Auteur Topic: tehuis gezocht zo zie je maar  (gelezen 11081 keer)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: Goed tehuis gezocht voor amazone
« Reactie #15 Gepost op: juni 03, 2008, 15:50:55 pm »
Wat een onzin zeg  ???

Orrie mijn geelvoorhoofd amazone heeft op momenten zijn schreeuw-uurtje, maar mijn grijsjes schreeuwen echt niet mee hoor. Ze zijn wel wat drukker op het moment dat Orrie zijn uitlaatklep openzet, maar het is echt niet zo dat ze mee gaan schreeuwen.

Dat is een snelle angst hoor bij mensen!  ;)
dat als er al 1 schreeuwt dat de rest het overneemt! en mee gaat zitten doen!
ben benieuwd in hoeverre deze angst dan echt nodig is als ik het lees van jou ;)

chantal

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: juni 03, 2008, 16:22:38 pm »
Ja ik weet het ook niet. Toen Luna schreeuwde deden Chico en Sammy ook niet mee. Maar het gaat om de venezuela amazone ook wel oranjevleugel amazone genoemd die erom bekend staan dat ze luidruchtig zijn  :CENS Er is ook maar heel weinig informatie te vinden over deze soort.
 Me hart zegt dat we het gewoon moeten doen. Vooral omdat het beestje al 2 huisjes gehad heeft  :cry:
Aan de andere kant ben ik bang omdat het al een oudere vogel is en ik daar helemaal geen ervaring mee heb. Zoals ik op de foto;s kan zien is hij niet gewiekt. En ik geloof dat hij ook niet super tam is.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #17 Gepost op: juni 03, 2008, 16:33:38 pm »
Ja ik weet het ook niet. Toen Luna schreeuwde deden Chico en Sammy ook niet mee. Maar het gaat om de venezuela amazone ook wel oranjevleugel amazone genoemd die erom bekend staan dat ze luidruchtig zijn  :CENS Er is ook maar heel weinig informatie te vinden over deze soort.
 Me hart zegt dat we het gewoon moeten doen. Vooral omdat het beestje al 2 huisjes gehad heeft  :cry:
Aan de andere kant ben ik bang omdat het al een oudere vogel is en ik daar helemaal geen ervaring mee heb. Zoals ik op de foto;s kan zien is hij niet gewiekt. En ik geloof dat hij ook niet super tam is.

Tja. Tam worden hangt samen met het vertrouwen dat ze in je hebben.

Hou er bij een amazone rekening mee, dat bij een oudere gaai dit proces wel eens jaren kan gaan duren. Langzaam aan steeds wat beter, maar als ze je eenmaal volledig vertrouwen  :hart:
« Laatst bewerkt op: juni 03, 2008, 16:35:42 pm door Pascallo.NL »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: juni 03, 2008, 18:11:06 pm »
Dat is een snelle angst hoor bij mensen!  ;)
dat als er al 1 schreeuwt dat de rest het overneemt! en mee gaat zitten doen!
ben benieuwd in hoeverre deze angst dan echt nodig is als ik het lees van jou ;)

Amazones kunnen elkaar wél aansteken hoor, haha, weet ik uit ervaring. Maar mijn grijze gaat inderdaad echt niet mee zitten doen.. ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #19 Gepost op: juni 03, 2008, 18:17:01 pm »
Sjaak zou toch beter moeten weten  :CENS

Sundae heeft tot nu toe (nog) nooit geschreeuwd.
Alle amazones staan bekend om het (kunnen) schreeuwen,
een blauwvoorhoofd echt niet minder dan een Venezuela hoor ;)
Het is wel zo, mochten ze beide in een broedrijpe periode zitten,
ze wat meer herrie samen kunnen gaan maken.

Bij Karel merk ik momenteel (ws ook door de broedperiode) dat
hij nogal erg fel is, daar moet je jezelf wel overheen kunnen zetten.
Met Karel ben ik ook nog wel ff bezig, mocht het al ooit helemaal goed gaan.

chantal

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: juni 03, 2008, 18:27:04 pm »
En wat is jullie mening over een Venezuela amazone?
We hebben om 8 uur afgesproken. Ik ben benieuwd  :thumsup:

Offline Bobbie

• Aan de leg
« Reactie #21 Gepost op: juni 03, 2008, 18:37:25 pm »
Het is wel iets heel anders Chantal, maar ik heb tot gisteren een gillende valkparkiet te logeren gehad, 3 maanden lang.
Hij gilde thuis heel de boel bij elkaar, bijna heel de dag.

Bij mij heeft ie niet gegild, totaal niet.
Thuis zat ie in zijn eentje, hier had deze valkparkiet gezelschap. Ik denk dat dat met heel veel vogels scheelt, ook met een venezuela. Met vogelgezelschap zijn ze gewoon veel rustiger heb ik ervaren. Ze hoeven je niet constant om zich heen.

