Auteur Topic: Dagboek van Arie de ara maracana  (gelezen 2100 keer)

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Lorre en Diesel
Dagboek van Arie de ara maracana
« Gepost op: februari 28, 2008, 10:51:17 am »
Ik ben Arie de ara maracana en word in juni 2 jaar .  :hart:

Sinds gister logeer ik even tijdelijk (ong 3 maanden om te beginnen)  bij Jane ( Diesel )  omdat ik bij mijn baasjes in huis heel erg schreeuw , en hun er echt knots van werden  ..
Jane gaat mij nu een tijdje observeren en proberen mijn geschreeuw in bedwang te krijgen ..
Ik ben er al achter dat t schreeuwen thuis veel leuker is , omdat het daar heel hol klinkt en ik mezelf wel flink terughoor in de echo .
Heb wel een hele mooie kooi vol met speelgoed , wilgentakken enz ..

Ik heb zelf het gevoel dat ik al aardig in de puberteit ben en een beetje "broeds" ben .. ( kan dat al met ruim 1 1/2? )
Nou ja , genoeg gaaien bij Jane om te kijken of een maatje iets voor mij is , dat ik daar rustiger van word ..

We ( Jane en ik ) willen hier dus de komende tijd bij gaan houden hoe het gaat , wat ik eet , wat ik leuk vind , wanneer ik wel en niet schreeuw enz enz ...
En over een tijdje gaan we kijken of het weer lukt bij mijn baasjes en bekijken we op dat moment hoe of wat ..

Als jullie nog tips hebben , altijd welkom  :thumsup:

Snaveltje van Arie

Jullie kunnen hier met me meedenken ...
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=30354.new#new

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Lorre en Diesel
Re: Dagboek van Arie de ara maracana
« Reactie #1 Gepost op: maart 03, 2008, 20:17:33 pm »
We zijn 5 dagen verder en ik doe het onwijs goed !!!  :thumsup:
Ik schreeuw ongeveer 2x een uurtje per dag en af en toe komt er een kreet tussendoor ..
Maar ik heb Jane nog niet knots gekregen  :)
Gister vierden we de verjaardag van Robin ( pff dochter is al 13 geworden ) dus we hadden een aardige kamer vol ..
Maar Jane had iedereen instructies gegeven  :angry: Ze mochten me niet bekijken en vooral geen aandacht als ik schreeuwde ....
Als ik lief was dan mocht er ff iemand bij me kijken ..
Nou .. je snapt natuurlijk al dat ik gauw stil was , want toen had ik veel leukere dingen  :thumsup:
Omdat de kamer zo vol was , werd ik ff naast de "grote gaaienkooi" gezet ...
Lorre en ik hebben elkaar goed kunnen bekijken en al vriendschap door de tralies door kunnen sluiten ..
Toen iedereen weg was werden de kooien open gezet ...
Lorre en ik konden toen ff dichtbij snavelen ... en nu zijn we vriendjes  :a036:

Verder ben ik een heerlijke stouterd .. speel veel , ben een echte clown .. maak graag mn etensbakjes via de buitenkant open enz enz 

Ik ga dr weer vandoor , heb het te druk met mn nieuwe vriendje(s) ...... Ik zal het vrouwtje ff wat foto's laten plaatsen straks ..

:hart: Arie

Reacties mogen hier ....  https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=30354.0#top 

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Lorre en Diesel
Re: Dagboek van Arie de ara maracana
« Reactie #2 Gepost op: maart 03, 2008, 20:31:53 pm »
Eten doen we zo ... :-[

Met mn nieuwe vriendjes , en mn grootste vriend is Lorre

En nog een mooie van mij alleen ..

Allemaal  :thumsup: