Auteur Topic: imiteren van geluiden  (gelezen 8398 keer)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: imiteren van geluiden
« Reactie #15 Gepost op: februari 08, 2008, 22:08:27 pm »
ik denk dat Piet ook wel een ritalinnetje kan gebruiken  ;D

Ik heb er 140 liggen dus als ik wat op moet sturen ..... bel me maar  ;D

kokosnoot

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: februari 08, 2008, 22:10:01 pm »
pffff ik laat Piet zelf wel bellen, die heeft meer beltegoed  ;D

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #17 Gepost op: februari 08, 2008, 22:29:02 pm »
wat ik eerder nog niet vertelde qua nadoen/imiteren
de grijzen (flip en tuur) doen soms lowieke na als die zijn krijsmomentje heeft ,maar dan met het volume van een grijze  :o
dus kan je het wel voorstellen (zeker degene die wieke zijn laatste filmpje hebben gezien)

Africangrey

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: februari 08, 2008, 22:33:55 pm »
Tja weet je het is allemaal niet zo makkelijk, je weet wel theorie en prijktijk.
De praktijk is vaak zo moeilijk uit te leggen.
Maar ik vind het super dat jullie cosch, corina en aschra met mij meedenken, dank je ;)
Kijk, ik zal even een praktijkvoorbeeld geven:
Ik ben op zolder bezig, je wil het geloven of niet, maar Jamie reageert op het feit dat ik bezig ben op zolder.
Hoge fluittonen, gillen en allerlei onaangename geluiden.
Dan kan ik geen ander geluid laten horen om het eventueel af te leren toch?
Ik heb wel een oplossing voor dit ene zolderprobleem, keihard een radio aanzetten ::)
Maar zonder gekheid, ik geloof niet dat ik dat dat heeeeeeel lang kan volhouden.
Kijk, behalve die hoge vervelende geluiden, daar kan ik nog wel mee leven al is het shit, gaaien zijn nou eenmaal luidruchtig daar zijn we het allemaal over eens, maar Jamie eist bijna constant je aandacht op op een dusdanige manier dat je supernerveus van wordt.
Dat kan toch niet de bedoeling zijn, meerdere tips zijn van harte welkom ;)

cosch

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: februari 08, 2008, 22:43:51 pm »
Ja dat is echt heel moeilijk. Ik kan het me echt heel goed voorstellen. Ik kan zelf niet zo goed tegen zulk geluid. Dus ik hoop echt dat het hier niet zo gaat worden.

Heb je het al es geprobeerd met 'straffen'? Hoe zal hij daar op reageren, denk je?
Dus als hij zulk geluid maak.. in de gang zetten of op de grond van het toilet?
Er valt over te discusieren of dat de manier is...Maar wie weet is dat de stimulans voor Jamie om op een ander manier geluid te maken.

Africangrey

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: februari 08, 2008, 23:03:46 pm »

Haha Antonia, heel grappig dank je voor het meedenken ik lig in en deuk.
« Laatst bewerkt op: februari 08, 2008, 23:20:35 pm door Africangrey »

Africangrey

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: februari 08, 2008, 23:07:53 pm »
Ja dat is echt heel moeilijk. Ik kan het me echt heel goed voorstellen. Ik kan zelf niet zo goed tegen zulk geluid. Dus ik hoop echt dat het hier niet zo gaat worden.

Heb je het al es geprobeerd met 'straffen'? Hoe zal hij daar op reageren, denk je?
Dus als hij zulk geluid maak.. in de gang zetten of op de grond van het toilet?
Er valt over te discusieren of dat de manier is...Maar wie weet is dat de stimulans voor Jamie om op een ander manier geluid te maken.

Ja dat heb ik allemaal wel geprobeerd, ben al meer dan een jaar bezig dus, toilet/gang heeft allemaal geen resultaat gehad.

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #22 Gepost op: februari 08, 2008, 23:35:53 pm »
en is het echt alleen maar om aandacht te vragen ??

dus negeren en straffen helpt al niet veel , dan weet ik ook niemeer wat je zou kunnen proberen  :CENS
« Laatst bewerkt op: februari 08, 2008, 23:38:24 pm door vivke »

Africangrey

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: februari 09, 2008, 01:58:26 am »
Dank Vivke voor het reageren.
Het voorjaar komt er weer aan, en ja wie weet lekker weer naar buiten. :thumsup: Ik houd de moed erin.
Afleiding, voor Jamie niet voor mij ik zeg voor Jamie, wie weet verandert haar gedrag nog, ik weet wel zeker die gaai verveelt zich, ondanks onze aandacht, speelgoed en weet ik veel wat ???
En ja, je vraagt is het echt alleen maar aandacht vragen, weet je ik denk het wel.
Ongetwijfeld is ieder forumlid weleens naar 't NOP geweest? Je weet wel, ze adviseren je absoluut geen papegaai als huisdier te nemen.
Wegens onnoemelijk veel redenen.
Ik ben daar vaak geweest en toevallig in het voorbijgaan heb ik dat natuurlijk ook gelezen, zoals jullie allemaal neem ik aan.
Geen punt, we gaan ervoor als papegaaienliefhebbers, en je weet het soms gaat het inderdaad fout :(
Maar vaak gaat het heel goed :thumsup:
Daar wil ik het graag over hebben, het gaat hier goed, Jamie ziet er prachtig uit, zit goed in de veren plukt absoluut niet,
 echt een
mooie vogel.
En vervolgens, volledig tam, stapt bij iedereen op, zal nooit bijten, zelfs bij vreemden niet, is niet angstig of bang voor veranderingen of vreemde voorwerpen, heeee een voorbeeldige gaai toch??? :P
Wat wil je nog meer??? jaja grapje.
Om nog even op t Nop terug te komen, sinds ik Jamie heb is me 1 zin bijgebleven: 'wist u dat papegaaien 8 uur per dag aandacht nodig hebben?'
En dat is het punt, Jamie eist hier geen 8 uur per dag aandacht op, maar zelfs meer.
En dat is wel erg veel niet?
Kort samengevat: dat is op een gegeven moment toch niet meer op te brengen?
« Laatst bewerkt op: februari 09, 2008, 02:24:09 am door Africangrey »

