Auteur Topic: na alleen in de kooi samen in de volière  (gelezen 5111 keer)

cosch

• Gast
Re: na alleen in de kooi samen in de volière
« Reactie #30 Gepost op: februari 14, 2008, 21:37:05 pm »
Sorry dat ik het zeg maar dat kan toch nooit de bedoeling zijn dat Coco hier het dupe van word?
Voor normaal gedrag word hij nu gestraft?
Nog ff en hij zit de hele dag onder de doek.

Sorry maar ik vind dat echt zielig. Hoe erg ik het ook voor jou vind. Ik vind afdekken als hij lekker zit te fluiten of te kletsen echt niet kunnen. Zoek dan ajb een oplossing wat niet in het nadeel van Coco is. Hij kan er immers niets aan doen!  :(

micheline

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: februari 14, 2008, 21:47:47 pm »
Het is helemaal niet de bedoeling dat coco veel afgedekt wordt, alleen in uiterste gevallen van luidruchtigheid. Ik zou dat ook niet willen want dan is het voor hem niet meer leuk, heeft hij geen goede thuis meer en ik zou er zelf ook gefrustreerd van zijn. Totnutoe heeft buurman nog geen gebruik gemaakt van de sleutel om af te dekken. Ik let wel meer op dat ik niet te veel geluiden uitlok. Eventjes en dan weer stilte. Zijn kooi heb ik verplaatst naar een rustiger plek. Ik moet gewoon verder afwachten, maar de oplossingen worden krap.

Offline Bobbie

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #32 Gepost op: februari 15, 2008, 10:02:53 am »
 :CENS :CENS :CENS

Ik kan me de reactie van Corina wel voorstellen, ik vind het ook zielig voor Coco. ???

Maarre ............. is het niet zo dat je bovenbuurman componeert, musiceert? En dat hij last van Coco heeft als hij muziek schrijft? Terwijl je muziek schrijft bespeel je zelf constant een muziekinstrument.  :CENS
Ik bedenk me ineens dat het weleens zou kunnen dat Coco juist reageert op zijn composities en dus last heeft van hem :)
Kan je aan hem zijn sleutel vragen en als je thuis bent en Coco kletst en fluit wat te luidruchtig, dan kan je naar boven gaan en een doek over je bovenbuurman gooien, dan wordt Coco in ieder geval rustiger. :P ;D

Pfffffffffff ............. ik ben blij dat ik niet zo'n buurman heb. Jammer dat je hem toch aardig wat macht hebt gegeven door hem een sleutel te geven.
Juist omdat je de rechter achter je hebt staan had dit niet nodig geweest. Arme Coco   :cry:

Ik snap wel dat je wat gemoedsrust voor jezelf zocht, maar of dit de oplossing is .......... :CENS

Staat er niets in de statuten over musiceren in huis? Moet dat niet in een speciaal lokaal? ;) :)

PS: ik ben nog steeds aan het proberen mijn man om te praten
« Laatst bewerkt op: februari 15, 2008, 10:07:08 am door Bobbie »

micheline

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: februari 15, 2008, 12:02:10 pm »
mijn buur componeert, dus enkel papierwerk, ik hoor hem echter nooit, hij is muisstil. Idd, heb soms ook de neiging een doek over hem te gooien  :)
Maar ik let zeker op, het is niet de bedoeling dat er misbruik gemaakt wordt, ik zal er zeker op toe zien dat coco niet in de hoek (doek) gesmeten wordt.
Nu even alles laten bedaren en dus afwachten. Ik zet nog altijd door. En ik heb de indruk, coco merkt er allemaal niets van  ::)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: februari 15, 2008, 13:02:00 pm »
ik zou in ieder geval iemand, een vreemde, die last zegt te hebben van mijn vogel nooit een sleutel van mijn huis geven, ik vertrouw dat niet, weet jij veel wat hij doet als jij niet thuis bent? hij heeft de pest aan jouw vogel, misschien krijgt ie eerst nog een dreun of wat ook voor die doek erover gaat. ik zou die sleutel terug vragen.
als mij dit zou overkomen, nou, al moet ik in een caravan op een weiland gaan wonen, ik doe mijn dieren nooit weg omdat een ander er last van heeft  :(
ik zou ook al nooit mijn kooi af laten dekken als hij kletst of fluit, dit is echt fout en zielig voor de vogel :(
kun je niet verhuizen?

micheline

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: februari 15, 2008, 13:22:10 pm »
verhuizen, ja denk ik ook soms aan, maar de prijzen swingen hier de pan uit en momenteel staat alles in orde bij mij thuis

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #36 Gepost op: februari 15, 2008, 14:13:50 pm »
nou als de klachten weer beginnen, kan je altijd zeggen dat je bezig ben om te kijken voor een ander huis.
Dus dat de buren nog even geduld moeten hebben.

