Auteur Topic: na alleen in de kooi samen in de volière  (gelezen 5112 keer)

Offline Bobbie

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
Re: na alleen in de kooi samen in de volière
« Reactie #15 Gepost op: februari 13, 2008, 18:27:39 pm »
oei micheline  :cry:  dat is verschrikkelijk  :cry:
het nop is echt het laatste hoor, misschien vind je wel een goeie thuis
je hebt zelfs al een aanbieding

De aanbieding die ik heb gedaan aan Michelline is mijn huisje als logeeradres, om uit de impasse te komen. Wie weet borrelt er dan wel een giga-idee op of is ondertussen de boze buurman verhuist. Dit om haar en Coco te helpen. Mijn intensie is niet om Coco te houden, ik wil helpen als ze een logeeradres nodig heeft. ;)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: februari 13, 2008, 20:37:46 pm »
ik wil helpen als ze een logeeradres nodig heeft. ;)
wat ontzettend top van je  :-*

wie weet wat er nog voor ideen komen, wacht nog even met het NOP, dat kan altijd nog  ;)

micheline

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: februari 13, 2008, 21:26:54 pm »
heb de ganse dag bijna geweend, ben zo wat begonnen met stiekem afscheid te nemen van coco maar de tranen springen me steeds in de ogen. Vreselijk lastig. Ik zal niet over een nacht ijs gaan, maar als coco weggaat zie ik het eerder als iets definitief. Buurman is ook eigenaar en zal dus ook blijven wonen. Soms weet ik het echt niet meer, hoe iemand overspannen kan geraken van gefluit. Het is wel zo dat hij eens heel hard durft gaan, maar gewoonlijk kletst hij veel en soms lang en fluit daartussendoor. Ik maak me veel zorgen over hoe coco zo'n nieuwe eigenaar zal ervaren. Bij mij is hij steeds los, wandelt rond, kletst en fluit, hij neemt echt deel aan het gezinsleven. Ik zou zeker iemand willen die gepassioneerd met mijn coco omgaat. Denken jullie dat hij zich nog zou kunnen aanpassen ?

jip

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: februari 13, 2008, 21:33:02 pm »
het nop is idd laatste redding  in mijn ogen.....misschien iemand hier die hem wil adopteren en je op de hoogte houdt van het wel en wee en waar je zelfs misschien nog op bezoek kan gaan als je er aan toe bent ....sterkte  :-*

cosch

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: februari 13, 2008, 21:52:49 pm »
Denken jullie dat hij zich nog zou kunnen aanpassen ?

Ja hoor absoluut. Ik heb daar geen twijfel over.
Als ik alleen al denk aan mijn Gijs. Die heeft ook voor mij maar 1huisje gehad. En hij was zo gewend en pakte heel snel zijn nieuwe leven op. Ik denk dat dat ook wel in het instinct zit om zo snel mogelijk aan te passen aan de nieuwe situatie.
En je hebt hem daar natuurlijk ook een beetje in getraind door met em te gaan wandelen enzo.

Afschuwelijk dat iemand zo slecht is om je te dwingen een geliefd huisdier weg te doen die niet eens een overlast kan zijn zo te horen. En desnoods anderen tegen je op te zetten.  :( Te gek voor woorden.

Maar ook ik snap het toedekken gedeelte niet echt. Waarom komt er iemand bij jou in huis om em toe te dekken??

giggles

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: februari 13, 2008, 22:56:02 pm »
Als de vogel geluid maakt als jij er niet bent en er is een buur met een sleutel die weet dat een vogel in nachtmodus gaat als het donker wordt en dat hij dan rustig wordt...

Dan is 1 en 1 twee volgens mij...

Verschrikkelijke situatie waar je nu in zit zeg. Ik weet hoe rot je je kan voelen als er iemand begint te klagen.
Wij hebben dus ook in het blok een paar mensen die niet van huisdieren houden en dus ook begonnen te klagen.
Ik heb me toen heel open opgesteld en hun heel dreigend, maar ik heb er gelukkig niks meer van gehoord, hoewel ze gedreigd hadden de hele buurt op me af te sturen en de politie en weet ik wat meer....

Ik hoop dat er een goeie oplossing komt voor Cocootje...
Probeer er ook achter te komen of andere buren niet opgehitst worden door de boze buurman/eigenaar.

Plek van de kooi veranderen zou misschien een optie kunnen zijn.
Maar schreeuwt Cocootje echt? of zit ie gewoon lekker te fluiten en doet hij dat misschien te hard?
Wij hebben hier ook een stel luidruchtige beesten als ze vrolijk aan het spelen zijn en het lijkt me erg moeilijk om dit af te leren.

