Wat een vreselijk nieuws

Heb je nu thuis ook maatregelen getroffen?
Mocht er PBFD in het spel zijn, dan weet je niet waar het vandaan komt. Jonge vogels zijn er erg vatbaar voor, dus het zou ook zo maar kunnen dat Pim drager is en geen ziekte verschijnselen heeft en dus Jerry heeft besmet die wel direct uiterlijke verschijnselen laat zien

Kan uiteraard ook andersom zijn en dus dat Jerry het heeft meegenomen. In dat geval hoeft Pim het (nog) niet te hebben.
In het laatste geval zou ik de 2 scheiden van elkaar. In quarantaine dus. Je weet de huidige status niet, dus mocht Pim nog niet besmet zijn, dan kun je Pim nog redden. Misschien dat het over 2 of 3 weken te laat is om dan alsnog te scheiden. Ik zou ieder risico nu vermijden. Ook contact met andere vogels is uiteraard uit den boze, maar dat is je vast wel verteld. Voor jou zelf geldt dat natuurlijk ook. Je neemt vederstof (waarmee het onder andere wordt verspreid) mee in je kleding. Dus als jij buitenshuis ook contact hebt met andere vogels, dan zou ik daar ook voorzichtiger mee omgaan.
Ik wens je heel veel sterkte de komende weken dat je moet wachten op de uitslag.