en ipv gourmetten kun je altijd nog steengril proberen, (komt op hetzelfde neer..) misschien is dat ook niet schadelijk
Nou. Wij zouden ook gaan steengrillen. Ik had dat ding nog nooit gebruikt en het lag ergens in de schuur. Het was zelfs nog nooit uit de verpakking geweest.
Ik heb hem uitgepakt en zag dat het met spiritusbranders was. Nu heb ik een jeugdtrauma opgelopen van dit soort branders, dat ik daar liever niet aan begin. Maar goed. Je moet iets.
Ik klooien met de spiritus. Hoeveel moet erin? Uiteindelijk beide branders aan. Alles gaat goed. Steen uit de loeihete oven gepakt en die boven de branders gelegd. Door de tik...... Allebei de branders uit.

Dus ik: Volgens mij zit er niet voldoende spiritus in. Ik bijvullen dus. Nou dat heb ik geweten. 1 Brander brandde goed. De andere bleek dus te vol te zitten en daar liep spiritus uit in de opvangschaal onder de branders. Maar....... het gelekte brandde ook. Totdat we zagen dat het op de tafel begon te lopen...... Al brandend

Al met al heb ik die grill in de container geflikkerd en heb mijn table chef gepakt. Dit is echter net een gourmetstel alleen dan in de vorm van 1 grote bakplaat. Teflon dus.
Ik heb de achterdeur opengezet met het bovenraampje erboven open. Aan de voorkant heb ik bij de openkeuken het ventilatieroostertje opengezet. Ik heb de woonkamerdeur opengezet en boven de ramen open gezet. Dit om alles goed door te laten luchten.
De table chef heeft het voortreffelijk gedaan. Heeft niet al te veel gewalmd. Ik laat vannacht de woonkamerdeur en het rooster in de keuken open. Plus de afzuiging staat nog aan.
Dit moet voldoende zijn, om de evt. vrijgekomen teflongassen te verdrijven.
Het is niet anders geweest. Ik heb er wel alles aan gedaan om de vogels zo goed mogelijk te beschermen.