Hoe jonger je gaaien zijn, hoe groter de kans dat ze elkaar accepteren...
Je oudste gaai is er nu nog niet zo heel lang aan gewend om alleen te zijn, maar over een paar jaar is de kans groot dat hij zijn lot als gaai alleen accepteert en zelfs geen andere gaaien accepteert in zijn territorium...
Als je de beslissing hebt gemaakt, zou ik zeggen gauw op zoek

Om nog even terug te komen op het voer:
De pellets voor de verschillende soorten verschillen nog niet eens zo heel veel van elkaar kan ik je vertellen.
Edels zijn echte fruiteters, dus zullen edels altijd meer fruit gaan eten dan een grijze roodstaart, die meer een noteneter is.
De extra kalk die je grijze nodig heeft, wordt door een edel gewoon weer uitgepoept.
Het fruitoverschot bij een grijze idem...
De vogels zien er hier prachtig uit (zegt de gek bescheiden

)
Het dieet is uitgebalanceerd, dus de hele vette dingen (zonnebloempitten) worden met mate gegeven aan beide soorten...
Of alle vogels op deze manier bij elkaar gezet kunnen worden denk ik niet.
Een kaketoe en een ara bijvoorbeeld, hebben een botsend dieet.
Waar een kaketoe vooral vetarm moet eten, (tenzij deze kan vliegen en dus weer veel calorieën verbrandt) omdat ze snel te dik kunnen worden met alle medische gevolgen van dien. Heeft een ara juist weer een vetrijk dieet nodig, aangezien ze erg druk zijn de hele dag en dus sowiezo veel vet verbranden.
Deze dieten zijn dus tegenovergestelden.
Ara en een grijze zouden qua dieet wel goed kunnen gaan, maar ja daar zijn weer andere redenen, waarom ik ze persoonlijk niet bij elkaar zou zetten zonder toezicht.