cosch

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: februari 09, 2008, 08:35:48 am »
Ik zal heel eerlijk zeggen dat als ik je berichten lees over dit onderwerp, dan denk ik: Ik zou dat echt niet kunnen volhouden.
Ik wil je natuurlijk niet de put in praten want ik vind dat jij het geweldig doet. En het kleine beetje wat je bereikt had met het negeren is nu waarschijnlijk te niet gedaan omdat hij weer 'leuke' geluidjes heeft geleerd.

Hij heeft toch een leuke speelboom, veel speeltjes, veel aandacht.. Meer kun je niet doen. Ik weet niet hoe je daar tegen over staat maar je zou nog met em kunnen gaan wandelen.. Ik weet niet of je honden hebt maar misschien kun je em zo iets moe maken.

Ik begrijp dat een maatje er bij misschien geen optie is. Als hij die geluiden ook nog es gaan overnemen ben je nog verder van huis. :S

Maar ik begrijp je dilemma. Ik zelf zou als ik zo'n gaai heb niet kiezen om em bij iemand anders te brengen want je weet bijna zeker dat hij dan van huisje naar huisje zou gaan. Misschien moet je toch het NOP overwegen als het echt niet meer gaat.
Zou echt heel balen zijn maar als alles en iedereen er onder lijd dan gaat het niet. En dan zal Jamie zich ook niet prettig voelen als iedereen em weg wenst! ;)

Heel veel sterkte.

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #25 Gepost op: februari 09, 2008, 11:19:30 am »
Je zou iets moeten hebben dat je op afstand kan bedienen

Offline vivke

• Senior Parrot
« Reactie #26 Gepost op: februari 09, 2008, 12:38:14 pm »
en waarom zou een maatje erbij ,geen optie kunnen zijn

ze hebben echt wel heel veel aan elkaar ,dat merk ik hier toch goed hoor

cosch

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: februari 09, 2008, 18:45:01 pm »
Als de 2e ook die schelle geluiden gaat overnemen. Dan ben je nog verder van huis. Dan heb je helemaal geen controle meer over de geluiden... als je dat al hebt.
Dan moet je straks misschien besluiten om 2 gaaien afte staan.

Het kan goed uitpakken, maar het kan ook verkeerd uitpakken!

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #28 Gepost op: februari 09, 2008, 19:25:13 pm »
Als de 2e ook die schelle geluiden gaat overnemen. Dan ben je nog verder van huis. Dan heb je helemaal geen controle meer over de geluiden... als je dat al hebt.
Dan moet je straks misschien besluiten om 2 gaaien afte staan.

Het kan goed uitpakken, maar het kan ook verkeerd uitpakken!

of een oudere gaai die geen geluiden immiteerd

Africangrey

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: februari 09, 2008, 20:00:14 pm »
Nou t nop zou geen optie zijn hoor, daar zou ik Jamie nooit heenbrengen, geen denken aan.
En eigenlijk zoek ik gewoon een oplossing, ik wil haar helemaal niet weg doen, alleen als ik er echt helemaal niet meer tegen kan, zoek ik een nieuw huisje voor haar.
En Jamie zou denk ik niet van huisje naar huisje gaan, ik denk zelfs dat een hoop mensen deze gaai graag zouden willen hebben, het is verder een prachtvogel, leuk en grappig, het is geen probleemgaai en met de juiste aanpak is het op te lossen, dat weet ik bijna zeker, alleen ik weet niet hoe. Jammer dat er niet meer mensen reageren, maar goed.
|Ergens in het verleden is het fout gegaan, het ligt niet aan haar, ze is druk dat zeker, maar onbewust heb ik het verkeerd aangepakt, echter ik weet niet hoe, wat of wanneer; het is erin geslopen.
Wat ik geloof ik niet verteld heb, in het weekend als iedereen thuis is gaat het veel beter, vandaag ging het hartstikke goed.
Als ik visite heb, vooral als er meerdere mensen zijn, gaat het ook prima.
Het gebeurt als ik alleen met Jamie ben, ze daagt me gewoon uit, ik word zenuwachtig, ook al reageer ik niet, ze weet en voelt dat gaat dus door met dat gedrag, dan word ik nog nerveuzer pfff en Jamie doet er nog een schepje bovenop.
Een paar weken geleden bv. hadden we visite van kennissen met een grijze roodstaart, naar die grijze keek Jamie niet om, maar de mensen en vooral de kinderen liepen de hele middag met Jamie op de hand, prachtig vonden ze dat, want hun grijze is niet handtam.
En Jamie vond het helemaal leuk, heeft heel de middag geen kik gegeven, ze was muisstil :)
En deze mensen willen dolgraag mijn gaai hebben, maar ik kan haar niet zomaar loslaten, ik heb echt nog hoop dat het ooit beter gaat
Alleen hoe moet ik het aanpakken ??? Dat is de grote vraag.