sorry hoor ben nu pas terug, de dierenarts had een snelle operatie tussendoor en heeft ook alle tijd voor ons genomen
ben dus bij de VA geweest in zelhem-halle die zag de veren en schrok er al meteen van...
hij heeft me het een en ander uitgelegd en was voor 99% overtuigd dat jerry veren rot heeft, hij heeft er ook foto`s van gemaakt om te gebruiken voor zijn lezingen.
ze hebben bij beide vogels bloed afgenomen en worden nu getste op PBFD Polyomo en Chlamydia, ook laat ik ze meteen testen op geslachts bepaling, we moesten daar wel naar buiten toen ze gingen prikken, als je er bij zou blijven dan kijkt de papegaai jou daarna aan voor de pijn, dat was dus nu gelukkig ook niet geval, jerry gaf wel ff een gilletje, vind het ook net erg om op zijn rug gelegd te worden maar pim ook jam die heeft liggen gillen krijsen en schreeuwen zo erg dat ik in de wachtkamer zat te janken.
Ze pakken de gaai dus bij de nek, waarschijnlijk ook tegen het bijten want bloed moet geprikt worden onder de vleugel, arme pim had rond zijn ogen een hele rode plek zitten...
Nu moet ik dus 2-3 weken wachten op de uitslag....ik word gebeld.
Daar sta je dan 2 schatten van vogels nu al 300 euro lichter om bloed te testen wat trouwens naar leipzig toe gaat.
De dierenarts wist me ook te vertellen dat jij wettelijk verplicht is om de vogels terug te nemen omdat hij me zieke beesten heeft verkocht, ik zei meteen al dat doe ik niet, zoals ik hem net verkoopt hij ze gewoon door, daar pas ik dus voor..
Ook kan ik hem voor een gedeelte van de dierenarts kosten op laten draaien en hij zei door de telefoon net dat hij eraan mee zou betalen maar dat moet ik eerst nog maar eens zien.
Blijken ze ziek te zijn dan zullen ze in de loop van de tijd kaler worden en ik er waarschijnlijk maar een jaar of 5 of zelfs minder plezier van zal hebben ipv een leven lang.
Of de dieren er last van hebben is niet bekend....
wat ik nu eigenlijk graag zou willen weten, klinkt misschien heel hard maar wie heeft dit al een keer meegemaakt, wat doe ik als ze het werkelijk hebben, laat ik ze zitten tot ik het niet meer aan kan zie.........of.....
mag wel even samengevoegd worden met
https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=30476.0