we zijn geweest, ze vermoed dat Poekie een keer verkeerd neergekomen is met een keer vallen, (in het begin knalde hij nog wel ns uit zn boom, nu alleen als de glazenwasser komt) op zijn staart, er zitten, zoals zij het noemt "verkeerde" veren.
ze denkt dat die hem irriteerden en dat hij daarom is gaan prutsen, bijten, en vervolgens de uitstekende afgebeten stukjes irriteerden nog meer.
ze hebben de meest er onder narcose uitgehaald (zie foto)
hij heeft nu voor de komende 4 weken een kraag om, wat een vreselijk gezicht die eerste uren, probeer je dan maar eens goed te houden als ie zich overal laat vallen, op zijn rug gaat liggen, piept als een gek, knapt met zijn snavel en alles wat voor hem komt sloopt ie uit kwaadheid

hij krijgt ook een medicijn, druppeltjes (ben ze vergeten mee te nemen, worden opgestuurd

) vraag me niet hoe ze heten, krijg ze nog binnen.
ik mag hem helpen de nieuwe veertjes uit de kokertjes te halen.
we zullen zien over 4 weken wat er nieuw bij is gekomen en of de kraag er af mag.
ik kneep hem wel even om hem vanavond uit zijn kooi te halen voor zijn walnoot

hij was zo boos! (ik wist dat hij toch niets wou eten maar je doet het omdat je niet anders moet doen dan normaal he)
ik vroeg hem op te stappen en hij stapte lief op

naar de keuken, walnoot, nee dus, maar hij vroeg mij wel om een kusje

oh het gevoel dat dan door je heen gaat

hij heeft heel piep klein beetje pellets gegeten, hij zit nu onder doek met een kiertje open en ik hoor hem nog af en toe gefrustreerd knappen met de snavel, ik hoop dat hij een beetje uitrust vannacht.............
dit zijn de veertjes die de VA eruit heeft gehaald;

@fotomaadje; ik weet niet beter dan dat je maar af moet wachten welke VA je krijgt of kun je dat van tevoren vragen? ik vind Loriaux erg aardig en ook erg lief tegen Poekie