Auteur Topic: Pimmetje is gezonddddddddd !!!!!!!!!!!!  (gelezen 35951 keer)

Riboet

• Gast
Re: kaal baby grijsje
« Reactie #30 Gepost op: maart 23, 2008, 11:33:27 am »
Ik bedoel dus de achterkant van de doeken, zeg maar het vocht van de ontlasting dat ziet er rood uit, maar idd het is een smeerboel misschien dat kranten een betere optie is, en dan alleen een doek om hem een beetje warm te houden.

Kan dus ook best zo zijn, dat de urine door de doek als het ware gezeefd wordt en of dat de doek wat kleurstoffen meegeeft aan de door de doek heen gedruppelde urine (net als dat je kleding hebt die in de was afgeeft en je mooie witte overhemd ineens roze is gekleurd  ;D). Wil je het zekere voor het onzekere nemen, zou je het gaaitje even op uitsluitend keukenpapier moeten houden, denk ik.
Maar ik acht de kans groot dat je de oorzaak in het bodemmateriaal moet zoeken (en uiteraard hoop ik ook dat het daar aan ligt).

Als je kranten (eerste laag) en zaagsel, dat spul dat je in muizen en hamsterkooien gooit bedoel ik , er boven op gebruikt, wel vaak verschonen, hoor. Dat zaagsel neemt het vocht goed op, maar ruikt ook heel snel. Maar dagelijks een bakkie zaagsel en kranten leegkieperen en afwassen, vond ik minder werk dan iedere dag doeken en bakkie uitwassen  :).

In plaats van een doek kan je ook een warmtelamp gebruiken om je grijsje wat warm te houden maar als de dekveren toch behoorlijk zijn doorgekomen, dan moet kamertemperatuur voldoende zijn.

jet

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: maart 23, 2008, 22:07:45 pm »
nou idd de doeken wassen is een hels karwei en gaat ok snel stinken hoor, wat een lucht komt er van zo een klein poepje af, ik heb het nu even opgelost met kranten beukensnippers en dan een doek eroverheen, gammorgen en anders dinsdag even op pad naar het zaagsle, ik weet welke je bedoeld, dank je wel  :-*

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #32 Gepost op: maart 23, 2008, 23:22:46 pm »
een knuffel in het mandje houd de vogel ook warm, en is ook nog gezellig voor de vogel

Riboet

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: maart 24, 2008, 09:37:53 am »
Oh ja, die heb ik er ook bij als ik een enkele vogel heb of toen ik de jongen nog wat eerder uit het blok haalde, hebben ze wat meer steun ook (nu zijn ze 8 weken als ik voor handopfok ga, dan zijn ze goed bevederd,en hebben zeker voldoende aan kamertemperatuur).

Een rinkelbelletje als eerste speelgoedje heb ik er nu ook vanaf het begin bij.

jet

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: maart 24, 2008, 13:05:48 pm »
ik had het nog niet getikt van dat zaagsel zegt mijn vriend ooow dat ligt nog in de schuur van pimmetje dus meteen maar erbij gedaan.

ik had het niet verwacht maar hij is nu bijna 6 weken en al heel nieuwsgierig, heb er een sleutelbos van baby`s ingehangen het het gekke ding speelt er al mee

jet

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: maart 26, 2008, 09:01:38 am »
Hier een update, wil dit even elke week doen.
ik heb baby (zo noem ik hem :-[) nu dus een week, hij doet het goed begint me ook al te herkennen als ik langsloop.
heb sids een paar dagen pas een weegschaal en zie nu dat hij ook aankomt, hij weegt nu 388 gram.
Hij krijgt nog steeds 4 papvoedingen op een dag.
Begint ook al te spelen, knabbelt aan de krant speelt met baby sleutelbos en wat kraaltjes aan een touwtje geregen.

hiet slaapt hij dus in en zo doet hij als ik langskom, uitkijken dat hij niet studeert voor giraf ;D

en zowaar er komt iets aan wat op een staart lijkt

jet

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: maart 26, 2008, 09:04:17 am »
netjes de foto`s kleiner gemaakt maar helaas hij plaatst ze loeigroot...sorry :) :)

cosch

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: maart 26, 2008, 09:21:28 am »
ahhhhhhh  :hart:
Hoe kun je zo iets straks weer afstaan? :S

jet

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: maart 26, 2008, 09:31:38 am »
ahhhhhhh  :hart:
Hoe kun je zo iets straks weer afstaan? :S

moeilijk hoor, echt ga tranen met tuiten janken maar dat wist ik van tevoren

cosch

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: maart 26, 2008, 10:01:56 am »
Dat kan ik me echt voorstellen.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: maart 26, 2008, 10:17:47 am »
ach wat een scheet joh, ik denk dat ik ook de hele wereld bij elkaar zou janken dan  :cry:

Offline Michel

• Pas uitgevlogen
  • Geslacht: Man
  • N.O.P. verslaafde
    • vrolijke_gozerd
« Reactie #41 Gepost op: maart 26, 2008, 12:19:28 pm »
Wow wat een scheetje, dat zal echt moeilijk worden om hem/haar terug te geven  bye2

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #42 Gepost op: maart 27, 2008, 00:45:42 am »
wat een liefkie!!  :hart:
en dat nekkie  :)
gaat goed he!!  :thumsup:

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #43 Gepost op: maart 27, 2008, 15:40:52 pm »
Wat een kanjer Jet, volgens mij ga jij die straks nooit meer kwijt willen. :hart:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #44 Gepost op: maart 29, 2008, 23:14:22 pm »
kheb net zowat doorgelezen jet, jij doet het echt goed hé  :thumsup:
en wat een poepie is het toch, ik wil niet in jouw schoenen staan als "baby" weer weggaat  :cry: