Dat bedoel ik.... Ik wist het 2 jaar geleden ook nog niet en heb wel gegegourmet, het had echt hartstikke verkeerd af kunnen lopen.... Ik heb van verschillende mensen gehoord dat hun vogel het niet overleefd heeft, de volgende dag dood in zijn kooi lag... :'(
Loes,
ik denk dat dit ook een moment opname is hoor. Hoe gevoelig is een gaai op het bewuste moment dat de materialen gebruikt worden.
Gisteren was er ook weer even paniek in huize Pascallo. Ik heb gisteren lekker stampot Andijvie klaargemaakt. Uiteraard horen daar Uitgebakken spekjes bij. Normaal bak ik die altijd in een koekepan waar een deksel op zit. Waarom weet ik niet, maar ik heb ze gisteren in een tefalpan gebakken. Zonder bij na te denken dus.

Toen ik klaar was met koken en zat te wachten op mijn zus, vond ik dat het borstje van Orrie erg op en neer ging. Dus ik loop naar hem toe en ja hoor, foute boel. Benauwd. Zwaar ademen. Echt zielig :'( Hij was al uit de kooi, en het enige wat hij wilde was bij mij zitten. Hij wist niet hoe snel hij van zijn kooi op mijn schouder moest gaan zitten. Hij kroop helemaal in mijn nek tegen mij aan. En maar duwen. Ik ben eigenlijk gelijk met hem naar buiten gelopen om hem wat frisse lucht te laten inademen.
Ik vond zelf dat de lucht al aardig uit de woonkamer weg was, maar een gaai is natuurlijk veel gevoeliger. Tijdens het bakken had ik zo en zo al de deuren open zodat de lucht uit huis kon gaan, deze heb ik dus nog de hele avond open laten staan.
Gelukkig ging het aan het einde van de avond weer goed en is Orrie nu vanochtend voor wat ik kan zien weer de oude. Zijn ademhaling is weer normaal.
3 jaar terug heeft hij dit ook een keer gehad en ik wist toen niet wat het was. Waarschijnlijk heeft hij toen ook last gehad van iets wat wij gebakken hebben.
Het is gelukkig goed afgelopen.

Groet,
Pascal