Ik ben het niet met jullie eens, je weet wat voor rotzooi makers papegaaien en parkieten zijn. in de huiskamer moet je al elke dag stofzuigen, laat staan dat je 66 koppels heb, dan kun je niet elke dag hun kooi ontdoen van poepjes en voerresten eruit halen hoor, dit geeft ook te veel stress, waardoor je van z'n levensdagen geen jongen zult krijgen. Je kan er wel voor zorgen dat je je hokken/kooien zo maakt dat er geen of heel weinig rotzooi uitvalt, netjes werken met voer, afsluitbare tonnen voor voer, gladde oppervlaktes in de kooien zodat je alles makkelijk schoon kunt maken.
Het geen me opviel bij deze kweker was dat er geen opvangranden voor het voer/bodembedekking waren, de rest zag er netjes uit voor zo'n grote kwekerij.
Maar dit is een discussie waar ieder zo zijn mening over zal hebben, ik zeg niet dat het goed is zoals deze kweker het doet, maar als je valt over zaad op de grond, of stukjes fruit/groente/uitwerpselen tegen de zijwanden dan moet je geen vogels gaan houden.
Idd zo ziet het in bijna elke kwekkerij met meerdere koppels uit.... met zo veel vogels is het moeilijk schoon houden hoor.
Dit is ook als je maar 2 koppeltjes heb, ik heb ook zaad op de vloer, resten tegen de wanden.