Auteur Topic: Poekie prutst iets teveel aan zijn staart!  (gelezen 17413 keer)

jet

• Gast
Re: Poekie prutst iets teveel aan zijn staart!
« Reactie #15 Gepost op: maart 31, 2008, 16:39:07 pm »
sterkte meid :-* hou je ons op de hoogte...

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
« Reactie #16 Gepost op: maart 31, 2008, 19:42:23 pm »
hoe is het gegaan vanmiddag?

Offline fotomaadje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #17 Gepost op: maart 31, 2008, 19:53:12 pm »
je kan ook bij rob v zon hoor in dezelfde kliniek.
ben ik met pipo ook geweest geweldige arts neemt alle tijd en erg goed met vogels
ik persoonlijk vind dat rob meer met vogels heb als mevr loriaux maar zij is zeker ook goed.
die witte lijntjes in zijn veren heeft pipo ook duidt meestal op een tekort of een groeispurt .
hoop dat je iets te weten komt waar je wat aan hebt.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: maart 31, 2008, 22:44:45 pm »
we zijn geweest, ze vermoed dat Poekie een keer verkeerd neergekomen is met een keer vallen, (in het begin knalde hij nog wel ns uit zn boom, nu alleen als de glazenwasser komt) op zijn staart, er zitten, zoals zij het noemt "verkeerde" veren.
ze denkt dat die hem irriteerden en dat hij daarom is gaan prutsen, bijten, en vervolgens de uitstekende afgebeten stukjes irriteerden nog meer.
ze hebben de meest er onder narcose uitgehaald (zie foto)
hij heeft nu voor de komende 4 weken een kraag om, wat een vreselijk gezicht die eerste uren, probeer je dan maar eens goed te houden als ie zich overal laat vallen, op zijn rug gaat liggen, piept als een gek, knapt met zijn snavel en alles wat voor hem komt sloopt ie uit kwaadheid  :cry:
hij krijgt ook een medicijn, druppeltjes (ben ze vergeten mee te nemen, worden opgestuurd  :-[ ) vraag me niet hoe ze heten, krijg ze nog binnen.
ik mag hem helpen de nieuwe veertjes uit de kokertjes te halen.
we zullen zien over 4 weken wat er nieuw bij is gekomen en of de kraag er af mag.
ik kneep hem wel even om hem vanavond uit zijn kooi te halen voor zijn walnoot  :-[ hij was zo boos! (ik wist dat hij toch niets wou eten maar je doet het omdat je niet anders moet doen dan normaal he)
ik vroeg hem op te stappen en hij stapte lief op  :thumsup: naar de keuken, walnoot, nee dus, maar hij vroeg mij wel om een kusje  :o oh het gevoel dat dan door je heen gaat  :hart:  :hart:
hij heeft heel piep klein beetje pellets gegeten, hij zit nu onder doek met een kiertje open en ik hoor hem nog af en toe gefrustreerd knappen met de snavel, ik hoop dat hij een beetje uitrust vannacht.............

dit zijn de veertjes die de VA eruit heeft gehaald;

@fotomaadje; ik weet niet beter dan dat je maar af moet wachten welke VA je krijgt of kun je dat van tevoren vragen? ik vind Loriaux erg aardig en ook erg lief tegen         Poekie  :thumsup:

Offline fotomaadje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #19 Gepost op: maart 31, 2008, 22:51:47 pm »
nee hoor je kan best vragen naar een bepaalde arts.
en als ik die veren zo zie moet ik gelijk aan pipo denken
als het net zo gaat als bij pipo komt het wel weer goed.
pipodeed toen hij zijn kraag kreeg ook de meest vreemde dingen maar na een weekje
merkte je niets meer aan hem dat hij een kraag omhad , hij gebruikte hem soms zelfs als steuntje bij het klimmen.
hoop voor je dat het goed gaat :-*

wel voorzichtig doen met de kokertjes meestal vinden ze het niet zo prettig als je aan hun staartveren zit :(
« Laatst bewerkt op: maart 31, 2008, 23:15:01 pm door fotomaadje »

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #20 Gepost op: maart 31, 2008, 23:06:05 pm »
we duimen voor poekie :thumsup:
hoop dat het snel weer een mooie staart is, en het niet meer vervelend doet voor hem!

ik kneep hem wel even om hem vanavond uit zijn kooi te halen voor zijn walnoot  :-[ hij was zo boos! (ik wist dat hij toch niets wou eten maar je doet het omdat je niet anders moet doen dan normaal he)
ik vroeg hem op te stappen en hij stapte lief op  :thumsup: naar de keuken, walnoot, nee dus, maar hij vroeg mij wel om een kusje  :o oh het gevoel dat dan door je heen gaat  :hart:  :hart:

laat maar weer zien dat ze donders goed weten wat er gaande is, maar het jou niet kwalijk nemen ;)
sterkte!! :-*

kokosnoot

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: maart 31, 2008, 23:34:41 pm »
na een weekje
merkte je niets meer aan hem dat hij een kraag omhad , hij gebruikte hem soms zelfs als steuntje bij het klimmen.
hoop voor je dat het goed gaat :-*
dit is een hele geruststelling om te lezen, wat is het vreselijk om te moeten zien hoe een rustige lieve, nooit bijtende gaai zo vreselijk kwaad is  :cry:

@Nic; wat een enorm zalig gevoel is dat, zo lief deed hij tegen mij terwijl hij zo vreselijk kwaad is, ik heb hier geen woorden voor  :hart:

jet

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: april 01, 2008, 00:11:28 am »
er gaat toch wat doet me heen als ik dit zo lees en kan er ff niet weg mee

pimmetje zat vanavond ook op zijn boom, staat een halve meter bij mij vandaan en zie hem dus zijn laatste straatveer mollen, ik zag dat ie knakte heb er verder geen aandacht aan geschonken ben wel blijven kijken wat ie nu aan het doen was,zijn nieuwe staartveren komen er weer allemaal aan maar deze laatste, tja net of hij zoiets had van zo die moet er ook uit, denk ook dat ie een beetje in de rui begint te komen want ik had ook al een donsveertje te pakken.

hij doet het niet uit verveling heeft de hele middag lekker buiten in de boom gezeten, geslapen gespeeld en toen hij naar binnen moest heeft ie lekker de bel aan zitten vallen en eraan op de kop gehangen, dolle 5 minuten :)
daarna ging hij dus breken...hou hem in de gaten....

hoop dat poekie snel weer opknapt :-*

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #23 Gepost op: april 01, 2008, 00:15:36 am »
hey meid
wat naar ,maar gelukkig geen te slecht nieuws
en dat kraagje , dat lijkt maar zielig ,het is het niet ,echt niet , ze zijn het zo snel gewoon, het stoort ons veel meer dan hun
veel sterkte hoor dezer dagen en geef poekie maar een extra knuffel van me  :-*

cosch

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: april 01, 2008, 07:02:08 am »
Ach goss die arme poek.
Je bent er heel snel bij geweest.   :thumsup: :thumsup: Hopelijk heeft dat de schade beperkt.
Sterkte met het humeur van poekie. Komt wel weer goed hoor. Verwen em maar lekker (zonder dat hij het zelf merkt :) )

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #25 Gepost op: april 01, 2008, 09:00:11 am »
Och gossie... console Komt vast allemaal goed! ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #26 Gepost op: april 01, 2008, 09:36:09 am »
Arme Poekie  console

Jammer dat er zoveel veertjes uit moesten maar als het goed gaat komen ze heel snel weer terug  ;)
Je was er snel bij dus de kans op echte schade is veel minder   :thumsup:
Het lijkt me ook een rot gezicht om je schatje zo te zien worstelen met zo'n rot kraag  :cry:
Heel veel sterkte komende weken   :-*   :-*

Offline tommy-z

• NOP Sponsor
  • Broedrijp
  • japie en Bowy.
« Reactie #27 Gepost op: april 01, 2008, 09:37:27 am »
gelukkig dat je zo snel naar de VA bent gegaan!!!
die kraag daar wendt hij snel genoeg aan hoor.
we zien het wel bij Rocco die klimt ook het hele hok door.
dat ze boos kunnen zijn weten we.
de eerste keer dat we terug kwamen van de VA zat de hele handdoek die in het reis hok lag vol met gaten. :)

sterkte met poekie en verwen hem maar hoor. ;)

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Lorre en Diesel
« Reactie #28 Gepost op: april 01, 2008, 09:43:08 am »
Duim dat t snel goedkomt ..!!

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #29 Gepost op: april 01, 2008, 10:31:43 am »
 :-* sterkte voor jou en poekie