Auteur Topic: 2e gaai  (gelezen 29017 keer)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: 2e gaai
« Reactie #135 Gepost op: oktober 08, 2008, 20:37:37 pm »
Klinkt allemaal goed hoor  :thumsup:

Vlada

• Gast
« Reactie #136 Gepost op: oktober 08, 2008, 20:41:57 pm »
Ja ik had toch gelijk handen vol met je twee schaten

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
« Reactie #137 Gepost op: oktober 11, 2008, 11:44:04 am »
Het gewicht van Kato is 390 gram. Hij valt niet af. Maa toch is het niet zo'n vreter als een edel hoort te zijn. Hij valt niet z'n etenbak aan, zeg maar. In de kooi op de gaaienkamer heb ik dus een aparte fruit/groentebak voor Kato en Tuvix. Alleen het valt mij nu echt op dat Tuvix zeer snel naar de etensbak van Kato gaat. En Kato laat dat gewoon geworden. Wat kan ik hier tegen doen ???
Moet ik dit gewoon nog eerst aankijken of tijdelijk apart zetten. Ik wil het beste voor beide natuurlijk.
Kato is (vind ik) best nog wel een beetje stil  Hij is hier nu toch al wel 4 weken. Of wil ik nu een beetje te snel en heeft Kato gewoon een beetje meer tijd nodig.

Tuvix is trouwens best wel gegroeid is de afgelopen weken... Hij weegt nu rond de 442 gram. Dit was rond de 429 gram. Z'n eigen voor laat hij best wel veel links liggen.
Wie kan mij een beetje geruststellen....

groetjes Jack

cosch

• Gast
« Reactie #138 Gepost op: oktober 11, 2008, 12:17:51 pm »
Van dat stil zijn zou ik me nog niet zo veel zorgen maken. Het is even wennen voor em en hij is nog jong.

Wat het eten betreft is natuurlijk wel een probleem. Een grijsje heeft wat anders nodig dan een edel.
Wat ik persoonlijk zou proberen is een klein bakje met fruit en groente voor Tuvix maken. En dat als eerste in de kooi hangen zodat hij daar heen gaat en daarvan gaat eten. En dan Kato zijn eigen bak geven.
Het is natuurlijk niet verkeerd dat Tuvix groente en fruit eet maar hij moet ook grijsjesvoer eten! Desnoods 's avonds de bak eruit en tuvix aan zijn pellets zetten en kato 's avond op de klimboom zijn fruit. Bijvoorbeeld.

Offline Rossi 46

• Broedrijp
  • TUVIX en KATO
« Reactie #139 Gepost op: oktober 11, 2008, 15:39:46 pm »
Dat met die 2 bakjes doe ik al. Alleen Tuvix is net een klein kind...wat een ander heeft (in dit geval Kato) ziet er lekkerder uit  ???
's avonds in de klimboom geef ik Kato ook al groente/fruit. Alleen is Tuvix er als eerste bij  :angry: En Kato heeft nog niet altijd de moed om Tuvix weg te jagen.

arnootje

• Gast
« Reactie #140 Gepost op: oktober 11, 2008, 17:01:41 pm »
Dat eten komt volgens mij vanzelf goed, je uberhaupt niet wat ze eten als je werken bent. Je zegt ook dat kato goed op gewicht is, pas als dit in het geding komt dan zou ik me zorgen maken om kato.
Ik zou het nog rustig aankijken, Tuvix is natuurlijk gewend dat ie alles voor zich zelf had. En dat van zich afbijten dat komt vanzelf, ben maar blij dat ze mekaar accepteren. Dat eten komt vanzelf wel, vooral omdat Tuvix alles gewoon eet zal Kato het gedrag van Tuvix gewoon gaan nabootsen, in dit geval eetgedrag.

Offline Rossi 46

• Broedrijp
  • TUVIX en KATO
« Reactie #141 Gepost op: oktober 19, 2008, 12:38:51 pm »
Het gaat hier boven verwachtingen   :thumsup:
Ik val in de ene verbazing in de andere. Gisteren was er weer zo één. Ik dacht eerst versta ik dit wel goed. Maar Tuvix zei zowaar: "toe maar Kato"    :hart: . Dit zeg ik altijd als ik Kato uit de kooi haal. Zo lief.
En kato maakt op het moment dat ik dit schrijf, "voer opgevende bewegingen" richting het voerbakje ( deze glimt nogal, net ene spiegel). Rare snuiter hoor die Kato   tongue2

VErder nog wat foto's van Kato en Tuvix en een filmpje. De foto's zijn gemaakt toen ze lekker een maiskolf aan het eten waren. Was wel een kliederboel zeg   :(   :)

Stokje slopen

Tuvix aan de rozenbottel

Wat ik erg mooi vind om te zien is het eetgedrag (verschil) tussen beide. Tuvix pakt alles eerst vast met zn pootje terwijl kato gewoon met de kop in de bak gaat. Hij neemt het niet aan in zn pootje.

cosch

• Gast
« Reactie #142 Gepost op: oktober 19, 2008, 12:54:16 pm »
Fijn dat het zo goed gaat joh!  :thumsup:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #143 Gepost op: oktober 19, 2008, 12:57:12 pm »
Het ziet er heel leuk uit  :thumsup:

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #144 Gepost op: oktober 19, 2008, 15:35:44 pm »
das gezellig hey!!  :thumsup:
fijn dat het allemaal zo goed gaat he ;)

Offline Rossi 46

• Broedrijp
  • TUVIX en KATO
« Reactie #145 Gepost op: november 09, 2008, 10:09:03 am »
Zie dat  het alweer een tijdje geleden is dat ik gereageerd heb hier. Tuvix en Kato gaat het prima. Ze gaan nog steeds niet broederlijk naast elkaar zitten maar accepteren elkaar wel. Tuvix mag graag in Kato zijn staart happen als die voorbij komt  :(

Verder  nog een filmpje van Tuvix

cosch

• Gast
« Reactie #146 Gepost op: november 09, 2008, 10:19:48 am »
 :hart: Heerliijk aan het kletsen.
Wat kan hij de hond goed nadoen!

(verder versta ik em niet!  :) )

jet

• Gast
« Reactie #147 Gepost op: november 09, 2008, 12:32:47 pm »
wat leuk  :thumsup: kato zit te kijken en denk wat klets jij nou uit je nek  :)

Juultje08

• Gast
« Reactie #148 Gepost op: november 09, 2008, 12:40:58 pm »
Haha, kostelijk om te horen en inderdaad, hij doet de hond wel heel goed na. Mijn honden reageerden gelijk op t geblaf  ;D

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #149 Gepost op: november 09, 2008, 12:56:02 pm »
jij gaat geen last hebben van inbrekers, die hond jaagt iedereen weg  ;D