Hey,
ik heb 2 aga's die eigenlijk uit een voliere komen, ik heb ze al meer dan een jaar, en tot nog toe ging alles schitterend.
nu merkte ik een week geleden dat er eitjes in hun hokje lagen, het een is een vrouwtje, het ander vogeltje haar geslacht ken ik niet.
daarnet haalde ik de vrouw uit hun hok, om de algemene toestand even na te gaan, maar ik verschoot me een bult!!
het was al 3 weken geleden dat ik ze uit haar hok had gehaald omdat ze aan het nestelen was, maar daarnet merkte ik dus giga kale plekken op mijn vogel, met name aan de anus en op de rug, en een klein plekje aan de snavel..
ze is algemeen gesproken ook erg mager vind ik, hoewel de krop gevuld is komt het borstbeen eruit steken, mijn vogelie heeft er nog nooit zo slecht uitgezien!!
ze krijgen grit, krachtvoer, aga mix van versele laga, ze hebben een knaagsteen, als ondergrond gebruik ik kranten...
aangezien het paasweekend is zit ik hier echt mee verveeld, ik heb ivermectine (anti luchtpijpmijt) staan voor mijten ed, maar ik zie geen mijten!
zou dit PBFD kunnen zijn?? ik heb daar 2 jaar geleden een vogel aan verloren, maar deze doet het al meer dan een jaar erg goed en nu ineens ziet ze er zo slecht uit? De andere vogel ziet er normaal uit...
ze komen niet in contact met andere vogels..
aub, SNEL een antwoord, of een spoedarts...
dank je!