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #37 Gepost op: februari 18, 2008, 10:25:52 am »
Even snel vanaf mijn werk:

Ik heb een collega ingeseind over Coco. Ik hoor haar al een tijdje over een grijze roodstaart die ze in de toekomst aan wil schaffen, vandaar dat ik het verhaal globaal van Coco heb verteld. Zij gaat overleggen met haar man.

Wordt vervolgd ....................

Zoals beloofd, een vervolg. ;)

Mijn collega doet het niet.

En Michelline, ondanks dat je het jammer vond dat Coco niet kon blijven bij mij, alleen maar logeren, ook deze stelling is niet veranderd. Ook hier thuis veel heen en weer gepraat en ook wij hebben besloten het niet te doen.

Ik kan je nog 1 tip meegeven: kom voor je Cocootje op als zijnde je bloedeigen kind. Coco zelf kan het niet. Jij bent er voor hem om dat te doen. Ga er voor en laat niet teveel over je kant gaan betreffende de bovenbuurman. Je hebt al teveel controle/macht aan je buurman overgegeven door de sleutel te geven. Als ik jou was zou ik dat terug draaien, de sleutel dus terug vragen. Als het is zoals je zegt en de doek wordt niet over Coco zijn kooi heengegooid, dan is het dus ook niet nodig dat ie een sleutel van je apartement heeft (toch?).

Recht je rug en ga ervoor, daar heeft Coco alleen maar profijt van. ;)

En als laatste: om te logeren blijft Coco natuurlijk altijd welkom. :cool:

cosch

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: februari 18, 2008, 10:31:16 am »
Ik kan je nog 1 tip meegeven: kom voor je Cocootje op als zijnde je bloedeigen kind. Coco zelf kan het niet. Jij bent er voor hem om dat te doen. Ga er voor en laat niet teveel over je kant gaan betreffende de bovenbuurman. Je hebt al teveel controle/macht aan je buurman overgegeven door de sleutel te geven. Als ik jou was zou ik dat terug draaien, de sleutel dus terug vragen. Als het is zoals je zegt en de doek wordt niet over Coco zijn kooi heengegooid, dan is het dus ook niet nodig dat ie een sleutel van je apartement heeft (toch?).

Recht je rug en ga ervoor, daar heeft Coco alleen maar profijt van. ;)

:a036: :a036: :a036:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #39 Gepost op: februari 18, 2008, 14:33:12 pm »
het is natuurlijk ook jammer dat er wel oplossingen worden geboden en er geen antwoord op komt ,
een onbeatwoord pb daar krijg ik het heen en weer van ,terwijl het welzijn van een dier voorrang heeft

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #40 Gepost op: februari 18, 2008, 16:35:49 pm »
Ik ben hier ook al van in begin aan het volgen,
achter jullie rug om was er ook al contact met mij, Vivke en ook Micheline.
ik heb me ook kandidaat gesteld voor hem op te vangen, tijdelijk of definitief,
of zelf vakantie opvang.

Micheline heeft me laatst laten weten dat ze doorzet in de volharding,
en dus Coco voor de moment nog niet weg gaat, wat super goed is,
een keer oppas kan er wel inzitten met het komende verlof,we zien wel

we wonen niet zo ver uiteen en ik heb familie in haar streek wonen,
dus dat is al lekker makkelijk.

Veel succes micheline met het volharden. hopelijk lezen we het vervolg nog.
en je weet me te vinden in geval van nood.  :thumsup:

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #41 Gepost op: februari 18, 2008, 16:42:28 pm »
Ik ben hier ook al van in begin aan het volgen,
achter jullie rug om was er ook al contact met mij, Vivke en ook Micheline.
ik heb me ook kandidaat gesteld voor hem op te vangen, tijdelijk of definitief,
of zelf vakantie opvang.

Micheline heeft me laatst laten weten dat ze doorzet in de volharding,
en dus Coco voor de moment nog niet weg gaat, wat super goed is,
een keer oppas kan er wel inzitten met het komende verlof,we zien wel

we wonen niet zo ver uiteen en ik heb familie in haar streek wonen,
dus dat is al lekker makkelijk.

Veel succes micheline met het volharden. hopelijk lezen we het vervolg nog.
en je weet me te vinden in geval van nood.  :thumsup:

Geweldig :thumsup: