Auteur Topic: Goed alternatief voor Harrisons  (gelezen 17649 keer)

cosch

• Gast
Goed alternatief voor Harrisons
« Gepost op: mei 02, 2008, 14:49:06 pm »
Ik ging vandaag bij Verstappen weer nieuwe harrisons halen.
Het is altijd weer even slikken als ik het bedrag hoor.
Dus ik vroeg: wat vinden jullie nou een goed alternatief voor Harrisons?
Kreeg ik een heel verhaal over hoe goed Harrisons was. Waar ik me echt in kan vinden. Dat het zoveel getest is en jaren lang ontwikkeling heeft doorgemaakt. Nou het kwam er op neer dat Harrisons echt het beste voer is.

Maar ik moest maar eens op forums gaan kijken wat de ervaringen zijn van ander voer en wat de mensen op die forums een goed alternatief vonden!  :) cheesy2
Dus hier ben ik dan!  :)

Wat is het beste alternatief voor Harrisons die ook iets minder duur is?

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: Goed alternatief voor Harrisons
« Reactie #1 Gepost op: mei 02, 2008, 22:16:31 pm »
Het zou zo zijjn dat Scenic aardig in de richting komt.
Maar zoals ik het nu meemaak en het probleem van
de veren van Sundae door de voeding komt, zou je
dus ook kunnen stellen dat het per vogel kan verschillen.
Er zou ook weinig tot geen verschil zijn tussen juvenille
en de pap van scenic.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 03, 2008, 00:03:38 am »
ik weet ik kom pas kijken, maar volgens mij kun je lang zoeken  :)

geef mij maar H  :thumsup:

cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: mei 03, 2008, 07:39:13 am »
ik weet ik kom pas kijken, maar volgens mij kun je lang zoeken  :)

geef mij maar H  :thumsup:

;D ;D

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #4 Gepost op: mei 03, 2008, 08:03:19 am »
hoe zit dat eigenlijk met dat nieuwe spul, Zupreem ofzo?
ik las net in het gaaienblad dat het naar fruit zou smaken?
ik wil het hier nml niet als hoofdvoer geven, maar voor erbij ;)

iemand al ervaring mee?

cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: mei 03, 2008, 08:57:38 am »
Heb daar nog weinig over gehoord!  :CENS

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #6 Gepost op: mei 03, 2008, 23:54:41 pm »
Scenic bevalt mij ook prima. Yiska is er in ieder geval prachtig door geworden en bij Sjakko zie ik geen verschil.. ;)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #7 Gepost op: mei 04, 2008, 00:17:01 am »
Ik heb ooit gelezen dat een paar kwekers Ecobird een goed en goedkoop alternatief vonden voor Harrisons.
Oa nav die opmerking ben ik aan de Ecobird gegaan, althans mijn gaaitjes dan. En ik moet zeggen dat de Ecobird hier prima bevalt.
Ik moet wel zeggen dat ze ook nog andere soorten pellets krijgen omdat ik niet van 1 soort pellets afhankelijk wil zijn, maar de Ecobird is hier de hoofdmoot. Zeg maar dat de Ecobird hier de bruine boterham is. ;)

Online Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #8 Gepost op: mei 04, 2008, 00:36:12 am »
Ik geef hier Harrisons en bevalt prima. De gaaien vinden het heerlijk, de onlasting is goed en ze zitten prachtig in hun verenpak.

En ik moet zeggen dat de Ecobird hier prima bevalt.

Grappig dat iedere vogel het weer anders doet op een bepaalde pellet. Hier werd Ecobird bijvoorbeeld minder goed gegeten. Leek wel of ze het gewoon niet lekker vonden. Tevens was daarbij de ontlasting bij de grijzen 1 groot drama. Vieze slijmerige legergroene drap wat behoorlijk stonk.  :(

Orrie kreeg tijdens zijn logeerpartij bij Loes ook Scenic en dat werd goed gegeten voor wat ik weet. Alleen bij de Scenic Jungle zie je de kleurstoffen (ook al zijn dit natuurlijke) goed terug in de ontlasting.

giggles

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: mei 04, 2008, 15:47:21 pm »
Ecobird is niet echt lekker voor de vogel, maar geloof wel dat het een erg goeie pellet is.
Ik ben hier wel gestopt met de ecobird, omdat ze er niet van kauwden...
Of de Harrisons beter of slechter is, durf ik niet te beweren, maar snap wel waarom de gaaien dit lekkerder vinden.
Dit komt door de pinda smaak die er aan zit... Sja daar zullen de meeste gaaien een moord voor doen.

