Vanmorgen ben ik met onze dochter en schoonzoon meegeweest naar de vogelmarkt in Boskoop.
Zij komen daar wel vaker om houtsnippers ed te kopen voor hun valkparkieten-buitenvoliere.
Mede door een advertentie op Marktplaats waar iemand schreef dat hij als zijnde "de man met de bretels"daar aanwezig zou zijn met een twintigtal papegaaien en andere kromsnavels.
Waarschijnlijk is deze man "bekend" onder de kwekers want mijn schoonzoon zei direkt , "daar moet je nooit een vogel kopen, je zal straks zelf wel met eigen ogen zien wat ik bedoel ".
Idd , aangekomen bij zijn stand , stond ik geloof ik met open mond , verstard van ongeloof en bijna met tranen in mijn ogen

te kijken naar hetgeen hij bij zich had.
Op de kooien zaten , ten eerste een blauwgele ara, die er helemaal niet goed uitzag. Fletse verdrietige ogen

en zijn veren hier en daar geplukt en wijd uiteen staand.De vogel stond te bibberen op zijn benen, natuurlijk van het lawaai in de hal en de stress.Ook vond ik hem erg klein vergeleken de ara's die ik in het verleden mocht aanschouwen.
Hij was angstig want hij wilde niet naar me toe komen toen ik hem met een vleiende stem daartoe probeerde over te halen.
Op die zelfde, naast elkaar staande kooien stond ook een klein kaketoetje, die zag er wel heel mooi uit, maar dat was ook de enige vogel die er voor het gezicht goed uit zag, misschien had hij die wel net aangeschaft.
Ook stond er op diezelfde kooien een bibberend rose kaketoetje.
Ik lokte hem/haar met mijn stem en bibberend kwam het naar me toe.Ik kon ermee kroelen en ze stapte meteen op mijn arm om tegen me aan te gaan leunen, met oogjes toe van geluk ontspande het zich bij zoveel aandacht. Als ik stopte met kroelen dan pikte het zachtjes in mijn hand, zo van "ga door, ga door."
In de kooien zelf zaten nog wat papegaaien en kaketoes, 1 kaketoe had geen veren meer op zijn borst.
Ik geloof dat ik hier nog wel een paar dagen ziek van ben, en dat ik nooit meer na zoiets ga.
Vooral het rose kaketoetje blijft in mijn hoofd spoken, maar goed dat ik het geld er niet voor had want wie weet met wat voor ellende ik thuis was gekomen uit pure medelijden. Met het risico dat mijn eigen Rocky er ook ziek van zou kunnen worden.
Ook probeerde een handelaar mij een BB tje te verkopen van 2002 voor €175 euro. Normaal vroeg hij er €200 voor maar omdat hij wat aan zijn vleugel gepikt had mocht ie weg voor minder.
Ik denk dan meteen, daar zal de vogel wel een reden voor hebben omdaar steeds te pikken dus moet er bv een pen niet goed door willen komen of zoiets. Maar de handelaar wist niet waarom hij dat ineens was gaan doen , waarschijnlijk heeft hij niet eens gezocht naar de oorzaak.
Thuis gekomen heb ik mijn jas en mijn sjaal , waar het rosetje tegenaan gezeten had in de wasmachine gedaan en mijn handen goed gewassen voordat ik bij Rocky in de buurt kwam.
Het klikte zo lekker tussen het rosetje en mij, dat spookt wel erg door mijn hoofd.

Hopenlijk kan ik het snel van mij afzetten.