men gezicht

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #2 Gepost op: januari 29, 2008, 17:54:28 pm »
Het verschilt bij mij per vogel hoe het voelt, ze mogen wel op m'n schouder
en ik ben niet bang, wel ben ik mijn hoede en weet dat het kan gebeuren dat
ze bewust of onbewust een hap geven.

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #3 Gepost op: januari 29, 2008, 18:37:32 pm »
ik vermijd Pepi op mijn schouder te hebben,
als is het wel al één keertje gebeurt
ik was niet gerust. Gezien zijn geschiedenis.

cosch

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 29, 2008, 18:45:41 pm »
Bij mij mogen ze niet op de schouder! Ik heb maar 1 paar ogen en ik wil ze graag beide houden. Ook heb ik liever geen hap uit mijn gezicht ofzo.
Een dier kun je nooit helemaal vertrouwen.

En er is mijn inziens geen voordeel groot genoeg om dit risico te nemen.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: januari 29, 2008, 18:48:47 pm »
Orrie op je schouder beviel ook niet he Corina? :(

Bij Sjakko ben ik totaal niet bang, maar heb haar toch op mijn hand, dan heb ik beter overzicht, vooral buiten! ;)

cosch

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: januari 29, 2008, 19:02:28 pm »
Orrie op je schouder beviel ook niet he Corina? :(
Nee inderdaad :S

Die hapte al in mijn wang. Ik wilde em niet op mijn schouder maar ik zou em elk moment op zijn kooi zetten, die pascal aan het opbouwen was.. en toen hap.
Sindsdien wil ik het echt niet meer!

arnootje

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: januari 29, 2008, 19:11:33 pm »
Grappig dat eigenlijk iedereen het wel met me eens is, ik ga dan ook proberen om onze grijze dan ook alleen maar op de arm te laten zitten. Al is het niet voor jezelf, dan wel voor vreemden die komen.

cosch

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: januari 29, 2008, 19:17:27 pm »
Dat is het natuurlijk ook. Als ik Coco op iemands arm zet weet ik dat hij niet omhoog zal klimmen.

Als je consequent em weer van je schouder haalt dan wennen ze er aan en proberen ze het niet eens meer.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: januari 29, 2008, 19:22:19 pm »
Poekie komt bijna nooit op mijn schouder, en als hij er wel zit is dat omdat hij dat op dat moment mocht van mij.
ik wil ook de controle houden over mijn papegaai, daarom doe ik dit zo min mogelijk.
een vreemde gaai zal ik nooit op mijn schouder nemen.

Offline papadoc

• NOP Sponsor
  • Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
  • Isis is 6 jaar
« Reactie #10 Gepost op: januari 29, 2008, 23:34:00 pm »
denk als je er niet  prettig  bij   voel  niet je het niet doen je gaai voelt dit aan ,en zal er zijn voordeel mee doen

Isis mag wel bij mijn op de schouder als ik naar boven loopt op de trap en als we gaan douchen maar verder van de dag niet

dan zit die of op me knie of voor me op de tafel ,heb dan wel het voordeel dat die erg mak en rustig is ,is die druk dan gaat die niet op de schouder

je moet altijd in je achterhooft houden dat uit de hand kan lopen ,gebeurt dit dan is jou fout en niet je gaai zijn fout

chantal

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: januari 30, 2008, 07:39:09 am »
Bij ons mogen ze ook niet op de schouder. Wat mij is verteld is dat vogels graag zo hoog mogelijk willen zitten en dat als ze op de schouder zitten toch een beetje de baas willen zijn omdat ze boven jouw zitten zeg maar. Weet niet zo goed hoe ik het het beste kan uitleggen  :)

cosch

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: januari 30, 2008, 07:42:29 am »
Ja dat merk ik hier ook. Ik heb nu zo'n speeltje aan het plafond hangen. Als Coco helemaal bovenin zit dan zal hij echt niet netjes opstappen. Terwijl dat nooit een probleem is. Hij voelt zich machtiger denk ik. Zovan: ik doe het toch lekker niet want je kunt er amper bij!

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #13 Gepost op: januari 30, 2008, 11:07:21 am »
 :) geef 'm eens ongelijk  :)

Tot mijn verbazing stapt Sundae bijna altijd (nog) steeds netjes op, ook vanaf de voliere   ::)

miekje

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: januari 30, 2008, 11:27:43 am »
De pietjes laat ik wel op mn schouders, af en toe, daar ben ik niet zo bang van.  ;)
maar een grote gaai zou ik niet op mn schouders willen hebben...
Je kan inderdaad niet zien wat ze doen, en als ze ergens van schrikken zit je gezicht het dichtste bij  :(