Hey,
Mezelf eerst voorstellen voor toegang... ja, wel zo sociaal he.
Ik ben Naomi, 23 jaar, woon in Zuid-Holland, studeer in Rotterdam en vanaf volgend jaar wonend in België. Vorig jaar juli ben ik aan mijn eerste grasparkiet begonnen, een mannetje genaamd Ickx. Via een forum ben ik aan een vrouwtje gekomen dat net uit het blok was, Iggy. Met hun ben ik naar België vertrokken voor mn stage, waar ze voor het eerst in hun nieuwe kamervolière kwamen te wonen. Daar heb ik nog 2 parkieten aangeschaft, een vrouwtje genaamd Batty en een mannetje genaamd Seppe (bijnaam van degene die mee was met het zoeken en later mn vriend werd

) Helaas heb ik in december afscheid moeten nemen van Iggy

Heb er wel een heel leuk ander meisje bij gekregen, Muis (de naam die Iggy bij haar moeder had).
Ondertussen woon ik terug in Nederland, terug bij mn ouders en broer. Ze vinden het helaas niet zo geslaagd dat er nu 4 parkieten in de woonkamer staan

Dus nu het mooie weer er aan komt, willen ze dat ze buiten komen te staan. In plaats van constant te moeten verplaatsen van de kooi, gaan we bij mn vriend alvast een buitenvolière zetten waar ze over 2 maandjes in komen. Helaas zit ik dan wel een half jaar zonder mn parkietjes

maja, om de vrede te behouden en de parkieten toch een goed verblijf te geven, toch maar die beslissing gemaakt.
Via iemand die ervaring heeft met verschillende soorten parkieten, ben ik op dit forum terecht gekomen. Kende het eigenlijk nog niet, alleen parkietenfreak. Wil graag mn kennis wat uitbreiden naar andere soorten parkieten. De volière wordt 2x2x1, genoeg ruimte voor uitbreiding en zou het leuk vinden om daar ook een koppel van 1 of 2 andere soorten te zetten. Heb al vernomen dat valkparkieten en catharina's hier heel geschikt voor zijn en deze combinatie ook kan als ik ooit nog nestjes wil.
Ben in iedergeval goed besmet met het parkietenvirus

Groetjes,
Naomi