Auteur Topic: Nara de Pyrrhura (clicker resultaten p11.)  (gelezen 26753 keer)

Aniki

• Gast
Re: Nara de Pyrrhura
« Reactie #120 Gepost op: oktober 03, 2008, 17:24:41 pm »
ohja, nog een paar dingetjes.

na 2 zakken harrisons, hebben we nu een grote zak Scenic hot & healthy. we merkten al dat ze veel afval veroorzaakte, maar met deze pellets lijkt het helemaal erg. ze eet liever de lichte en laat de rode het meest liggen. ze verpulverd alles, maar minimaal een kwart van de pellets die we geven eet ze niet op. ze verpulverd alles en daardoor blijft een kwart liggen. een maar verpulverd, eet ze het niet meer op.

ik zal wat foto's zoeken, maar het lijkt of de kleuren op haar rug wat valer zijn op bepaalde plekken. misschien komt het door de rui, misschien door iets anders. naast de pellets, krijgt ze soms zaad en ze krijgt ook groente en fruit. het meeste krijgt ze nu gedroogd, maar dat lijkt me niet per se een oorzaak dat haar veren wat valer lijken te worden.
is zoiets als palmolie nuttig?

Aniki

• Gast
« Reactie #121 Gepost op: oktober 03, 2008, 17:50:12 pm »

ze houdt er soms een beetje vreemde poses op na...

eerste stapjes in de nieuwe boom! (kaartjes zitten er nog aan, afscheidscadeautje van werk/woonplek door vrienden en collega's. alleen ik moest de boom uit groningen halen met de trein vanuit leiden  :CENS ;D)

foto weggehaald

http://lh3.ggpht.com/vincent56/SOY-oneSlpI/AAAAAAAACWI/Wwm129yu0rU/s912/Picture%2015453.jpg

omdat ze nogal graag overal in en onder kruipt, een testje met de theedoek  :dance:

dan nog wat technische dingetjes:

we zochten een nieuw meubel voor de kooi. hij moest niet te hoog zijn in ieder geval. we hebben een basiselement voor bureu's van ikea genomen en daar zelf wieltjes onder gezet. deurknopjes en de stickers maken hem nog een beetje speciaal. alle troep van nara past er mooi in.

foto weggehaald

veel winkels bieden deze vloerbeschermers aan, maar nergens zijn ze goedkoper dan bij ikea: 20 euro. je blijft wel bezig met een sloop- en poeplustig vogeltje  :CENS

foto weggehaald

Edit Cosch: paar foto's zichtbaar gemaakt. Niet werkende foto's verwijderd.
« Laatst bewerkt op: oktober 04, 2008, 12:39:56 pm door Aniki »

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #122 Gepost op: oktober 03, 2008, 17:59:17 pm »
:) klinkt echt als een schatje!
Ben benieuwd naar de foto's  :dance:

Aniki

• Gast
« Reactie #123 Gepost op: oktober 03, 2008, 18:02:28 pm »
ik snap er niets van... als ik op bekijken klik doet ie het wel maar als ik dan op opslaan klik, laat ie een aantal fotos niet zien.

vreeeeeeeeeeeeemd

ik heb de linkjes naar de fotos eronder gezet. zo kun je de fotos toch zien
« Laatst bewerkt op: oktober 03, 2008, 18:19:44 pm door Aniki »

arnootje

• Gast
« Reactie #124 Gepost op: oktober 03, 2008, 18:49:05 pm »
dat gaat lekker met Nara dan. het valer worden van de veren klopt, dat zag je bij Quiney ook. ligt niet aan het voer, maar gewoon aan de leeftijd van de veren, de nieuwe veren zijn vanzelf weer lichter.

Tja en dat verpulveren van het voer, kwestie van nog gedoseerder voer geven, als ze ermee speelt dan krijgt ze teveel. Als ze net genoeg krijgt zal ze zelf wel zuiniger aan doen met voer.

jet

• Gast
« Reactie #125 Gepost op: oktober 03, 2008, 19:26:42 pm »
mooie plaatjes en wat lief van je collega`s dat je die boom kreeg :hart:

maar pas je op met die vloer beschermer, ik heb hem ook liggen onder mijn buro stoel dan wel maar een heel klein vuiltje en je krijgt ook eronder krassen hoor, dus proberen er niet overheen te lopen

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #126 Gepost op: oktober 03, 2008, 19:32:06 pm »
Wat een mooie boom zeg!!! Super voor Nara! Wat een skattie he? :hart:

Offline tommy-z

• NOP Sponsor
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • japie en Bowy.
« Reactie #127 Gepost op: oktober 03, 2008, 19:43:56 pm »
mooie foto's. :thumsup:
een mooie oplossing dat meubel. :thumsup:

p.s. niet alle foto's doen het.

cosch

• Gast
« Reactie #128 Gepost op: oktober 03, 2008, 20:27:07 pm »
Heb geprobeerd de foto's zichtbaar te maken.
Maar niet alle linken werken. En sommige willen niet als een foto geshowd worden!  ???

