Auteur Topic: vogelbeurs/markt moeite waard???  (gelezen 2146 keer)

linda

• Gast
vogelbeurs/markt moeite waard???
« Gepost op: februari 22, 2008, 09:36:47 am »
Hay
Aankomende zaterdag is er in Zwolle weer een grote vogelbeurs.
Heeft iemand van jullie daar ervaringen mee?
Is het de moeite waard om heen te gaan of zie je alleen maar zielige vogels in te kleine kooitjes? :angry:

Ik wil namelijk zoveel mogelijk informatie opdoen tot ik een bonte boertje heb.
Misschien verkopen ze daar ook boeken die ik nog niet heb, dat soort dingen.

cosch

• Gast
Re: vogelbeurs/markt moeite waard???
« Reactie #1 Gepost op: februari 22, 2008, 09:52:43 am »
Zoek op het forum maar eens op Zwolle.
Dan vind je er al een aantal topics over ;)

linda

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: februari 22, 2008, 11:01:12 am »
Ik ben niet van plan om hier een vogel te kopen. IVM ziektes
Maar lees zoveel tegenstrijdige verhalen op verschillende forums.
Vandaar dat ik er naar vraag.

cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: februari 22, 2008, 11:06:17 am »
Ik ben er nooit geweest!

Ik heb wel begrepen dat de beruchte Dennis daar altijd is! :s

linda

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: februari 22, 2008, 11:15:23 am »
Als ik ga loop ik zowiezo met een grote hoog op die vent heen :angry:, moet niks van hem hebben!
Die denkt echt alleen maar aan geld en niet aan het welzijn van vogels.

arnootje

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: februari 22, 2008, 13:16:07 pm »
Wij gaan er morgen wel heen, maar dat is meer om spulletjes te halen. Het gros zijn vogels, hoofdzakelijk kromsnavels, maar ook zang en tropen. In de buitenste ringen staan de stands met toebehoren, kooien,volieres, zaad, bakjes, etc, etc.
Als je voor vogels gaat kijken moet je er eigenlijk niet komen, veel gestress. Maar voor spulletjes wel, makkelijk en je heb alles in 1 keer.

En even een tip, voor de vroege onder ons, je kan al eerder naar binnen als dat aan gegeven wordt. Maar dan betaal je iets meer en dan ga je langs de zij ingang, moet je er wel voor 9 uur zijn. Handelaren en verkopers zijn er nog eerder.

linda

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: februari 22, 2008, 19:34:17 pm »
Ik weet nog niet of ik ga :CENS.
Maar er vroeg zijn is geen probleem, woon namelijk in zwolle vandaar.

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #7 Gepost op: februari 23, 2008, 00:21:39 am »
ik denk dat je op forums meer kans hebt op goede informatie, en de juiste hoeveelheid aan informatie dan op een drukke vogelmarkt/beurs..
op een forum zijn er meer mensen met ervaringen die je kan spreken, want de mensen daar zullen morgen ook niet alle tijd voor je hebben.
ze zullen vast wel met je praten, en je info kunnen geven, maar ik denk dat je op een forum in 1 dag meer informatie kan vergaren, dan dat je daar kan hoor.
maar er naar toe gaan kan natuurlijk nooit kwaad! alle kleine beetjes zijn mooi meegenomen!

kan je je misschien gelijk orienteren op een kweker in de buurt oid.

ik wens je veel plezier!

linda

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: februari 23, 2008, 14:25:08 pm »
Nou ben vandaag op de vogelbeurs in Zwolle geweest.
Moet zeggen dat het zeker GEEN aanrader is als je een vogelvriend bent.
Ernstig gepukte :angry: kakatoes en bonte boertjes.
Veelste kleine kooitjes, bijv. een grijze rood staart in een kooitje te grote van een schoenendoos :angry:.
Een ara in een kooitje waar je normaal een kanarie in doet.
Kanarie die met een dood soort genootje in een piep klein kooitje zit.
Ik heb werkelijk waar soms met me mond open  :o staan kijken.

