Auteur Topic: Natuurbroed  (gelezen 7334 keer)

arnootje

• Gast
Re: Natuurbroed
« Reactie #15 Gepost op: juni 15, 2008, 10:45:55 am »
Nog mooier is om gewoon 2 losse vogels aan te schaffen die net zelfstandig zijn, die wel gesekst zijn, en onverwant aan elkaar. De kans dat je dan een echt koppel krijgt is vele male groter dan dat je 2 oudere vogels bij elkaar heb die mekaar misschien wel niet mogen.

Bonte boertjes zijn pas na een 3 a 4 jaar broedrijp, plus probeer erop te letten dat je echte geelbuiken aan kan komen. Deze hebben bijna geen oranje, en als je daar dan ooit jongen van krijgt dan liggen ze in de rij voor een kuiken. Hiermee geef ik aan dat je momenteel veel kruisingen oranje buik en geel buik heb. En deze worden gewoon veel aangeboden.

Ik kan je misschien wel verder helpen aan een hele goede kweker van Poichepalus soorten, dit is een 100% betrouwbaar adres en daar kan je altijd terecht met vragen.

arnootje

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: juni 15, 2008, 10:49:11 am »
ik heb net een mailtje terug dat er papieren bij zitten, een koppel van 2007 is nog geen koppel omdat ze pas na 3 jaar geslachtsrijp zijn volgens de verkoper. Dus het is sowiezo afwachten of het een koppel wordt.

Ben ik niet eens met de verkoper, als je een jong koppel heb en het klikt goed, voert elkaar, poets elkaar, eet samen uit de etensbak, zit samen naast elkaar op stok.
Nou dan mag je van mij aan nemen dat het echt een koppel is.

john

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juni 15, 2008, 19:55:18 pm »
Hallo Arno,

Dank je wel voor je reactie, je zegt dat je een vertrouwd adres heb van een kweker is het mogelijk dat ik een e mail adres of website kan krijgen

Alvast bedankt voor je reactie

arnootje

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: juni 15, 2008, 20:32:32 pm »
Je heb PB John. Laat even weten hoe het afloopt  ;)

john

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: juni 16, 2008, 11:58:14 am »
is goed ik hou je op de hoogte

groet john

Offline Billybird

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Jacco Pinda
    • MatchinCare bemiddelt in nannies en nurses
« Reactie #20 Gepost op: juni 16, 2008, 15:44:50 pm »
Daarom is het belangrijk dat je wel weet of het broer en zus zijn, maar maakt het niks uit of het ooit een koppel wordt toch?

Op mij komt het hele verhaal best betrouwbaar over. Lijkt me heel leuk, 2 BB tjes.

john

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: juni 18, 2008, 13:41:32 pm »
Kan iemand mij vertellen waar ik een kwekerslijst kan vinden van Bonte Boeren, heb al op kwekerslijst.nl gekeken maar daar stond niks bij.

bvd

arnootje

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: juni 18, 2008, 18:41:12 pm »
heb je ook in de oude kwekerslijst gekeken. (http://www.aursil.nl/kwekerslijstold/bonte%20boeren.htm

:thumsup: