Auteur Topic: Nara de Pyrrhura (clicker resultaten p11.)  (gelezen 26733 keer)

Aniki

• Gast
Re: Nara de Pyrrhura
« Reactie #150 Gepost op: juli 24, 2009, 16:53:30 pm »
het is alweer even geleden dat ik hier geweest ben  :-[ , maar na een maand vakantie wordt het weer eens tijd. Nara is een maand wezen logeren en alles is heel goed gegaan. Ze had totaal geen moeite om weer aan ons te wennen, het was eigenlijk meteen als vanouds.

Voor we op vakantie gingen hebben we wat geoefend met de clicker en ze reageert er verbazend snel op. Na een paar sessies kon ze al dingetjes in onze handen leggen en niet veel later kon ze dingen van de hand in een bakje doen. Dus werd het vandaag weer tijd om te oefenen en hebben meteen maar even gefilmd.

http://www.youtube.com/watch?v=8S5IpvupzWI

arnootje

• Gast
Re: Nara de Pyrrhura (clicker resultaten p11.)
« Reactie #151 Gepost op: juli 24, 2009, 16:57:55 pm »
wat leuk, dat doet ze echt goed zeg. En dit vinden ze leuk he om iets te doen, en ze hebben het zo snel door  :thumsup:

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #152 Gepost op: juli 24, 2009, 17:54:06 pm »
Heel erg leuk!  :) Wat ik wel mis is dat er een duidelijke opdracht gegeven wordt.. Als ik Koosje zijn kunstjes laat vertonen, zeg ik bijvoorbeeld heel duideijk: Koosje..:  zwaaien.. of Koosje...:rondje draaien. Er wordt Nara niets gezegd?

Aniki

• Gast
« Reactie #153 Gepost op: juli 24, 2009, 19:43:22 pm »
nou, als ik vraag of ze een rondje wilt draaien of een pootje wilt geven of haar vleugeltje omhoog wilt doen (met hulp) dan zeg ik dat er altijd wel bij ja. Maar ze begrijpt hierbij wat de bedoeling is als alle blokjes op tafel liggen en als ik ernaar wijs. En bovendien, wat moet je dan de hele tijd zeggen? 'Pak het blokje?' 'Doe het erin?' Dat zijn niet echt 'commando's'. Toch allemaal veel te lang voor haar om iets van te snappen. En naast verbale aanmoediging, speelt de clicker natuurlijk een hele grote rol in de beloning. Zo weet ze dat wat ze deed goed was en doet ze het opnieuw.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #154 Gepost op: juli 24, 2009, 21:13:48 pm »
Het maakt ook niet zoveel uit hoor (het is geen aanval ofzo, ik denk alleen mee), maar als ik naar het filmpje kijk krijg ik het idee dat ze een beetje aan het freewheelen is.. Zo van: ik bepaal zelf wel wanneer ik er weer één ingooi ofzo. .. Het lijkt mij zo leuk dat als jij zegt: Gooi het blokje maar  in het bakje, zij hem meteen pakt en het er in gooit. Je zou er dan één tegelijk neer kunnen leggen. Als ze het dan goed doet, weer een nieuw blokje.  ;) We hebben ook een topic over onze clickertrainingen trouwens, waarin we ervaringen uitwisselen, misschien ook leuk om te lezen. :a036:

Aniki

• Gast
« Reactie #155 Gepost op: juli 24, 2009, 23:14:32 pm »
oh zo vatte ik het helemaal niet op...

ze kan het ook een voor een, maar dat hebben we nog niet gefilmd. dat topic was trouwens ook een van de eerste dingen die ik over clickertraining heb gelezen ;)

Aniki

• Gast
« Reactie #156 Gepost op: juli 24, 2009, 23:25:07 pm »
hmmm als ik die site van birdclick zo eens doorlees is het misschien toch verstandiger om verbale cues te gebruiken, maar het engels lijkt er beter voor geschikt. 'get it'.
maar 'pak het' zou natuurlijk ook moeten werken. zo kun je wel makkelijker proberen te sorteren op kleur. 'pak geel'. daar maar eens mee oefenen :D

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #157 Gepost op: juli 25, 2009, 09:33:08 am »
Leuk!!!!  :a036:

Ik heb gemerkt dat de cues niet eens heel kort hoeven zijn (zou wel beter zijn denk ik  :-[), maar ook gerust een kort zinnetje kunen zijn,  Wat ik het handigst vind is een gebaartje.. Zoals bij rondje draaien een rondje in de lucht draaien wat over blijft nadat je wel eerst steeds "rondje draaien" gezegd hebt..  ;) Wil je eens kijken in het topic over clickeren, ik wil ja en nee schudden gaan aanleren, dan is het natuurlijk handig als je een gebaartje hebt als je ze op vragen wilt laten antwoorden..  :)

Aniki

• Gast
Re:Nara de Pyrrhura (clicker resultaten p11.)
« Reactie #158 Gepost op: augustus 29, 2009, 20:06:36 pm »
clickeren gaat heel goed, ze pakt nu alle gele blokjes op commando. zal er nog een video van maken.

nara is afgelopen maandag weer terug geweest in haar geboorteplaats en had een wat ruwe hereniging met zusje Quiney. Na wat geduw en getrek konden Nara, Quin en Quiney het uiteindelijk prima met elkaar vinden.

het was helaas erg donker dus de fotos zijn niet echt lekker gelukt. zal ook eens naar de video kijken binnenkort :)

deze is gewoon niet goed scherpgesteld :D