wat erg eigenlijk dat het alweer zo lang geleden is dat we hier een update geplaatst hebben.

de smoesjes zijn eigenlijk wel legio: we zijn verhuisd en dat betekent dat Nara nu ook veel meer ruimte heeft. tijdens de verhuisperiode was ze niet zo happy, maar er was ook weinig regelmaat. nu gaat het eigenlijk heel goed. we zijn ook met onze Master begonnen, dus al met al is het een drukke periode geweest.
met Nara gaat het dus heel goed. ze is nog steeds in de rui, dat gaat langzaam, maar dat lijkt me ook wel logisch eigenlijk. vlak na mijn laatste post hier begon Nara duidelijker te praten. ze zegt nu Kusje en lekker he. kusje zat er zo in, maar dat is misschien ook wel logisch, omdat ze een kusje moet geven voor ze uit de kooi mag. dat pikt ze snel op. lekker he is soms niet zo verstaanbaar.
rondje draaien gaat heel goed en haar nieuwste trucje is: pootje

als het om eten gaat, doet ze alles.
ze is ontzettend aan ons gehecht geraakt. in het begin zat ze bij iedereen even graag, nu moet elke vreemdeling goed bekeken worden. ze kruipt een beetje als een klein kind achter ons weg en het duurt even voor ze bij een ander durft te zitten. een paar vrienden die ze vaker ziet hapt ze graag in de vingers, maar dat komt omdat zij hun vingers terugtrekken en zo nara het idee geven dat het nut heeft om te bijten. maar ja, soms kan je het zo vaak zeggen tegen mensen, maar ze blijven terugtrekken. dan moeten ze het zelf weten

als we ook maar even de kamer uitgaan en uit het gezichtsveld begint ze al te piepen. kusje! kusje! en soms wat geschreeuw. als ze doorheeft dat we echt weg zijn, houdt ze weer op. ook als we thuiskomen begint ze met schreeuwen. tot ze ons gezien heeft kan ze flink doorkrijsen. daarna is het ook meteen weer over.
ze gaat soms weleens even mee naar bed en dan komt haar andere aard naar boven: ze kruipt graag overal in. ze kruipt ver onder de dekens tegen je rug of buik aan om daar lekker te blijven. als het licht uit is lijkt ze helemaal aanhankelijk. als je dan ook maar even verschuift, begraaft ze zich meteen weer in je lichaam. uiteraard is het altijd maar voor even, want ze heeft haar eigen slaapplek natuurlijk.
ze is overdag erg druk en kan nauwelijks stilzitten. in haar kooi en boom moet ze overal aanzitten en overal naartoe, maar zodra ze bij je komt dan is ze ook meteen erg knuffelig. ze alleen maar gekroeld worden en kan geen aandacht genoeg krijgen.
al met al nog steeds echt de perfecte vogel voor ons. ik zal zsm foto's plaatsen en even kijken of ik nog video heb, want dat is natuurlijk ook altijd weer leuk.
zo zijn jullie ook weer op de hoogte