Auteur Topic: Help een ei...  (gelezen 8891 keer)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: Help een ei...
« Reactie #15 Gepost op: mei 20, 2008, 01:03:43 am »
wat goed zeg! ik ben benieuwd voor je!!

Enne ik ben er niet meer aangeweest  :)

goed hoor :)
hoop niet dat je mn vorige post te serieus genomen hebt ;)

lolarico

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: mei 20, 2008, 21:57:17 pm »

goed hoor :)
hoop niet dat je mn vorige post te serieus genomen hebt ;)

Nee hoor kon er best wel mee lachen..
Net zoals jullie gelachen hebben met het eerste deel van mijn verhaal..Help Lola gaat dood, legt ze gewoon een ei  :thumsup:

Ben je ook al begonnen om wat extra eivoer te verstrekken? Geef je elke dag al verschillende soorten fruit en groentes, want nu is de tijd dat ze wel wat extra's kunnen gebruiken.

Ze krijgen zo hoe zo elke dag verse groenten en/of fruit verschillende soorten, net wat hier gegeten word. Vandaag was het tomaat met brocolie, appel en witlof en een paardenbloem /blaadje

Eivoer geef ik normaal ongeveer 2x per week nu misschien dagelijks aanbieden? Lola vind dat eivoer niks en eet het alleen als het rond natte groenten zit (bv op stukjes tomaat) Rico vind het geweldig.

cosch

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: mei 20, 2008, 22:04:14 pm »
Ze hebben nu wel wat extra nodig he!
Dus je kunt nu best vaker eivoer geven!  :thumsup:

arnootje

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: mei 20, 2008, 22:25:09 pm »
Ze hebben nu wel wat extra nodig he!
Dus je kunt nu best vaker eivoer geven!  :thumsup:

Klopt gewoon aan blijven bieden, dat kan nu geen kwaad. Ze voeren elkaar waarschijnlijk ook en dan krijgen ze het ook binnen.

Dilemmy

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: mei 21, 2008, 23:00:45 pm »
Eivoer geef ik normaal ongeveer 2x per week nu misschien dagelijks aanbieden? Lola vind dat eivoer niks en eet het alleen als het rond natte groenten zit (bv op stukjes tomaat) Rico vind het geweldig.

Misschien een tip om het eivoer aan te maken met wat water dan eten ze het vaak beter; je gaf namelijk ook aan dat Lola het alleen at als het rond natte groente zat; dus waarschijnlijk zal ze dan het vochtig eivoer wel eten. Gewoon een xtje proberen, maar het is wel zo dat Rico haar waarschijnlijk voert dus krijgt ze het zo ook wel binnen hoor.

Veel succes verder met deze huiskamer kweek; ben zeer benieuwd wat er uitkomt.

lolarico

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: mei 22, 2008, 20:33:11 pm »
15 mei 1e ei
19 mei 2e ei 
22 mei 3e ei :)

Lola zit nu flink te broeden maar ik heb het idee dat Rico zijn intresse wat is afgenomen ???
Volgens mij vind hij het maar niks dat Lola daar zo op de grond zit.
Hij gaat af en toe naar beneden maar voor de rest negeerd hij Lola een beetje
Lola komt af en toe boven om te eten drinken of te badderen maar 5 minuutjes later zit ze weer op haar eieren.

Eivoer een beetje vochtig maken :a036: Geweldig idee Lola eet het nu ook.
Ik heb nu constant eivoer in hunne fruitbak gedaan en hun fruit en groenten krijgen ze in hun gewoon voerbakje..
Waarom Tja Rico heeft nogal de gewoonte het fruit eerst uit de bak te nemen dat naar bendeden te bombarderen en vervolgens weer een voor een naar boven te halen om op te eten.
En lLola zit net onder de fruitbak te broeden  :-[

arnootje

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: mei 22, 2008, 20:36:38 pm »
Dat gaat de goede kant op, heel erg leuk zo'n verslagje. Keep up the good work. :a036:

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #22 Gepost op: mei 22, 2008, 20:38:57 pm »
:) misschien zo van "wil jij ook een beetje??" ;D

gaat goed he! als je het maar niet stoort trekken ze hun eigen plan,
pa kan nu eenmaal niet veel doen voor haar nu, want zelfs eten komt ze zelf doen!  ;)

Dilemmy

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: mei 22, 2008, 20:57:49 pm »
Zo te horen gaat het goed he. Erg leuk hoor.
En wat goed dat ze het vochtige eivoer nu wel eet  :thumsup: toppie hoor.

Nu maar afwachten; zal duimen dat alles zo goed blijft gaan.

lolarico

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: mei 23, 2008, 21:38:44 pm »
Vanmorgen zat lola Nog maar op 2 eieren te broeden het andere ei lag er zo’n beetje naast.
Vanmiddag ging Rico naar beneden en die heeft het ei een stukje van Lola af gekegeld.

Een poosje later toen Lola even naar boven kwam, ben ik met mijn keukenrol snel wat strontjes gaan rapen en de bombardementen van Rico, die hij niet heeft opgehaald... (Rico gooit nogal veel fruit en groente omlaag, om ze vervolgens een voor een terug naar boven te halen en op te eten)

toen voelde ik voorzichtig aan het ei dat was koud terwijk de andere eieren warm waren. Terwijl ik wat beter naar het koude ei keek zag ik dat er een barst in was. Ik heb het ei weggenomen.

Mijn gevoel zecht dat dit het eerste ei was waar ik ( en de rest van ons gezin) veel te veel hebben aangezeten. maar zeker weet ik het niet natuurlijk.

Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen :)

arnootje

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: mei 23, 2008, 21:44:06 pm »
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er een deukje of barst in het ei komt, ik heb hier bij de meyer papegaaitjes ook 4 eitjes liggen waarvan 2 met een deukje, de kuikentjes die erin zitten ontwikkelen zich nog steeds zoals ik kan zien. Dus niet te snel wegnemen hoor. Of er moet echt sap of eigeel uitgelopen zijn dan houdt het op.

Ben benieuwd ofdat er nog een 4de eitje gaat bijkomen. succes alvast met deze 2  :thumsup:

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #26 Gepost op: mei 23, 2008, 21:54:55 pm »
inderdaad! volgende keer lekker laten liggen hoor!
pas als ze echt kapot zijn, of bruin worden weghalen!

kokosnoot

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: mei 23, 2008, 21:58:33 pm »
ik ben erg benieuwd hoe dit gaat  :a036:

lolarico

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: mei 26, 2008, 21:01:51 pm »
15 mei 1e ei  (Kapot)
19 mei 2e ei
22 mei 3e ei
26 mei 4e ei :)

Vandaag heeft Lola weer een ei gelegd
Het kan natuurlijk altijd gebeuren dat er een deukje of barst in het ei komt, ik heb hier bij de meyer papegaaitjes ook 4 eitjes liggen waarvan 2 met een deukje, de kuikentjes die erin zitten ontwikkelen zich nog steeds zoals ik kan zien. Dus niet te snel wegnemen hoor. Of er moet echt sap of eigeel uitgelopen zijn dan houdt het op.

Ben benieuwd ofdat er nog een 4de eitje gaat bijkomen. succes alvast met deze 2  :thumsup:

Dat wist ik dus niet :-[
Dacht als het stuk was dat het niet meer goed was  :-[
Maar het kapotte ei lag zo’n 10 cm van Lola af en Rico heeft het nog verder weggekegeld.

Wat me eigenlijk het meest zorg baard is dat Rico Lola niet verzorgd/ voerd. Lola, als ze komt eten, gaat Rico ook naar de voerbak, dan tikt Lola met hare snavel tegen die van Rico maar Rico draait zich weg.
Het verliefd  :hart: zijn van de vogels is percies helemaal weg....
 Ik maak het eivoer vochtig en draai daar balletjes van, die nemen ze in hun poten en smikkellen het op. Dan laat Rico het wel toe dat Lola met hem mee eet, hij houd het vast en Lola smikkeld mee, ook met de fruitjes en groenten.
Lola komt een paar keer per dag snel naar boven om wat te eten en dan snel terug naar beneden om te broeden.
Onze grootste zorg is dan ook krijgt Lola wel genoeg binnen.

We zijn heel benieuw hoe dit verder afloopt.

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #29 Gepost op: mei 26, 2008, 21:22:54 pm »
de voeding van lola komt wel in orde hoor, zolang ze zelf nog gaat voor drinken zal ze ook gaan als ze honger heeft!

wat leuk joh al 4 (3) eieren! das al netjes!  :thumsup:

enige kans op een kiekje? :pics: