hoi miriam,
ik heb wel wat info voor je kunnen vinden in een boek dat ik hier heb liggen.
voeding: gewone zaadmengels voor de grote parkietsoorten, of natuurlijk pellets vers fruit en groente, de lekkernijtjes dus, omdat je valkparkieten hebt zal dat zaad ook wel goed zijn denk ik hoor!
huisvesting: voliere> minimaal 3meter lang en 2 meter breedt en hoog, genoeg voor een vrije vlucht dus! ik denk dat in een kooi je moet denken aan een kooi voor een bbtje of waar je makkelijk 2 valkjes in zou kunnen houden. maar dan moet ie wel regelmatig uit de kooi kunnen. anders moet het dus nog ietsie groter, vind ik dan he

man of pop: ze vertonen uiterlijk geen verschil, de ondersoorten verschillen wel van elkaar maarde sexe binnen de soort niet
samenleving: het zijn kolonievogels die in het wild tot wel met 200 bij elkaar zitten, in een groep leven lijkt me dus geen probleem.
tip 1 het zijn echte knagers, misschien daarom "muis"

dus let op je houtwerk met de voliere, liever metaal dus

tip 2 het zijn zeer luidruchtige vogels, dus een voliere buiten moet wel passen in je woonomgeving!
het boek waar dit uit komt hebben we ook in de shop!
klik hier voor het boek in de shopverder heb ik op internet gevonden dat vele het afraden om ze met andere soorten bij elkaar te doen in een "gezelschapsvoliere"
dit om het terretoriale gedrag en de luidruchtigheid, dus onrust veroorzakende geluid van de muisparkiet.
een andere soort zal snel overklast worden door het karakter en het volume van hem denk ik persoonlijk

hiermee zeg ik niet dat het NIET kan, maar dat het af geraden wordt!
misschien dat hij een eigengedeelte kan krijgen in de voliere? dan is er al minder terretoriaal gedrag, dan zou je met een partner misschien de geluiden wat kunnen dempen.
je moet er rekening mee houden dat elke vogel die een tijd geen aandacht heeft gehad, en dat wel gewend was zeer luidruchtig kan zijn en veel schreeuwt.
dat zou jij immers ook doen als iemand jou voor lange tijd negeerd! ik denk zelf dat een partner misschien wel de oplossing is aangezien hij/zij al eerder een partner heeft gehad. je zal dan wel denk ik de sexe moeten bepalen zodat je niet met 2 vrouwtjes komt te zitten. das hommeles gok ik

qua opvoeding denk ik dat je het goed doet als je dezelfde aanpak gebruikt als bij de andere vogels,
slecht gedrag negeren, goed gedrag belonen, en kleine stapjes met veel geduld!
misschien als je zoekt op:
Myiopsitta Monachus of Monk Parakeet
Quaker Parrot / Parakeet, Grey-breasted Parakeet
ik hoop dat je hier iets mee kunt!
veel succes!!