Nou t nop zou geen optie zijn hoor, daar zou ik Jamie nooit heenbrengen, geen denken aan.
En eigenlijk zoek ik gewoon een oplossing, ik wil haar helemaal niet weg doen, alleen als ik er echt helemaal niet meer tegen kan, zoek ik een nieuw huisje voor haar.
En Jamie zou denk ik niet van huisje naar huisje gaan, ik denk zelfs dat een hoop mensen deze gaai graag zouden willen hebben, het is verder een prachtvogel, leuk en grappig, het is geen probleemgaai en met de juiste aanpak is het op te lossen, dat weet ik bijna zeker, alleen ik weet niet hoe. Jammer dat er niet meer mensen reageren, maar goed.
|Ergens in het verleden is het fout gegaan, het ligt niet aan haar, ze is druk dat zeker, maar onbewust heb ik het verkeerd aangepakt, echter ik weet niet hoe, wat of wanneer; het is erin geslopen.
Wat ik geloof ik niet verteld heb, in het weekend als iedereen thuis is gaat het veel beter, vandaag ging het hartstikke goed.
Als ik visite heb, vooral als er meerdere mensen zijn, gaat het ook prima.
Het gebeurt als ik alleen met Jamie ben, ze daagt me gewoon uit, ik word zenuwachtig, ook al reageer ik niet, ze weet en voelt dat gaat dus door met dat gedrag, dan word ik nog nerveuzer pfff en Jamie doet er nog een schepje bovenop.
Een paar weken geleden bv. hadden we visite van kennissen met een grijze roodstaart, naar die grijze keek Jamie niet om, maar de mensen en vooral de kinderen liepen de hele middag met Jamie op de hand, prachtig vonden ze dat, want hun grijze is niet handtam.
En Jamie vond het helemaal leuk, heeft heel de middag geen kik gegeven, ze was muisstil

En deze mensen willen dolgraag mijn gaai hebben, maar ik kan haar niet zomaar loslaten, ik heb echt nog hoop dat het ooit beter gaat
Alleen hoe moet ik het aanpakken

Dat is de grote vraag.