Auteur Topic: Pimmetje is gezonddddddddd !!!!!!!!!!!!  (gelezen 36007 keer)

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
Re: staartveren laten in een keer allemaal los
« Reactie #195 Gepost op: mei 06, 2008, 09:23:41 am »
wat ik nu eigenlijk graag zou willen weten, klinkt misschien heel hard maar wie heeft dit al een keer meegemaakt, wat doe ik als ze het werkelijk hebben, laat ik ze zitten tot ik het niet meer aan kan zie.........of.....

Oh Jet, wat erg. Voorlopig moeten we maar hopen dat het allemaal mee valt o.k. Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor de vogels.
En als...............dan denk ik dat je vanzelf, op de juiste tijd, de juiste beslissing zult nemen.  :-* :-* :-* :-*

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #196 Gepost op: mei 06, 2008, 17:12:23 pm »
ik herinner me ineens dat we zo iemand hadden op het forum jet , ook een jonkie van bij dieca , en als ik goed nadenk was haar nick op het forum "valkje"
ze had pas een grijsje verloren , nam een jonkie en moest hem enkele weken later laten inslapen (ik geloof wel dat zij haar geld heeft terug gehad )
ze nam voorlopig geen gaaike meer en sinds zie ik haar ook niet meer op het forum, ze kweekt ook met valkparkieten,valt me ineens binnen

kokosnoot

• Gast
« Reactie #197 Gepost op: mei 06, 2008, 17:22:21 pm »
lieve jet, wat een drama, lijkt me vreselijk deze dagen die je moet afwachten, we denken aan je hoor en we duimen ons gek hier voor je, wat erg  :cry:
liefs  :-*

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #198 Gepost op: mei 06, 2008, 17:23:36 pm »
ik herinner me ineens dat we zo iemand hadden op het forum jet , ook een jonkie van bij dieca , en als ik goed nadenk was haar nick op het forum "valkje"
ze had pas een grijsje verloren , nam een jonkie en moest hem enkele weken later laten inslapen (ik geloof wel dat zij haar geld heeft terug gehad )
ze nam voorlopig geen gaaike meer en sinds zie ik haar ook niet meer op het forum, ze kweekt ook met valkparkieten,valt me ineens binnen

Nee Vivke, dat was iets heel anders, niets wat hier op lijkt.. ;)

kokosnoot

• Gast
« Reactie #199 Gepost op: mei 06, 2008, 17:25:49 pm »
ook een jonkie van bij dieca ,
ook?
komen de grijsjes van jet bij Dieca vandaan dan?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #200 Gepost op: mei 06, 2008, 18:17:59 pm »
Nee, dat bestaat niet, want ze komen bij een kweker vandaan die dat jong bij de ouders weghaalde omdat het gepukt werd.. ;)

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #201 Gepost op: mei 06, 2008, 19:51:25 pm »
ook?
komen de grijsjes van jet bij Dieca vandaan dan?

met "ook " bedoelde ik , ook een jonkie ,niets anders

@ loes, ik dacht dat die kleine het toen ook had , sorry

jet

• Gast
« Reactie #202 Gepost op: mei 06, 2008, 20:42:33 pm »
nee de mijne komen niet bij dieca vandaan

wel lief dat jullie met me meedenken :-*

kokosnoot

• Gast
« Reactie #203 Gepost op: mei 07, 2008, 17:47:13 pm »
wel lief dat jullie met me meedenken :-*
natuurlijk, kan me ook voorstellen hoe je je voelt hoor  :-*

Online Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #204 Gepost op: mei 07, 2008, 18:47:25 pm »
Wat een vreselijk nieuws  :(

Heb je nu thuis ook maatregelen getroffen?

Mocht er PBFD in het spel zijn, dan weet je niet waar het vandaan komt. Jonge vogels zijn er erg vatbaar voor, dus het zou ook zo maar kunnen dat Pim drager is en geen ziekte verschijnselen heeft en dus Jerry heeft besmet die wel direct uiterlijke verschijnselen laat zien  :CENS

Kan uiteraard ook andersom zijn en dus dat Jerry het heeft meegenomen. In dat geval hoeft Pim het (nog) niet te hebben.

