Auteur Topic: Heel veel vragen over de muisparkiet / monniksparkiet  (gelezen 13386 keer)

Miriam

• Gast
Re: Heel veel vragen over de muisparkiet / monniksparkiet
« Reactie #15 Gepost op: mei 19, 2008, 21:13:08 pm »
Hahaha, ja ik bloos er van.

Ik had je laatste bericht niet gelezen :-[. Ik kwam dit onderwerp op een ander forum tegen dus ik gelijk dolenthousiast een link kopieëren. :)

haha nou beter te behulpzaam dan niet behulpzaam hoor  :-*

Miriam

• Gast
Re: Heel veel vragen over de muisparkiet / monniksparkiet
« Reactie #16 Gepost op: mei 21, 2008, 10:54:30 am »
Hierbij nog even een foto van Croky voor de nieuwsgierigen

Mickey

• Gast
Re:Heel veel vragen over de muisparkiet / monniksparkiet
« Reactie #17 Gepost op: november 23, 2009, 12:30:20 pm »
Hallo Miriam!

Hier een berichtje van 'Mickey' de muisparkiet! Wat leuk dat je een vriendje hebt gekregen! Een leukere vogel bestaat er niet, vind ik! Wij hebben nu ook een 'muisje' en dat is al helemaal tjhuis bij ons. We weten niet of onze 'Mick-de-bick' een man of pop is, wel dat hij verschrikkelijk leuk is, nieuwsgierig, ondernemend en lief. Wij geven hem Harrison's Bird food (adult lifetime fine) en daar doet hij het goed op. Als afwisseling soms een stukje appel, broccoli, wortel of peer, al naar gelang hij het lust. Verder geen koekjes, chips, pinda's of noten, geen mensenvoer dus. Hij is graag bij mij, zijn vrouwtje. We hebben hem wel gekortwiekt, maar hij was al tam en een beetje ondeugend. Wij wandelen ook met onze vogels buiten op een gaaimobiel en ook dat vindt hij erg leuk!! Mocht je toch voor een zaadmengsel kiezen, dan een goed mengsel met zo min mogelijk zonnepitten, liefst geen. Onze Mickey kan goed alleen, hij heeft ook erg veel te spelen: zodra ik thuiskom, dan gaat hij uit de kooi, op de klimbalk of in de speelboom. Mocht het niet lukken met jullie 'muisje', dan wil ik hem/haar wel overnemen, uiteraard t.e.a.b! thuis heb ik ook een Engelstalig boekje over de 'quaker parrot' of 'monk's parakeet', misschien kan ik daar wat uithalen voor je?

Veel plezier met jullie Croky!!

Groeten,

Mickey en zijn vriendjes

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re:Heel veel vragen over de muisparkiet / monniksparkiet
« Reactie #18 Gepost op: november 23, 2009, 12:56:35 pm »
Het bericht hierboven is van mei vorig jaar en degene die het schreef komt ws niet meer op het forum, helaas...

Maar wel heel erg leuk jouw muisparkietje!!  :thumsup: