Auteur Topic: Grasparkieten en Catharinas samen kweken???  (gelezen 1758 keer)

Ditty

• Gast
Grasparkieten en Catharinas samen kweken???
« Gepost op: februari 17, 2008, 18:31:17 pm »
Hallo

Ik heb een klein vraagje. Kan je grasjes en catharinas samen laten kweken mits meerdere blokken op te hangen.

Zijn er gevaren? Ook vanwege dat grasjes soms gaan plunderen,

Laat het mij wete.

alvast bedankt

Dilemmy

• Gast
Re: Grasparkieten en Catharinas samen kweken???
« Reactie #1 Gepost op: mei 22, 2008, 17:22:13 pm »
Hoi,

Je stelt nu een vraag waar ik tot een jaar geleden ook mee zat. Ik heb ook grasparkieten en Catharina´s.
Ik heb van veel mensen gehoord dat het wel ging alleen mijn ervaring is dus dat het totaal niet gaat. Grasparkieten zijn nogal beweeglijk terwijl de catharina nogal rustig is; dus als je ruim voldoende broedblokken ophangt dan gaat de grasparkiet er toch ook in.
Heb namelijk drie jaar geprobeerd zo te kweken, maar mijn grasparkieten lieten de catharina's niet in een broedblok op hun gemak tot broeden komen. Dit resulteerde bij mij in ieder geval grote frustatie; omdat ik heel graag catharina kuikens wilde. Het is niet zo dat ze gaan plunderen, maar echt met rust laten doen de grasjes dus ook niet.
Ik heb dit jaar voor het eerst broedkooien; en nu heb ik m'n eerst nestje catharina's. Een broedkooi geeft ze toch wat meer rust dan zo in de voliere.

Mijn advies is dan ook om een broedkooi aan te schaffen of de grasjes in een aparte voliere te doen.
Hopelijk heb je wat aan mijn ervaringen en heb je er wat aan.

groetjes Cinnemon

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: mei 22, 2008, 18:03:23 pm »
Ah, dan heb ik ook meteen antwoord :) van iemand met ervaring nog wel.
Hoop dat grasjes en valkjes beter gaat? Wilde namelijk vanwege t aantal vogels dat in mn volière komt, de catharina's in een aparte kooi doen als ik ze laat broeden, maar dan blijven de valkjes en grasjes samen over.

Dilemmy

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 22, 2008, 18:31:27 pm »
Ah, dan heb ik ook meteen antwoord :) van iemand met ervaring nog wel.
Hoop dat grasjes en valkjes beter gaat? Wilde namelijk vanwege t aantal vogels dat in mn volière komt, de catharina's in een aparte kooi doen als ik ze laat broeden, maar dan blijven de valkjes en grasjes samen over.

Hey leuk dat ik jou dan ook gelijk een antwoord hebben kunnen geven; wat valkjes en grasjes betreft heb ik geen ervaring mee. Maar het zijn natuurlijk wel vogels met ongeveer hetzelfde karakter dus dat moet lijkt mij goed gaan.

Veel succes  :thumsup: met de kweek.

Groetjes