Naar mijn idee bestaat de perfecte pellet niet, ze krijgen hier dan ook 2 soorten per week.
Ik kreeg Alphie een aantal jaren geleden die enkel Harrisons kreeg, hij zag er niet uit ( veel gerafelde en halve veren )
Vinnie en Tammy zaten op Nutribird, dezelfde gerafelde veren, Tammy had geen staart en beiden hadden stinkende ontlasting.
Ik ben al jaren aan het uitproberen en waar de ene aga het goed op doet, doet de andere het er veel minder op.
Op dit moment heb ik 3 soorten pellets, Dieca, Scenic en Ecobird.
Harrisons komt er bij mij niet meer in, aangezien ik steeds meer belachelijke verhalen over Hooimeijer lees, ik weiger om daar mijn geld aan uit te geven, aangezien er nog meer goeie pellets op de markt zijn.
Ik heb ze dit wel een aantal jaren geleden gegeven, waar ze wel wat van opknapten, maar ze kregen daarvoor schepzaad waar de lekkere dingen uitgegeten werden, dus ja...
Na heel veel geprobeerd te hebben ben ik er nu uit ( hoop ik

)
Alle vogels krijgen 2 dagen Scenic, een aantal aga's eet dit goed, maar verreweg de meeste vinden het niks.
Dikke pech voor de dames en heren aga's, want ze doen het uitstekend sinds de Scenic er bij zit.
Verder krijgen alle agaatjes 5 dagen Dieca, dat gaat prima, op Tammy, Alphie en Pino na, die doen het op Dieca niet goed.
Die krijgen nu als hoofdvoer Ecobird, en sinds de Ecobird komen deze 3 sneller terug in de veren en Tammy heeft sinds jaren een staart

Op de Dieca pellets zijn ze hier alle 18 helemaal gek op, Ecobird wordt ook prima geaccepteerd, Scenic is vaak drama.
Bij deze 3 pellets is de ontlasting prima.