Hoihoi,
Pip is ineens erg eenkennig. M'n zusje, m'n moeder en ik kunnen alles met hem, maar met vreemden kan je hem totaal niet vertrouwen, en hij valt mijn vader zonder reden aan! En dan niet zomaar een 'kneepje', maar echt doorbijten, zonder reden!

Kortwieken vind hij vervelend, maar dat doen mijn moeder en ik, en ons mag hij gewoon, dus daar heeft het niets mee te maken.

De vorige eigenaar was wel een man, die deed erg veel met hem. Mijn vader doet heel wat minder met hem. Zou het kunnen dat hij mijn vader voor de vorige eigenaar aanziet en dat hij boos op hem is dat hij hem ineens zo weinig aandacht geeft?

En hoe leer je dit nou af? Negeren is een beetje onmogelijk aangezien hij soms in het gezicht hapt, afleiden ziet hij ook verkeerd ("jippie, steeds als ik iets verkeerds doe gebeurt er iets leuks!"...) en het op de gang op de 'strafstok' zetten dat is onderhand toch niet echt een straf meer voor hem, hij vind het eigenlijk wel leuk daar op de gang!

Volgens mij is Pip ook erg luidruchtig voor een Rose, hij schreeuwt echt veel, niet een half uur tekeer gaan in de avond & ochtend wat normaal schijnt te zijn. Nu is het gelukkig geen ramp, van de buren die 50 meter verderop wonen zullen we geen klachten krijgen, maar vreemd is het wel.

Is hij in de pubertijd? hij is nu zo'n anderhalf jaartje oud... een vroege vogel???

Alvast bedankt voor de reacties!