Auteur Topic: Nieuw grasparkietje?  (gelezen 2258 keer)

Asura

• Gast
Nieuw grasparkietje?
« Gepost op: juni 01, 2008, 12:01:41 pm »
Ik kreeg zojuist een telefoontje van mijn vriend: hij heeft op weg naar zijn werk een grasparkietje gevonden!

Het beestje zat in een boom, fladderde een beetje (maar kon niet goed vliegen) en zat erg in elkaar. Hij was ook een beetje nat geworden en hij zag er erg verzwakt uit. Hij zit op dit moment in een doosje te wachten tot mijn vriend klaar is met zijn werk en dan brengt hij hem hier heen (als het vogeltje nog leeft tenminste).

Het is een geel/groene. Als hij het overleeft, gaan we hem houden! Dus iedereen duimen graag ;)

cosch

• Gast
Re: Nieuw grasparkietje?
« Reactie #1 Gepost op: juni 01, 2008, 12:04:03 pm »
Ohhh wat zielig. Zou hij gedumpt zijn???  :cry:

Ik hoop dat tie kan blijven bij jou!

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #2 Gepost op: juni 01, 2008, 12:04:52 pm »

Offline Bobbie

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: juni 01, 2008, 12:11:18 pm »
Ach, arm grasje. :(

Istie niet als vermist opgegeven bij Amivedi? Zou ik ook even checken. ;)
Succes met de hummel.

Asura

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juni 01, 2008, 12:21:27 pm »
Ik weet niet of hij een ringetje om heeft. En ook niet of het een mannetje/vrouwtje is en waar hij precies gevonden is.. maar dat wordt allemaal straks vast wel duidelijk als mijn vriend vanmiddag thuis komt. Het lijkt er in ieder geval wel op dat hij al langere tijd rondzwerft.

Ik zal wel even kijken op Amivedi, maar als hij het overleeft kan hij in ieder geval zeker bij ons blijven. We zijn net aan het verhuizen (dus eigenlijk komt hij nog net iets te vroeg) maar hij kan tijdelijk wel in een huiskamer kooi. En dan mag hij over een paar maanden lekker in een grote voliere in onze achtertuin (waarschijnlijk met de jonge grasparkietjes die nu bij mijn vader geboren zijn) dus hij wordt vast gelukkig ;)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #5 Gepost op: juni 01, 2008, 12:54:01 pm »
wat lief van je vriend!!  :thumsup:
kijk je wel of hij er een beetje redelijk uit ziet? ;)
straks haal je alleen maar ziektes en ellende in huis ;)

wil niet negatief doen hoor, maar dat wordt in alle hevigheid, en verzorging van zo'n hulpeloos vogeltje nog wel eens vergeten ;)

Asura

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juni 01, 2008, 13:55:31 pm »
Hij is gearriveerd!

Ik heb hem op Amivedi niet kunnen vinden (heb in 2 hele provincies gezocht) dus we gaan hem gewoon houden als hij het overleeft.
Ik heb (gelukkig) verder nog geen andere vogels hier, dus als hij een ziekte bij zich draagt, zullen er verder geen slachtoffers vallen.

Hij is best tam (bleef rustig bij mijn vriend op de vinger zitten toen hij hem in zijn nieuwe kooi zette) en ging METEEN eten.. hij zit nu aan 1 stuk door te eten, maar we laten hem nu zoveel mogelijk met rust (staat in een andere kamer). Op de bodem van de kooi hebben we een laag schaaltje met voer en water staan, zodat hij nog geen moeite hoeft te doen om erbij te komen.

Hij ziet er verzwakt uit, maar minder erg dan ik had verwacht. Zijn vleugeltjes laat hij hangen en hij heeft zijn veertjes opgezet, en soms lijkt het alsof hij in slaap gaat vallen, maar verder ging hij wel bijna meteen op het randje van het voerschaaltje zitten en ging scharrelen op de bodem, dus hij heeft nog wel energie ;)

We hopen er maar het beste van!

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #7 Gepost op: juni 01, 2008, 14:01:23 pm »
heel veel succes!
Hoop dat het weer een sterk beestje mag worden  :-*

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #8 Gepost op: juni 01, 2008, 14:07:50 pm »
lekker vitamientjes geven en veeeeeel water en eten!
alles helpt! maar water het belangrijkste voor de uitdroging ;)

succes! hoop dat hij het haalt  :thumsup:

hij toch?

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #9 Gepost op: juni 01, 2008, 20:33:17 pm »
Ah, wat zielig, verwen hem maar lekker.

Asura

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juni 01, 2008, 21:24:24 pm »
Het gaat alweer een stukje beter met het vogeltje. Hij houdt zijn vleugels nu gewoon normaal en ziet er al veel fitter uit (rent af en toe over de bodem enzo). Maar hij blijft helaas nog wel de hele tijd op de bodem zitten.

Hij heeft veel gegeten.. waarschijnlijk ook wel wat gedronken want ik zag een klein mini-dingetje in het water drijven dat er volgens mij nog niet in zat.

Het is wel een bikkel-vogeltje! Er is hier vannacht een onweersbui geweest en waarschijnlijk heeft hij daar in gezeten, want mijn vriend heeft hem vanmorgen vroeg gevonden en toen was hij dus al erg hongerig/verzwakt (en dus ook een beetje nat, door de regen waarschijnlijk). Hij heeft echt geluk dat hij is opgevangen! ;) Nu maar hopen dat hij niet ziek is geworden...

cosch

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: juni 01, 2008, 21:32:45 pm »
Ohh fijn dat het in ieder geval weer iets beter gaat. En ook dat hij veilig binnen zit. Arm ding!

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #12 Gepost op: juni 01, 2008, 21:44:28 pm »
Ach arm ding  :(

Zet hem maar lekker warm, kan hij goed gebruiken.
Hopelijk knapt hij lekker op!  :-*

Asura

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juni 02, 2008, 08:32:00 am »
Hij heeft vannacht op het hoogste stokje in de kooi zitten slapen! :thumsup:

Vanmorgen zat hij wel weer op de bodem, maar ik heb niet lang naar hem kunnen kijken want we waren wat aan de late kant.. :-[

Als ik vanavond niet te laat klaar ben, wil ik nog even langs de dierenwinkel om krachtvoer of zoiets voor hem te kopen ;)

kyra/destiny

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: juni 02, 2008, 08:39:59 am »
goed van het nieuwe pietje hoor!
Zo te horen komt het helemaal goed met hem/haar!
gelukkig is hij terrechtgekomen bij mensen met het hart op de juiste plaats!