Auteur Topic: Nara de Pyrrhura (clicker resultaten p11.)  (gelezen 26790 keer)

Offline Marijke

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
Re: Nara de Pyrrhura
« Reactie #105 Gepost op: mei 29, 2008, 21:22:24 pm »
 :hart: leuke fotoos!
en het grappige is ik zie onze Quiney er helemaal in, hoe ze kijkt zit etc.. maar tja daarvoor zijn het zusjes!
Hoe doen jullie dat met douche, op de hand schouder??

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #106 Gepost op: mei 29, 2008, 21:24:18 pm »
Wat een schatje toch..  :hart: Houding en zo zie ik ook Koosje erin, haha!

Aniki

• Gast
« Reactie #107 Gepost op: juni 17, 2008, 16:45:58 pm »
nara is met ons vandaag eindelijk mee geweest naar het park, maar ze kwam wel erg ver nog :o

we hebben haar van tevoren nog even wat gewiekt, maar er leek niet veel meer af te kunnen. het gekke is dat de rechtervleugel minder gewiekt was dan de linker. nu zijn wat meer gelijk en er is nog wat af, maar ze kwam nog erg ver.
ze zakt wel snel naar beneden, maar vliegt dan nog heel ver over de grond. dat zal behoorlijk pijn doen als ze op straatstenen landt  :CENS

maar ze leek het wel naar de zin te hebben  ;D

maar hoe kunnen we haar nu verder wieken of moet het eigenlijk wel?

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #108 Gepost op: juni 17, 2008, 17:02:09 pm »
Lekker buiten he!

voor de zekerheid kan je altijd een stukje verder wieken,
maar te ver is vliegen als een baksteen, of tever geknipt is fout voor de dekveren!

en foto zou handiger zijn om voor ons te kunnen zien of je nog verder zou kunnen!

mare.. liever vliegen als een baksteen als dat ze weg vliegt he ;)
Zeker als ze schrikken van iets, dan kunnen ze een hoop hoor! :o

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #109 Gepost op: juni 17, 2008, 20:18:47 pm »
nara is met ons vandaag eindelijk mee geweest naar het park, maar ze kwam wel erg ver nog :o

we hebben haar van tevoren nog even wat gewiekt, maar er leek niet veel meer af te kunnen. het gekke is dat de rechtervleugel minder gewiekt was dan de linker. nu zijn wat meer gelijk en er is nog wat af, maar ze kwam nog erg ver.
ze zakt wel snel naar beneden, maar vliegt dan nog heel ver over de grond. dat zal behoorlijk pijn doen als ze op straatstenen landt  :CENS

maar ze leek het wel naar de zin te hebben  ;D

maar hoe kunnen we haar nu verder wieken of moet het eigenlijk wel?

Denk dat het wel goed is hoor. Kijk aub uit dat ze niet te kort gewiekt wordt, vallen als een baksteen is véél erger. Ze moet wennen aan de geluiden en onverwachte dingen. Koosje blijft netjes zitten als ie lekker op mijn schouder mag, dan voelt ie zich heel veilig! Maar naar de brievenbus of zo gaat hij mee op de hand. Doe ik om te oefenen in zich veiliger voelen in de buitenwereld op de hand. Als ze schrikt niet reageren maar gewoon doorlopen, niets aan de hand. ;)

« Laatst bewerkt op: juni 17, 2008, 20:21:59 pm door Loes »

arnootje

• Gast
« Reactie #110 Gepost op: juni 17, 2008, 20:30:50 pm »
Maar naar de brievenbus of zo gaat hij mee op de hand. Doe ik om te oefenen in zich veiliger voelen in de buitenwereld op de hand. Als ze schrikt niet reageren maar gewoon doorlopen, niets aan de hand. ;)

En dan denk ik dat Loes haar duim op de pootjes van Koosje legt, zodat ie niet weg kan? Of niet loes?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #111 Gepost op: juni 18, 2008, 13:25:30 pm »
Nee, doe ik niet. Hij is nog nooit bij me vandaan gevlogen. En er kan niets gebeuren daar. Maar dat zou je wel kunnen doen natuurlijk!  ;)

fluffies

• Gast
« Reactie #112 Gepost op: juni 20, 2008, 11:59:42 am »
Vooral
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2009, 18:36:09 pm door fluffies »

Aniki

• Gast
« Reactie #113 Gepost op: juli 08, 2008, 21:59:47 pm »
tijd maar weer eens voor een update :)

het gaat heel goed met nara, ze wordt steeds speelser en veel losser tegenover iedereen. ze maakt veel geluid, maar is niet echt meer irritant. ze heeft wel een nieuw soort fluitje ontwikkelt: heel hoog en schel. kent iemand dat? ze doet het als ze opgewonden raakt en (nieuwe) mensen ziet. of ons als we zijn weggeweest.
ze lijkt erg te brabbelen en zegt wel echt dingen, maar we kunnen het (nog) niet verstaan.

van de week met mooi weer zijn we met de trein naar mn ouders geweest. daar heeft ze lekker in de tuin gezeten. op de terugweg was het erg rustig dus kon ze er wel uit in de trein. maar ze was zo moe van de drukke dag dat ze alleen maar kon slapen.

dan is er nog een interessante ontwikkeling gaande bij Nara. ik vind het nogal vroeg, maar het lijkt wel alsof ze in de rui is/gaat.02 ze krijgt allemaal nieuwe pennen. ik heb gelezen dat ze pas in de rui gaan ergens tussen de 6 en 10 maanden. Nara is nog geen 6 maanden, dus ik vind het nogal vroeg.
is het de rui en is het vroeg? wat zijn jullie ervaringen?

arnootje

• Gast
« Reactie #114 Gepost op: juli 08, 2008, 22:19:22 pm »
Ja ik vind dat ook vroeg, maar misschien dat temperatuur, licht vochtigheid daar ook mee te maken hebben.

En dat fluitje is bekend hoor, dat doet Quiney soms ook, en dan maar 1 hooguit 2 keer achter mekaar.

Aniki

• Gast
« Reactie #115 Gepost op: juli 08, 2008, 22:56:26 pm »
wat bedoel je precies met temperatuur en luchtvochtigheid? op welke manier beinvloedt dat de rui?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #116 Gepost op: juli 09, 2008, 00:34:35 am »
ze lijkt erg te brabbelen en zegt wel echt dingen, maar we kunnen het (nog) niet verstaan.

Wat leuk!! Zo begon Koosje ook en die praat nu héél duidelijk en zegt héél veel!!  :thumsup:

arnootje

• Gast
« Reactie #117 Gepost op: juli 09, 2008, 06:54:12 am »
wat bedoel je precies met temperatuur en luchtvochtigheid? op welke manier beinvloedt dat de rui?

Hoe weet ik niet, maar het zou kunnen?

Aniki

• Gast
« Reactie #118 Gepost op: juli 09, 2008, 11:01:40 am »
geen idee, zoveel verstand van vogels heb ik niet. maar dat zou betekenen dat hier abnormale verschillen in temperatuur en luchtvochtigheid moeten zijn tov jouw huis. en dat valt volgens mij wel mee  ;)

hoe zit dat met quiney dan eigenlijk?

Aniki

• Gast
« Reactie #119 Gepost op: oktober 03, 2008, 17:17:29 pm »
wat erg eigenlijk dat het alweer zo lang geleden is dat we hier een update geplaatst hebben. :-[
de smoesjes zijn eigenlijk wel legio: we zijn verhuisd en dat betekent dat Nara nu ook veel meer ruimte heeft. tijdens de verhuisperiode was ze niet zo happy, maar er was ook weinig regelmaat. nu gaat het eigenlijk heel goed. we zijn ook met onze Master begonnen, dus al met al is het een drukke periode geweest.

met Nara gaat het dus heel goed. ze is nog steeds in de rui, dat gaat langzaam, maar dat lijkt me ook wel logisch eigenlijk. vlak na mijn laatste post hier begon Nara duidelijker te praten. ze zegt nu Kusje en lekker he. kusje zat er zo in, maar dat is misschien ook wel logisch, omdat ze een kusje moet geven voor ze uit de kooi mag. dat pikt ze snel op. lekker he is soms niet zo verstaanbaar.
rondje draaien gaat heel goed en haar nieuwste trucje is: pootje :) als het om eten gaat, doet ze alles.

ze is ontzettend aan ons gehecht geraakt. in het begin zat ze bij iedereen even graag, nu moet elke vreemdeling goed bekeken worden. ze kruipt een beetje als een klein kind achter ons weg en het duurt even voor ze bij een ander durft te zitten. een paar vrienden die ze vaker ziet hapt ze graag in de vingers, maar dat komt omdat zij hun vingers terugtrekken en zo nara het idee geven dat het nut heeft om te bijten. maar ja, soms kan je het zo vaak zeggen tegen mensen, maar ze blijven terugtrekken. dan moeten ze het zelf weten  tongue2

als we ook maar even de kamer uitgaan en uit het gezichtsveld begint ze al te piepen. kusje! kusje! en soms wat geschreeuw. als ze doorheeft dat we echt weg zijn, houdt ze weer op. ook als we thuiskomen begint ze met schreeuwen. tot ze ons gezien heeft kan ze flink doorkrijsen. daarna is het ook meteen weer over.

ze gaat soms weleens even mee naar bed en dan komt haar andere aard naar boven: ze kruipt graag overal in. ze kruipt ver onder de dekens tegen je rug of buik aan om daar lekker te blijven. als het licht uit is lijkt ze helemaal aanhankelijk. als je dan ook maar even verschuift, begraaft ze zich meteen weer in je lichaam. uiteraard is het altijd maar voor even, want ze heeft haar eigen slaapplek natuurlijk.

ze is overdag erg druk en kan nauwelijks stilzitten. in haar kooi en boom moet ze overal aanzitten en overal naartoe, maar zodra ze bij je komt dan is ze ook meteen erg knuffelig. ze alleen maar gekroeld worden en kan geen aandacht genoeg krijgen.
al met al nog steeds echt de perfecte vogel voor ons.  ik zal zsm foto's plaatsen en even kijken of ik nog video heb, want dat is natuurlijk ook altijd weer leuk.

zo zijn jullie ook weer op de hoogte  ;D