bij mij komt die troep er niet in

Ik gebruik zelf niks waar Teflon in zit, maar ik woon bij mijn schoonouders 1 verdieping boven hun. En zij gebruiken elke dag van die teflon rommel, van Teflon pannen tot broodmachines tot strijkijzers. Ziek word je ervan als je je steeds zorgen moet maken terwijl je zelf geen teflon gebruikt.
Daar komt nog bij, dat mijn schoonvader vroeger chefkok geweest is, en die kookt echt vaak met die pannen. Ik heb een hekel aan maandag, want elke maandag ochtend om 9 uur gaat hij vlees koken voor die dag. En dan niet even bakken en klaar, nee hoor, die pan staat dan minstens een uur aan. Je kan het elke keer tot boven ruiken als hij weer vlees zit te bakken. Ik heb er zo'n gloeiende hekel aan

Ik heb het al eens met ze erover gehad en ik heb ze het teflon verhaal uitgelegd, dat het slecht is voor vogels, en of ze a.u.b. een raam open willen doen als ze zolang moeten bakken, en of dan de tussendeur dicht kan. (Ze hebben dan namelijk elke keer alle ramen dicht

en dan ook nog de tussendeur open, en die kooklucht stijgt natuurlijk allemaal naar boven bij ons de woning in).
Ze geloven het niet dat het slecht is voor vogels.
Ik krijg dan van die opmerkingen: van een beetje rook gaat je vogel heus niet meteen dood hoor
of: vroeger zei je er ook nooit wat van,
of: als het zo slecht was voor vogels, dan was ze allang dood.
Intussen is er hier nog steeds niks aan gedaan en ik irriteer me daar vaak erg aan. Nog steeds doen ze de deur wagenwijd open zodat alle kooklucht naar boven komt, en nog steeds doen ze geen raam open tijdens het koken, alleen als het warm is. Je zou ze toch

Ik heb intussen al alle deuren potdicht gemaakt met tochstrips, maar dat was eigenlijk bedoeld tegen de rook die hier ook dagelijks omhoog stijgt van het cafe. (ze hebben 2 etages dieper nog een cafe) En tegen de rook van het cafe helpt het wel, totdat de deur even open moet. Dus heb nog een luchtreiniger gekocht, en tegen de rook helpt die prima.
Maar toch, ondanks de tochtstrips en de luchtreiniger, ruik ik hier toch nog elke keer de vleesbaklucht. Ik weet niet of de luchtreiniger de teflon dampen filtert, maar ik denk het niet. Het filtert ten slotte alleen de geurtjes, maar gifgassen blijven giftig lijkt me, ook met luchtreiniger.
Je kan je wel voorstellen dat ik me hier vaker over erger, elke keer weer. En ik heb het ze nu al vaak genoeg gevraagd of dan tenminste die deur dicht kan tijdens het koken. Maar ze doen gewoon of ze stom zijn. Ik weet wel dat ik bij hun in huis woon, (das ook de reden waarom ik er geen ruzie over wil maken) maar ik vind dat ze daar toch wel een beetje rekening mee mogen houden. Ik heb me tenslotte al in alle bochten gewrongen om het te vermijden. Nu zijn zij aan de beurt om gewoon die stomme deur eens dicht te maken