Meer woorden heb ik er niet voor, kon wel janken :cry:.
Dat zo iets mag in nederland of waar dan ook verbaas ik me over.

arnootje

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: februari 23, 2008, 15:06:19 pm »
tja linda ik heb het ook gezien, maar ik had je al gewaarschuwd. De vogel wereld is keihard, het is handel voor velen. De echte liefhebbers kopen er ook geen vogels (zou ook heel dom zijn), ze kijken en kopen voornamelijk toebehoren. Ik had vandaag vanalles nodig sephia grit maagkiezel cedernootjes, gelijk nog een houten ring gekocht van beuk voor Qwiebus. Maar je heb helemaal gelijk, regels zouden beter nageleefd moeten worden. Weet niet of je de stand van lorre en co heb gezien, maar daar zaten ook vogels en die zaten er super netjes bij, hij had nog wat lorries en een edel. die zaten super netjes verzorgd, en waren dan ook binnen notime verkocht.

Ten 2de roken en auto's, wij waren er om 8.30 op dat tijdstip rijden er nog auto's door de hallen, diesels/benzine maakt niet uit. Ook zie je alles en iedereen roken, hier zouden ze gewoon een verbod op moeten zetten.

Maar je heb helemaal gelijk, dat zoiets in nederland nog kan. :CENS

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #10 Gepost op: februari 23, 2008, 15:15:35 pm »
de vogelbeurzen of markten die ik hier in belgie ga bezoeken ,heeft een erntsig rookverbod , zelfs in de cafetaria's

rokers buiten gaan staan

linda

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: februari 23, 2008, 16:16:56 pm »
Ja arnootje dat heb je idd. Had naar je moeten luisteren, maar wou het toch met eigen ogen zien.
Ik heb inderdaad de stand van lorre & co gezien en het zag er daar erg goed uit.
Echt van mij geen kwaad woord over Bert ik vind dat hij het  :thumsup: fantastisch doet.
Maar zo zouden meer mensen het moeten doen ipv alleen aan dat %^  :angry: &$# geld te denken.
Er stond ook een kakatoe te koop waar notabene gewoon bij stond dat het een wildvang was. :o
Toen ik eenmaal de spullen (transportkooi (voor bijv. om naar de va te gaan enz.) mooie schommel en 2 rvs bakjes) had gekocht die ik wou hebben
ben ik ook snel weer naar huis gegaan.
Ik denk ook dat ik er nooit meer heen ga.

cosch

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: februari 23, 2008, 16:22:42 pm »
Ik heb deze berichten al vaker gelezen over deze beurs. Volgens mij hebben meerder deze ervaring opgedaan!

Jammer hoor!  :(

arnootje

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: februari 23, 2008, 17:11:07 pm »
Ik denk ook dat ik er nooit meer heen ga.

Dat moet je niet te snel zeggen, ik vind deze beurzen uiterst nuttig voor toebehoren en nieuwe dingen enzo. Deze keer stonden er niet zoveel voliere bouwers, dat is wel jammer. De rijen met vogels loop ik ook altijd heel snel voorbij, maar wil het wel altijd even gezien hebben.

giggles

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: februari 23, 2008, 23:04:15 pm »
Wij zijn 2 jaar geleden ook geweest. Dat was voor ons ook eens maar nooit weer.
Wij werden er ook erg verdrietig van....

Ik weet dat Bert er vandaag ook stond, maar hij was er voornamelijk voor de verkoop van zijn couveuses en broedmachines.

Ik kan er met mijn verstand niet bij dat mensen vanuit heel Europa  :o naar een beurs in Zwolle gaan om vogeltjes te kopen.
Maar toch gebeurt het... Onvoorstelbaar, wat een massaas mensen zich daar verzamelen