MIsschien even uploaden bij photobucket.com of mijnalbum.nl ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #129 Gepost op: oktober 03, 2008, 20:51:48 pm »
Wat een leukerd  :hart:

Aniki

• Gast
« Reactie #130 Gepost op: oktober 04, 2008, 12:46:04 pm »
dat gaat lekker met Nara dan. het valer worden van de veren klopt, dat zag je bij Quiney ook. ligt niet aan het voer, maar gewoon aan de leeftijd van de veren, de nieuwe veren zijn vanzelf weer lichter.

Tja en dat verpulveren van het voer, kwestie van nog gedoseerder voer geven, als ze ermee speelt dan krijgt ze teveel. Als ze net genoeg krijgt zal ze zelf wel zuiniger aan doen met voer.

als ze pellets eet, verkruimelt ze altijd zoveel dat de helft ernaast valt. op de een of andere manier eet ze gewoon helemaal niet effectief. het is net of ze niet doorheeft dat je alles kunt opeten. dat geldt ook voor andere dingen die ze soms krijgt en heel lekker vindt. daar eet ze ook effectief heel weinig van. misschien moeten we haar nog strenger voeren dan. maar ze is gewoon erg slordig met eten. hebben de andere pyrrhura's dat niet?

mooie plaatjes en wat lief van je collega`s dat je die boom kreeg :hart:

maar pas je op met die vloer beschermer, ik heb hem ook liggen onder mijn buro stoel dan wel maar een heel klein vuiltje en je krijgt ook eronder krassen hoor, dus proberen er niet overheen te lopen

we hebben er hier ook een onder de het bureau. maar zon beschermer werkt betern dan helemaal geen. als je erop staat met vuil eronder zal er nog niet zoveel gebeuren. maar als het gaat schuiven is het een ander verhaal inderdaad.

Heb geprobeerd de foto's zichtbaar te maken.
Maar niet alle linken werken. En sommige willen niet als een foto geshowd worden!  ???

MIsschien even uploaden bij photobucket.com of mijnalbum.nl ;)

het is heel vreemd. sommige fotos doen het wel en anderen niet terwijl ze in hetzelfde album staan. maar nu lijken sommige het wel weer te doen.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #131 Gepost op: oktober 04, 2008, 12:48:02 pm »
Koosje is ook suiperslordig hoor. Als die op zijn gemakje een pellet zit te eten en hij wordt afgeleid laat ie het zo vallen. Dat wordt dan door de honden opgegeten. :)

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #132 Gepost op: oktober 04, 2008, 16:06:27 pm »
Die foto dat ie op de rugleuning van de bank hangt  ;D

Aniki

• Gast
« Reactie #133 Gepost op: oktober 23, 2008, 09:28:38 am »

een van de gekortwiekte veren is nu helemaal terug, een ander is halverwege en er zijn er volgens mij al meer uitgevallen. haar volledige verenpak komt terug. denken jullie dat het geen kwaad kan om haar kennis te laten maken met de mogelijkheid om te kunnen vliegen? tegen de tijd dat het weer mooi weer wordt, kan ze altijd weer gewiekt worden en als blijkt dat het niet handig is, of ze wordt er onhandelbaar van, kan het ook.
is het gevaarlijk om haar nu te laen leren vliegen? ze heeft het volgens mij nog nooit gedaan (toch arno?)

@arno: is quiney al een keer helemaal door de rui?

hoe lang duurt de rui eigenlijk normaal? voor mijn gevoel korter dan wat nara nu doormaakt, ze is al maanden bezig met het vernieuwen van haar verenpak. zijn er manieren (voeding?) om dit proces (op een natuurlijke manier) te versnellen?

cosch

• Gast
« Reactie #134 Gepost op: oktober 23, 2008, 09:51:10 am »
Je kunt haar zeker laten vliegen. Het blijft natuurlijk een vogel. ;)
Besef wel dat er in jullie hoofd dan ook wat moet veranderen. Geen ramen open, let op deuren die open gaan.
Let op de gezellige brandende kaarsjes straks in de winter. Hete verwarmingen enzovoorts enzovoorts.

Als je je maar bewust blijft van dat ze kan vliegen kun je het best uit proberen!