In het laatste geval zou ik de 2 scheiden van elkaar. In quarantaine dus. Je weet de huidige status niet, dus mocht Pim nog niet besmet zijn, dan kun je Pim nog redden. Misschien dat het over 2 of 3 weken te laat is om dan alsnog te scheiden. Ik zou ieder risico nu vermijden. Ook contact met andere vogels is uiteraard uit den boze, maar dat is je vast wel verteld. Voor jou zelf geldt dat natuurlijk ook. Je neemt vederstof (waarmee het onder andere wordt verspreid) mee in je kleding. Dus als jij buitenshuis ook contact hebt met andere vogels, dan zou ik daar ook voorzichtiger mee omgaan.

Ik wens je heel veel sterkte de komende weken dat je moet wachten op de uitslag.  :-*
« Laatst bewerkt op: mei 07, 2008, 18:49:28 pm door Pascallo.NL »

jet

• Gast
« Reactie #205 Gepost op: mei 08, 2008, 00:26:37 am »
Ik snap wat je bedoeld maar in quarantaine  zetten is geen haalbare zaak voor mij, ik denk heel stiekem ook dat jerry het heeft meegenomen maar als het al overdraagbaar is door stof, ik kom toch met beide gaaien in contact ook al zou ik ze apart zetten heeft pim toch kans op besmetting( als hij het NOG niet zou hebben)

ik heb een schoonzus met een grijsje en daar kom ik niet nu niks bekend is en als ze komt loopt ze er ook met grote boog omheen en mag ze van mij niet aan die 2 komen.

hetty van de horst zei zelfs dat ze het al had gezien bij koppels de een heeft het wel en de andere totaal niet

uit elkaar zetten...ik zou niet weten hoe ik dat doen moet, een van de 2 zijn laatste weken in zijn uppie door laten brengen... ikmoet er niet aan denken, dan zou ik hem op zolder moeten zetten....dat krijg ik niet voor elkaar hoor :cry:

Online Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #206 Gepost op: mei 08, 2008, 09:45:38 am »
Nou Sorry hoor  :angry:

Maar overal is een oplossing voor en zo kies je er bewust voor om een vogel besmet te laten raken terwijl deze misschien nog helemaal niet besmet is.

Je kiest er dus nu voor om 2 vogels te laten lijden ipv dat 1  :o  ???

Hier wordt ik boos om  :angry:

cosch

• Gast
« Reactie #207 Gepost op: mei 08, 2008, 09:54:09 am »
Probeer dan in ieder geval de kooien bij elkaar vandaan te houden. Allebei aan de andere kant van de kamer ofzo en was je handen goed als je van de ene naar de andere gaai gaat. Daarmee verklein je al de kans dat de een de ander besmet. Mocht dat nog niet gebeurd zijn.

Veel sterkte!

kokosnoot

• Gast
« Reactie #208 Gepost op: mei 08, 2008, 12:25:10 pm »
Probeer dan in ieder geval de kooien bij elkaar vandaan te houden. Allebei aan de andere kant van de kamer ofzo
dit heeft toch ook geen nut? in dezelfde kamer dan heb je toch nog het verenstof probleem?

cosch

• Gast
« Reactie #209 Gepost op: mei 08, 2008, 12:42:44 pm »
De verenstof komt niet rechtstreeks van de ene kooi naar de andere vliegen.  :)

Toen ik Kaya ging kopen hadden die mensen ook al een kleintje aangeschaft voordat Kaya verkocht was.
Dus daarom moest kaya ook op pbfd getest worden. Aangezien er een kast en volgens mij een eet tafel tussen de kooi van Kaya en het kleintje zat was de kans al stukken kleiner dat hij iets zou oplopen. Ik moest van de VA die mensen vragen of ze hun handen wilden wassen als ze eerst aan het kleintje zaten en daarna aan Kaya. En eerst Kaya voer gaven en dan pas het kleintje enzo.
Dus blijkbaar heeft dat wel iets nut!