Een goed alternatief voor Harrisons???
Een uitgebreid zaden, noten, groente en fruit dieet  :thumsup:

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #10 Gepost op: mei 04, 2008, 16:49:19 pm »
Grappig dat iedere vogel het weer anders doet op een bepaalde pellet. Hier werd Ecobird bijvoorbeeld minder goed gegeten.

Ecobird is niet echt lekker voor de vogel, ...

Ja echt bijzonder die verschillen!
Ik heb hier 2 soorten Ecobird, de fruit voor de edel en de small voor de agaatjes, valkjes en pyrrhura's en ze eten er allemaal prima van! Volgens mij vinden ze het gewoon wel lekker.
Wel zijn al mijn agaatjes, valkjes en pyrrhura's er over eens dat Scenic niet te eten is! :)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #11 Gepost op: mei 07, 2008, 09:23:01 am »
Naar mijn idee bestaat de perfecte pellet niet, ze krijgen hier dan ook 2 soorten per week.

Ik kreeg Alphie een aantal jaren geleden die enkel Harrisons kreeg, hij zag er niet uit ( veel gerafelde en halve veren )
Vinnie en Tammy zaten op Nutribird, dezelfde gerafelde veren, Tammy had geen staart en beiden hadden stinkende ontlasting.

Ik ben al jaren aan het uitproberen en waar de ene aga het goed op doet, doet de andere het er veel minder op.

Op dit moment heb ik 3 soorten pellets, Dieca, Scenic en Ecobird.
Harrisons komt er bij mij niet meer in, aangezien ik steeds meer belachelijke verhalen over Hooimeijer lees, ik weiger om daar mijn geld aan uit te geven, aangezien er nog meer goeie pellets op de markt zijn.
Ik heb ze dit wel een aantal jaren geleden gegeven, waar ze wel wat van opknapten, maar ze kregen daarvoor schepzaad waar de lekkere dingen uitgegeten werden, dus ja...

Na heel veel geprobeerd te hebben ben ik er nu uit ( hoop ik  :) )

Alle vogels krijgen 2 dagen Scenic, een aantal aga's eet dit goed, maar verreweg de meeste vinden het niks.
Dikke pech voor de dames en heren aga's, want ze doen het uitstekend sinds de Scenic er bij zit.

Verder krijgen alle agaatjes 5 dagen Dieca, dat gaat prima, op Tammy, Alphie en Pino na, die doen het op Dieca niet goed.
Die krijgen nu als hoofdvoer Ecobird, en sinds de Ecobird komen deze 3 sneller terug in de veren en Tammy heeft sinds jaren een staart  :thumsup:

Op de Dieca pellets zijn ze hier alle 18 helemaal gek op, Ecobird wordt ook prima geaccepteerd, Scenic is vaak drama.

Bij deze 3 pellets is de ontlasting prima.

cosch

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: mei 07, 2008, 10:21:07 am »
Ik begin steeds meer te begrijpen/het idee te krijgen dat het per vogel kan verschillen, hoe hij het op bepaalde pellets doet. En niet direct per soort. Zei de assistente van Verstappen trouwens ook hoor. Dat het per vogel kan verschillen hoe hij het er op doet.

Hier komt bijvoorbeeld Ecobird er niet meer in. De gedachte aan dat ik toen zulke vieze poep moest opruimen...  :o
Nutribird heb ik ook geprobeerd. Zou ik niet snel weer proberen... vind het te goedkoop!  :)
Happybird pellets vinden ze geen van 3 lekker. (Gijs ook niet meer)
Kaytees heb ik ooit es een proefzakje geprobeerd maar dat ziet er erg chemisch uit. Dus dat zie ik niet zitten.
Alleen 'goed' zaadmengsel met groente en fruit krijgen ze mijn inziens nooit voldoende voedingsstoffen binnen die voor een bepaalde vogel nodig zijn. Dus dat gaat sowieso niet gebeuren.
Harrisons doen ze het hier heel erg goed op. Dat hooimeijer gekke dingen doet, zie ik niet als reden om het niet meer te geven. Een reden is wel de prijs van Harrisons.

Als ik zou willen wisslen, zou ik dus nog scenic of zupreem kunnen proberen.  :CENS

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #13 Gepost op: mei 07, 2008, 11:38:50 am »
In Amerika schijnt Zupreem samen met de Harries één van de meest gegeven pellets te zijn.

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #14 Gepost op: mei 07, 2008, 18:05:55 pm »
ik heb Zupreem besteld, zit alleen nog te wachten totdat ik de gegeven binnen heb om te betalen, en dan wachten... ;)