Verder kan ik je niet helpen. Succes straks. ;)

chantal

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: juni 03, 2008, 18:45:06 pm »
Bedankt allemaal. Ik hoop dat de amazone straks ook even iets van zich laat horen  :) Ik heb zoiets we proberen het gewoon en als het echt niet gaat kan hij/zij altijd nog naar het NOP toch? Maar ik wil wel eerst kennis maken want het moet ook wel klikken en ik moet zeggen dat ik zelf nooit voor een Venezuela zou kiezen  :-[

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #23 Gepost op: juni 03, 2008, 18:47:22 pm »
Als het een echte huisvogel is en hij zit al jaren in de huiskamer,
moet hij niet naar het NOP tenzij hij daar beter af zou zijn dan in de huiskamer ;)

Succes straks  :-*

Steph

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: juni 03, 2008, 22:42:39 pm »
Hoe is het gegaan?

cosch

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: juni 03, 2008, 22:59:03 pm »
En wat is jullie mening over een Venezuela amazone?
We hebben om 8 uur afgesproken. Ik ben benieuwd  :thumsup:

Billy hier op het forum heeft 2 venezuela's. Waarvan een natuurbroed. Zij heeft heel veel bereikt met haar amazones. Misschien even een pbtje sturen?

chantal

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: juni 04, 2008, 07:59:18 am »
Nou ik ben gister geweest  Het is echt een schatje  :hart:Ik weet nu ook het verhaal wat er achter zit. De vogel is toen hij een jaar of 3 was bij hun terecht gekomen. Hij was eerst van een oud vrouwtje dat een huisje zocht voor Coco omdat zij veel naar het ziekenhuis moest en weinig thuis was. Toen hebben deze mensen hem/haar genomen. Nu schijnt Coco volgens de buren heel erg te schreeuwen als hun naar hun werk zijn. Ook als ze wel thuis zijn en de man loopt weg begint Coco te krijssen. Coco moet dus nu weg omdat de buren er last van hebben. Het gaat maar om 1 kant van de buren want de andere buren zeggen dat het wel meevalt. Ze vinden het heel erg maar willen geen verdere problemen met de buren.
Even over Coco. Coco praat niet en is niet gewend om op te stappen. Ze is wel een kroelkippie met de man van het gezin maar verder kan niemand lekker kroelen. Ook geeft ze hem een pootje. Douchen vind Coco wel heerlijk en dat maakt niet uit met wie  In Februari zijn ze met Coco bij Dieca geweest en hebben ze Coco laten kortwieken. Ook hebben ze hem toen gelijk overgezet op pellets en dit vond Coco vanaf dag 1 lekker  Coco zit heel goed in de veren maar er moet een hoop getraind worden. Ik dacht dat ik venezuela amazones helemaal niet leuk vond maar het is echt een schatje. Ik ben echt in twijfel. Doen of niet doen? ..... Zal het allemaal goed gaan met de andere vogels en krijg ik geen problemen op mijn flat met de buren? Moeilijk Moeilijk.......

cosch

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: juni 04, 2008, 09:03:54 am »
Dat is een hele moeilijk keuze. Ook al weet je dat hij dat geschreeuw niet bij jou hoeft te doen, is het toch een risico wat je neemt.
Hij is in ieder geval niet alleen als jullie weg zijn. Hij heeft gezelschap en als hij toch niet zo naar mensen gericht is.. dan richt hji zich misschien tot jouw vogels en dan is iedereen blij.

Maar idd het blijft een gok.
Waarom geef je het niet een kans? Hier moet hij toch ook sowieso weg. En is het net zo goed maar afwachten of het wel goed gaat bij iemand anders. En stel dat het niet gaat bij jullie dan kun je em misschien nog plaatsen bji iemand anders van het forum of in NOP.

chantal

• Gast
« Reactie #28 Gepost op: juni 04, 2008, 09:22:00 am »
Ja ik denk dat we al een keuze gemaakt hebben we gaan het proberen, alleen weten we nog niet waar we de vogel laten  zolang de test uitslagen er nog niet zijn  :CENS Ik heb ook iemand die Coco ook wel wil hebben maar toch zie ik het zelf ook wel als een kans.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #29 Gepost op: juni 04, 2008, 09:59:42 am »
De vogel is al 8 jaar Chantal en wordt alleen gehouden. Je loopt eigenlijk bijna geen risico. Als hij een ziekte onder de leden had (PBFD) was hij allang ziek geweest.
Ik vind het super dat je het probeert en ik denk dat hij weinig zal schreeuwen omdat hij gezelschap heeft als jullie weg zijn!!

Succes!! :thumsup: