Auteur Topic: Natuurbroed  (gelezen 7333 keer)

john

• Gast
Natuurbroed
« Gepost op: juni 15, 2008, 07:41:00 am »
ik ben van voornemen om een koppel bonte boeren aan te schaffen, volgens de verkopende partij zijn het " Natuurbroed " omdat ik niet weet wat dit inhoud ben ik gaan zoeken maar zie door de bomen het bos niet meer.

Het is niet mijn bedoeling om er mee te gaan kweken maar als ze  een nest hebben laat ik de vogels gewoon hun gang gaan en mocht het zo zijn dat een jong qua groei achter blijft zal ik het bijvoeden.

Het koppel  komt alleen in een voiliere zonder andere vogels.

Kan iemand mij vertellen wat ik het beste kan doen Natuurbroed of handopfok ( waarvan de aanschafprijs eigenlijk de pan uit rijst )

Als er jongen komen van een natuurbroed koppel zijn de jongen dan ook automatisch natuurbroed ? En zijn eventuele jongen nog te verkopen ?

Alvast bedankt voor de reacties

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Natuurbroed
« Reactie #1 Gepost op: juni 15, 2008, 08:02:11 am »
Hallo John.

Natuurbroed wil niets anders zeggen dan dat de vogels door de ouders opgevoed zijn tot ze zelfstandig aten en niet met de hand gevoerd zijn. Dit is belangrijk omdat vogels die vroeg bij de ouders wegggehaald zijn veel te weinig van de ouders geleerd hebben. Ook met eventueel een nestje maken en zelf jongen opvoeden kan het een voordeel zijn, omdat ze natuurlijker zijn als handopfokvogels. Is het wel echt een koppel, hoe oud zijn ze?
Als je op de indexpagina bij Zoeken "natuurbroed" intikt, zal je nog wel wat topics vinden over natuurbroed. ;)

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #2 Gepost op: juni 15, 2008, 08:32:01 am »
idd loes heeft helemaal gelijk

als je dan jongen krijgt en je laat de ouders lekker hun gang gaan heb je dus ook nartuurbroed jongen.
dus door de "natuur" zelf opgevoed.
Haal je ze uit het nest en voed je ze met de hand op door middel van aangemaakte pap dan is het dus handopfok.

Voor een buitenvoliere is het dus ook verstandig om een nartuurbroed koppel te nemen

john

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juni 15, 2008, 08:36:07 am »
Hallo Loes,

Dank je voor je reactie, het is volgens de aanbieder een koppel uit 2007 beide zijn geringt en er staat bij gesexd. Het is volgens mij moeilijk om te kunnen zien of het een echt koppel is volgens mij moet je dat maar aannemen als mensen dat zeggen, of is er een manier om te zien of het een koppel is ?

Zijn eventuele jongen van een natuurbroed koppel wel te verkopen ? Het is niet mijn eerste prioriteit maar als er een nestje komt hoef ik ze niiet allemaal.

Nogmaals bedankt voor je reactie

john

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juni 15, 2008, 08:38:34 am »
Dank je wesley voor je reactie, denk dat ik eens ga kijken bij het koppel.

Groet john

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #5 Gepost op: juni 15, 2008, 08:46:43 am »
het is eigenlijk niet te zeggen of het een koppel is.
Je kunt wel om kweekverslagen vragen bij de kweker als hij dit bijhoud tenminste.

Als je bij de kweker ben kun je op een paar dingen letten :

Zitten ze bij elkaar.
Eten ze samen bij de voederbak.
poetsen ze elkaar.

Maar let op dit wil dan alleen zeggen dat ze goed met elkaar overweg kunnen niet dat het een echt koppel is.

Vraag om seksbewijzen als hij die heeft

john

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juni 15, 2008, 08:57:29 am »
De verkoper zegt dat ze gesexd zijn, wat houdt dat in ?

cosch

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: juni 15, 2008, 09:17:47 am »
Dat hij weet wat het geslacht is! ;)
D.m.v. een test.

Dus dat het in jouw geval een popje en een mannetje is. Omdat hij spreekt over een koppeltje!

john

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: juni 15, 2008, 09:19:25 am »
dank je, maar zegt helaas niets of het een echt koppel is

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #9 Gepost op: juni 15, 2008, 09:19:42 am »
De verkoper zegt dat ze gesexd zijn, wat houdt dat in ?

dat het geslacht bekend is, en daar moeten ze dan ook een bewijs van hebben zoals een certificaat.

cosch

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juni 15, 2008, 09:20:23 am »
dank je, maar zegt helaas niets of het een echt koppel is

Klopt maar de kans word al iets groter!  :)

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #11 Gepost op: juni 15, 2008, 09:23:39 am »
we zaten even door elkaar heen te berichten :)

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Edels in top!!!
« Reactie #12 Gepost op: juni 15, 2008, 10:10:27 am »
Je zegt dat je niet voornemens bent om ermee te gaan kweken,maar als er een nestje komt dan zou je het wel leuk vinden.

Dit intepreteer ik als zijnde je zoekt 2 bonte boertjes(een mannetje en een popje) die het leuk kunnen vinden met elkaar.

Ik weet niet of 2 bonte boertjes van 2007 al geslachtsrijp zijn,dus om dan al te kunnen spreken van een koppel....lijkt me iets voorbarig.

Maar daar ben je mi niet echt naar op zoek.Als ze het maar goed kunnen vinden met elkaar.Als het maar geen broer en zus is van elkaar.

Het sexen van de bbtjes.Heel simpel.Vraag idd de sexen rapporten op.Die worden aan hun ringnummers gekoppelt

Veel plezier

cosch

• Gast
« Reactie #13 Gepost op: juni 15, 2008, 10:30:21 am »
Als het maar geen broer en zus is van elkaar.

Dat is idd heel belangrijk!  :)

john

• Gast
« Reactie #14 Gepost op: juni 15, 2008, 10:42:30 am »
ik heb net een mailtje terug dat er papieren bij zitten, een koppel van 2007 is nog geen koppel omdat ze pas na 3 jaar geslachtsrijp zijn volgens de verkoper. Dus het is sowiezo afwachten of het een koppel wordt.

Inderdaad ik vindt het wel belangrijk dat het geen broer en zus zijn en nogmaals het is niet echt mijn intensie om ze kopen puur voor de kweek, mocht het zo zijn dat er een nest komt prima