Iemand hier ideeën over? Misschien via het 5-stappen plan?

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #21 Gepost op: februari 13, 2008, 23:12:26 pm »
maar stoort het geluid dan zo erg

ik bedoel maar , vele hebben het filmpje gehoord van "die doodgewone dag bij ons" dat zijn geluiden die hier dagelijks te horen zijn
overlast , nee dat denk ik niet ,tenzij je er echt begint op te luisteren natuurlijk, er zijn immers ook momenten dat ik ze wat druk vind en dan maak ik ff meer lawaai als zij en dan is het even kalm

maar ik woon in een huis , met niet te direkte buren , dat scheelt natuurlijk ook een hoop ,daaren tegen op een appartement  :CENS maar de kooi afdekken en cocootje zoveel keer in nachtmodus zetten is toch ook geen leven, doeme kwou dat ik hier nog plaats had . . . . . . . .  cocootje is zo'n liefke en braveke

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #22 Gepost op: februari 14, 2008, 08:20:13 am »
Even snel vanaf mijn werk:

Ik heb een collega ingeseind over Coco. Ik hoor haar al een tijdje over een grijze roodstaart die ze in de toekomst aan wil schaffen, vandaar dat ik het verhaal globaal van Coco heb verteld. Zij gaat overleggen met haar man.

Wordt vervolgd ....................

kokosnoot

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: februari 14, 2008, 10:41:21 am »
dat is wel enorm wreed om dat beesje op de gekste tijden af te dekken, behalve dat je het "probleem" er niet mee oplost lijkt het me niet erg gezond voor de vogel  :cry:
hoe oud is Coco?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #24 Gepost op: februari 14, 2008, 12:25:45 pm »
Oh Micheline, wat vreselijk rot voor je.. console. Wat zal jij verdrietig zijn.. :( Maak je geen zorgen om Coco die went heus wel snel bij een ander. Grijsjes zijn in mijn ogen heel makkelijk. Sjakko kan ik zo 2 weken bij een ander neerzetten, niets aan de hand. Ik heb hier zat grijsjes zien verhuizen en dat gaat gewoon heel goed!! Natuurlijk wil je wel een goed adres!  ;)

Weten die mensen dat het een Timney grijze roodstaart is? (voor mij zou het niet uitmaken, maar je weet maar nooit!)

jip

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: februari 14, 2008, 18:48:08 pm »
werd mij ook gevraagd waarom ik niet aan opvanggaai dacht.......denk dat ik daar de ervaring nog voor mis ...veel succes met het vinden van een oplossing :-*

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #26 Gepost op: februari 14, 2008, 19:59:08 pm »
Ik zou eerst proberen hem bij een opvangadres te plaatsen.

en als je hem verplaatst dit in een kattemandje doen en de kooi laten staan.

De buren niet inlichten en kijken wat er dan gebeurt.

Kan best zijn dat die buurman de rest ophitst.

Zou toch van de zotte zijn dat als een vogel vrolijk fluit hij zijn kop moet houden of dat je hem weg moet doen.

cosch

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: februari 14, 2008, 20:00:43 pm »

Dat is een goede!  :thumsup:

jip

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: februari 14, 2008, 20:06:42 pm »
Ik zou eerst proberen hem bij een opvangadres te plaatsen.

en als je hem verplaatst dit in een kattemandje doen en de kooi laten staan.

Zou toch van de zotte zijn dat als een vogel vrolijk fluit hij zijn kop moet houden of dat je hem weg moet doen.

top idee genoeg mensen die steuken  ;)

micheline

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: februari 14, 2008, 21:28:56 pm »
Ik denk dat ik buurman "misschien" kunnen kalmeren heb door hem een sleutel te geven. Ik weet dat hij er geen misbruik zal van maken. maar nu voelt hij zich niet genegeerd en heeft hij inspraak gekregen. Het feit dat hij nu ook controle heeft door coco eventueel af te dekken zorgt er misschien voor dat hij zich meer zal ontspannen omdat hij niet meer machteloos staat tov het gefluit.
En, ja vivke, ik heb uw filmke beluisterd, maar bij mij fluit en praat hij harder heb ik de indruk. Een schreeuwer is hij niet echt, hoewel hij nu en dan toch eens hard gaat. Hij kletst en fluit hoge tonen tussendoor. Ik hoop als ik ooit eens een camera heb een opname te kunnen maken.
Ik voel me al weer een klein beetje sterker.